The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Gerolf

#135
citaat:
Geplaatst door evan
Decals wel, maar die klinknagel decals waren zo een monikkenwerk[xx(]
Ah ... juist ja [:I]
Je hebt intussen al de verf er al af, zie ik. Ik denk niet dat er een alternatief was [:(]
PS: Ik denk dat ik vandaag h??l voorzichtig voortbouw, als ik lees wat verschillende mensen overkomen is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#136
Oeshe! ben blijkbaar niet de enige die een kl@teweekend heeft gehad!!!

Blijkbaar heb je de schade toch wat kunnen beperken Evan!

Misschien is een beetje raad hier op zijn plaats: "Wat ik ook moet spuiten, ik spuit altijd eerst op een stukje dat als proef moet dienen!"
Een half verstopte nozzle, te weinig geschud aan de bus, verf te dik... dat zie je direct op het voorproefje...


doomslu

#137
Even laten rusten, Evan, tot na Blankenberge en dan vol goede moed terug aan de slag. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#138
citaat:
Geplaatst door Dirky

Oeshe! ben blijkbaar niet de enige die een kl@teweekend heeft gehad!!!

Blijkbaar heb je de schade toch wat kunnen beperken Evan!

Misschien is een beetje raad hier op zijn plaats: "Wat ik ook moet spuiten, ik spuit altijd eerst op een stukje dat als proef moet dienen!"
Een half verstopte nozzle, te weinig geschud aan de bus, verf te dik... dat zie je direct op het voorproefje...





Het is inderdaad mn eigen schuld, maar ik dacht tijdens het spuiten "dat droogt wel egaal uit".  Wrong!
Zoals jezelf aangeeft niet altijd vertrouwen op gewoontes en dezelfde producten, maar steeds testen.

Het frustrerende is dat hij er goed uit zag en opeens ""lelijk woord""

Toch blijft het een leuk projectje omdat ik al weet hoe het er terug gaat uitzien[:o)]

Wat de High Line Betreft:  Tot na Blankenberge!

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gizzmo

#139
Hey Evan, ik lees nu pas je post ... en blijkbaar gaat het nog wel in orde komen na het schuren.
Ik heb eens een keer gelezen dat je verf kan verwijderen door je model in een plastic zakje te stoppen en in te spuiten met een oven reiniger. Daarna kan je het model gewoon afspoelen onder water.
Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, dus ik heb geen idee of het ook lijm ed. oplost.
Wie weet handig voor en volgende keer [:)]

GreetZ,
David

evan

#140
Hola Luc,  tegelijk posten[;)]  Je dacht er blijkbaar hetzelfde over[8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#141
citaat:
Geplaatst door Gizzmo

Hey Evan, ik lees nu pas je post ... en blijkbaar gaat het nog wel in ordr komen na het schuren.
Ik heb eens een keer gelezen dat je verf kan verwijderen door je model in een plastic zakje te stroppen en in te spuiten met een oven reiniger. Daarna kan je het model gewoon afspoelen onder water.
Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, dus ik heb geen idee of het ook lijm ed. oplost.
Wie weet handig voor en volgende keer [:)]

GreetZ,
David


Thx David,  ik zal dat eerst ns testen op een ander iets... zoals Dirky al aangaf.  Het kan wel werken en is het proberen waard[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

#142
En als het allemaal niet zo uit zou pakken als je wilt (wat ik niet verwacht) dan kun je altijd je onderschrift nog even in real life toepassen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

#143
@ Ren? : [:D] [}:)] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#144
Thats the Spirit[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#145
@Rene: Nagel op de kop !!!  [:D][:D]
@Evan: Misschien eens letterlijk opnemen [:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#146
Even een kleine update:

Vandaag is een ganse lading toegekomen voor het projectje[:p]

Wagons van Kadee met super details[:p]
Shinohara wissels (deze maal geen zelfbouw)
Nieuwe generatie schaalkoppelingen van Kadee
Figuren
Auto's en vrachtauto's anno 1940
Decals
Etc...


De bedoeling is dat ik vananf het tweede deel van Juli deze draad terug oppak na mn spoor 1 uitspattingen[:D]

Wees gerust:  het kriebelt, maar "first things first"

Groetjes en tot kort[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#147
Hoi Evan,

wel een hoop tussendoortjes (mooi, daar niet van), maar ik keek toch ook wel erg uit naar "The High Line". Heb je een idee wanneer je dit project weer oppikt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#148
citaat:
Geplaatst door Michiel

Hoi Evan,

wel een hoop tussendoortjes (mooi, daar niet van), maar ik keek toch ook wel erg uit naar "The High Line". Heb je een idee wanneer je dit project weer oppikt?



"The one million dollar question"[:D][:D][:D]

Wel Michiel, ik wou hier nog even een post kwijt in de korte toekomst, maar je was me voor[;)]  Tof trouwens dat je er aan denkt.

The Highline is zeker niet dood, maar draait even op een lager pitje om de volgende redenen.

-Tussendoortje is nodig voor een workshop (en moet dus af)
-We heben met de vrienden van Branchlines and Backwoods een nieuw lokaal en dat moet ook verder in kannen en kruiken.
-De Nitinat River RR heeft een revisie nodig tegen de expo in Walferdange.
-Ik ben deze maand veel van wacht met ontzettend veel call outs en dat combineert soms slecht.
-Ik heb gisteren gewerkt van 8uur smorgens met een pauze rond 19uur tot 2uur deze nacht.  Ben nu wakker en ga dadelijk werken aan "Mag het wat groter zijn"
-Ik heb ook nog een kleine spoor 1 baan te maken tegen mei[:o)]
-Enz

Kortom veel te doen, maar helaas geen tijd voor de Highline[:(]

Maar! er staat ondertussen een deadline op:  Oktober 2012 (Geen toevallige datum[:D])

Ik ben wel echter bezig met materialen te verzamelen en heb de plannen qua layout wat gewijzigd naar de praktische kant toe.

Het blijft voor mezelf een boeiend project dus ik breek het zeker niet af[^]

Nog ns bedankt en tot kort[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

martintje

#149
oktober 2012 ??? das veeeeel te laat joh [}:)]

[:X]lollypop[:X]
Mvg Marty