Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Martin Welberg

Aantal adviezen gekregen en wat veranderingen gedaan..





Mag nog wel een beetje oefenen, lang geleden dat ik dit soort dingen heb gedaan ..

Martin Welberg

De laatste vandaag, vermoeiend iets dat schilderen, concentratie houden, kleurtjes mixen?


Martin Welberg

Vandaag de modules verhuist van de zolder naar de showroom waar ik de OnTraX opstelling weer heb opgebouwd. Nog een sectorplate maken, het rokkie en de facia om de modulen..





Misschien nog een extra ledstrippie, en de details op de plek lijmen. Veel kleine dingen nog te doen?.







Zo nu nog effe een paar lokjes versmeren?..

Gerolf

Leuke foto's, Martin [:p] Vraagje: Wat is een sectorplate?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dank je Gerolf. Da's een module met opstelsporen, meestal zonder wissels en draaibaar.

Martin Welberg

Zo morgen nog een paar kleine dingen, afbreken en inpakken...op naar OnTraX...eerst nog een paar teasers?[:)]















Steam.N

Mooie fotos !  Benieuwd of het even mooi is op Ontraxs [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik kijk er ook naar uit [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

heel knap, kan spijtig genoeg niet op ontraxs zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Martin Welberg

Alles ingepakt en klaar voor Utrecht...tot laters !!

Martin Welberg

Zo na alle stress om Nolans Wharf klaar te krijgen voor OntraX weer een lekker bezig met regular business, het verzinnen en bouwen. Meedoen aan een uitdaging "bouw een model in twee maanden" was missschien niet het slimste idee met al het werk wat klaar moest voor de modules. Maar met de deadline op 15 maart en nog 7 dagen te gaan ga ik het toch proberen?.wordt het meer "bouw een model in 7 dagen" [:D] dus verder met de Hetfield Tannery?machinehuis en schoorsteen toegevoegd worden uitgevoerd in baksteen, hoofdgebouw in clapboard en de bijbouw in board and batten?..moet te doen zijn..alleen nog bepalen waar deuren en ramen komen..







Landschap, scenery en details komen later wel?

Martin Welberg

Ondertussen begonnen met het bekleden van de huidenschuur en nog twee schuurtjes aan het totale complex toegevoegd?









Sorry voor de wat matige foto's, heb na OntraX de verlichting nog niet zoals ik 'm hebben wil

Martin Welberg

Vandaag eerst effe een keuken bij een maat van me erin gejast, daarna verder met de tannery. Alle wanden bekleed en een laadplatform gebouwd, beetje overdreven misschien met een dek van 4x8 inch







Morgen maar verder, lampies erin, schuifdeurtje, paar raampies in elkaar knoeien en dan het dak erop?tarpaper met battens..

Martin Welberg

Klein beetje knutseldag vandaag, paar raampies gebouwd, wat daken en ander spul, eerst bekleding op het op een na grootste gebouw..Blijf spelen met de configuratie van de gebouwen en dingen toevoegen. Paar dopppen van haarlakbussen gebruikt om een beeld te krijgen of een aantal  olietanks er op z'n plaats zijn. Tevens het machinehuis los gezet van het hoofdgebouw, mooie reden om wat roestige stoompijpen toe te voegen








Martin Welberg

Vanavond nog effe de laatste 3 kastjes in de keuken van een maat gehangen, daarna verder met de tannery. Alle kleine gebouwen met een board'n batten en clapboard bekleed. Laat alleen het machinehuis en het hoofdgebouw nog over. Zit een beetje te tobben over de kleur en kan slecht beslissen of het een lichtblauwe of een licht gele wordt. Even een paar proefstukjes kleur erachter gehangen?









Neig zelf naar de lichtblauwe omdat ik denk dat het het oog meer naar dit complex gaat trekken als de licht gele. Ook nog even over gewoon wit nagedacht maar dan krijgt het teveel dezelfde kleurstelling als Testard & Son?.wat denken jullie ervan ??