Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

TBCédric

Bedankt voor de foto Luc. Blijkbaar heeft het ong. dezelfde kleur grijs als bij roco.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Rijst de vraag of enkel poeders het plastiekerig uitzicht gaan verdoezelen...

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 24 mei 2014, 17:38:54 PM
Rijst de vraag of enkel poeders het plastiekerig uitzicht gaan verdoezelen...

;)
Ja, dat is de vraag. Testen zullen dit moeten uitwijzen...

Iemand ervaring hiermee?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 24 mei 2014, 17:38:54 PM
Rijst de vraag of enkel poeders het plastiekerig uitzicht gaan verdoezelen...

;)

Ge zou ervan verschieten wat poeders kunnen hoor, op de juiste manier doen en ge hebt een zeer goed en mooi resultaat l...........................

Eric. :)

doomslu

Citaat van: bollen neus op 24 mei 2014, 17:41:41 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 24 mei 2014, 17:38:54 PM
Rijst de vraag of enkel poeders het plastiekerig uitzicht gaan verdoezelen...

;)

Ge zou ervan verschieten wat poeders kunnen hoor, op de juiste manier doen en ge hebt een zeer goed en mooi resultaat l...........................

Eric. :)
Bij veel vrouwen werkt het perfect!  ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 24 mei 2014, 18:03:50 PM
Bij veel vrouwen werkt het perfect!  ;D ;D


en is het zelfs nodig eerst te schilderen en dan NOG poeders te gebruiken! ;D

;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Luc ik verf alles en daarna poeders, drybrushen etc, ben je meteen de plastic look kwijt, het plastic glimt te veel van zichzelf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

Citaat van: doomslu op 24 mei 2014, 17:22:18 PM

Ik weet nog niet of ik ze ga schilderen of enkel verweren met wat poeders.

Pollyscale (nu modelmaster) heeft aged concrete en ik dacht ook concrete in het gamma. Hier eens mee proberen?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Citaat van: doomslu op 24 mei 2014, 17:41:24 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 24 mei 2014, 17:38:54 PM
Rijst de vraag of enkel poeders het plastiekerig uitzicht gaan verdoezelen...

;)
Ja, dat is de vraag. Testen zullen dit moeten uitwijzen...

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb ze voorlopig ge(dry)brushed met mijn eigen "ongedefinieerde" kleurmengeling op de club baan







Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

GVL

Op de website van Lance Mindheim staat beschreven hoe hij betonnen dwarsliggers kleurt --
http://www.lancemindheim.com/concrete_ties.htm.
Groeten.

doomslu

#311
Bedankt voor de tips alvast.
Het schilderen/verweren is nog niet voor meteen. Ik zal alvast een paar tests doen alvorens aan de slag te gaan.


Ondertussen hebben we deze week niet echt stilgezeten en ik kan niet wachten om het resultaat te tonen.

Op uitzondering van het korte stukje enkelspoor, dat ik pas ga leggen als ik een duidelijke kijk heb op de bebouwing in die zone, zijn alle sporen klaar.
Hier en daar ontbreekt nog een dwarsbalkje, maar we popelen al om de bedrading af te werken zodat er ook een loc kan over rijden...

Helemaal rechts liggen achteraan de twee sporen van de hoofdbaan, daarvoor liggen vier opstelsporen.
Links onder zie je de ingang van het schaduwstation.
De baan maakt hier een bocht van bijna 270 graden met vrij krappe boogstralen, maar dat ga ik proberen camoufleren door bebouwing. Er was geen andere mogelijke oplossing...



We schuiven iets meer op naar links en zien de 90° boog aan de rechter ingang van het station.
Om de toch wel krappe bogen van de onderste sporen wat te verdoezelen voorzie ik hier het plaatsen van een seinhuis.



De linker ingang van het station, met de aansluiting naar de module 'Manternach'.



Een stam M6-rijtuigen, geduwd door de 2135, staat klaar om te vertrekken op spoor 3.
Op spoor 2 trekt de 2366 een sleepje I10-rijtuigen.
De perrons zijn lang genoeg voor treinen tot 7 à 8 rijtuigen.
Dieselstel 4126 wacht rustig brommend op spoor 6. De treinbestuurder lacht in z'n vuistje. De elektrische locs zullen niet ver komen, zonder bovenleiding...





Hoe hij het voor mekaar heeft gekregen is een raadsel, maar de trein op spoor 3 is op weg naar Manternach...



Genoeg gedroomd nu, dat is allemaal toekomstmuziek!  ;)

Voor het gemak herhaal ik nog eens het sporenplan.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Machtige baan, Luc !
Om je vingers van af te likken.
Sporen liggen zo sierlijk, ondanks de zogenaamde krappe bochten !
Gegarandeerd spelplezier, eens alle kabeltjes liggen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Onze Luc is goed op dreef , gaat mooi worden , ik voel het gewoon. ;)

Martin Welberg

Luc da´s een knappe baan, zou alleen wat meer sporen verstoppen...