Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Michiel

Barstensvol sfeer, die foto's! Erg goed geslaagd kleurenpalette met al die nuances van grijs en bruin. Als ik naar die plaatjes kijk, hoor ik al bijna de stadsgeluiden met toeterden auto's, razen van een voorbijkomende trein, geschreeuw in de achtergrond, een sirene... Waauw, wat een sfeer!

Eén minpuntje, die lantaarns. Sorry, maar telkens als er eentje in beeld staat, steken ze af met de rest. De stijl is prima, maar ik vind ze te grof overkomen voor jouw uitermate fijne en genuanceerd gebouwde baan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#436
Hoi,

Allen bedankt voor de leuke reacties!

Ik had van Miloco reeds eens een opmerking gehad en nu weer van Onzen Michiel.

Ze zijn van Viessmann en had ik via Conrad gekocht.  Waarom?  Wel ze lijken sterk op de originele lantaarns van NY.  Op de site zagen ze er best goed uit en op de baan staan ze wat fors.
Nu zijn ze nog steeds niet geweatherd wat het zowieso wat gaat nuanceren, maar het deel net boven de lamp-bol stoort me ook.

Ik heb er wat aan gedaan ;)

Dit is het originele:



Stom systeem trouwens met dat lampje...

Dan heb ik het lampje vervangen door een 1,5 lampje met draad nadat de rest er uit geboord is en heb ik dat buisvormig deel ook weggeslepen:



Na opnieuw monteren ziet het er zo uit... vergeleken met het oude



Nu heb ik het armatuur nog wat met een grijze tint licht gedry-brushed en op de baan geplaatst...



Het is beter en hij toont ook wat hoger en fijner.  Misschien nog iets meer weathering... en daarna de straatnamen er op plakken.  bv: 34th street en 10th Avenue

Nu nog even uitpluizen hoe ik die lampjes laat branden, want ik ken het stroomverbruik niet voor een weerstand te berekenen.  Meten dus...


Tot later!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Voila 6 stuks zijn aangepast ;)



Dat is het voor deze avond :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

De affiche heeft z'n houten "omkadering" gekregen...



Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Mooi bordje ! Lampies ben ik nog steeds niet van overtuigd...

conducteur

Lampjes zijn al veel beter!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Thanks Rian en Martin ;)...

De lantaarns vallen best mee als je het geheel zo ziet.  Het kan fijner, maar het blijft een compromis
Ik ga niet meer tijd verliezen aan die lantaarns want er is nog veel ander werk :o

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

De lantaarns ogen een stuk slanker! Goed gezien, goeie ingreep!  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steven123

Er is weer een heel stuk 'sfeer' bijgekomen, werkelijk een lust voor het oog Evan!  ;)
Nog veel plezier met de afwerking!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Citaat van: evan op 19 februari 2013, 19:36:36 PM

Ik ga niet meer tijd verliezen aan die lantaarns want er is nog veel ander werk :o


Hoppa rap aan 't werk dan  ;) Zal in het totaal beeld ook wel meevallen...

OMC

Kan me zo al een rondleiding in een zwart-wit film voorstellen, en dan nog met een typisch muziekske erbij :) Heerlijk!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Paulogic

Ik verwacht elk moment Al Capone die plots al schietend wat gaten produceert in een stilstaande wagen of 'donker ::)' pandje...
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Citaat van: evan op 18 februari 2013, 17:08:23 PM
Nu nog even uitpluizen hoe ik die lampjes laat branden, want ik ken het stroomverbruik niet voor een weerstand te berekenen.  Meten dus...
Zet ze met hun zessen (of meer?) in serie 6x1.5=9V - dan kan je met een draadgewonden potentiometer (3W-100Ω of zo) afregelen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Oh wat mooi. Nog 2 weken en dan hoop ik het live te kunnen zien Evan!

Mvg,

Kees-Jan

Kautenbach

heeeel fraai, nu Marylin Monroe boven een echt stomend rooster  of putdeksel in de stoep