The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Paulogic

#120
Ik heb mij te lang moeten inhouden... en dat is een
echte inspanning voor mij...[:D][:D]

Maar nu de kans toch wel wat voor de hand lag... inkoppen die bal !

Als je ooit denkt om de Empire State building te bouwen...
Ik heb enkele foto's van mijn huwelijksreis. Zowel binnen als
buiten als op het dak !
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

#121
Dan zal je wel het plafond moeten doorbreken tot het verdiep erboven, want die toren zou in H0 zo'n 4 en een halve meter hoog worden. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

#122
Evan heeft geen hoogtevrees dus dat kan het probleem niet zijn...
Nu nog op HO den KingKong maken en t'is in orde... Ik wil wel
model staan voor diene groten aap.
[:D][:D][:D][:D][:D][:D](voila... ik ben jullie voor zie...)
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

#123
Zelfkennis: wat een mooie deugd !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#124
Hmmm... fantasierijke bende[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#125
Eindelijk,

Mn decals zijn binnen!



Archertransfers:  met resin klinknagels en verluchtingsroosters[:p]
Microscale: New york central decals[:)]

De klinknagels, roosters en opschriften zijn voor zowel op de loc als op de brugelementen.

Zondag staat de afwerking van mn loc op het programma... tot zondag dus[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#126
Dat is mij te lang wachten zulle ...[:D]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#127
PFFF Tegenslag[V]

Vandaag mn boxcab afgewerkt met decals en alles was goed!


Laatste details...

Zwarte kleur...

End an; de Microscale vernis ... AAAAHHH...

Het is nochthans niet de eerste keer dat ik deze gebruik.  Hij was te dik geworden en had hem moeten verdunnen[B)]

Mn loc is om zeep tenzij iemand weet hoe deze vernis te verwijderen[?]

Zucht[8)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#128
[:0] Potdorie, Evan, dat is erg [B)] [xx(]
Alleen die vernis verwijderen? Ik zou niet weten hoe - maar ik hoop dat iemand op het forum dat w?l weet !
Alle verf verwijderen kan misschien nog wel - dan is je loc niet helemaal om zeep, maar "alleen maar" te herschilderen en decallen. Ik ga er dan van uit dat je nog reserve-decals hebt op die bladen...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#129
Decals wel, maar die klinknagel decals waren zo een monikkenwerk[xx(]
Het resultaat was prima met de zwarte verf.
Ik gebruik meestal matte vernis uit de spuitbus en ik had dit beter gedaan dan de microscale uit de airbrush.

Enfin ik geef niet op, maar mn zondagnamiddag is toch wel...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

#130
Dat is zeker knap balen.
Het siert je dat je dit ook toont. We hebben het allemaal wel eens dat we iets verprutsen. En ook ervaren en goede bouwers overkomt dit. Ook dit mag gezien worden en dient tevens als lering voor alle anderen. En misschien ook wel al motivatie als je beseft dat het de besten ook overkomt.
Sorry mate, ik kan je niet helpen.
Succes en sterkte bij het herstel.
Eneh.... na monnikenwerk is het tijd voor een trappist.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Steam.N

#131
Dikke miserie, Evan.
Het zag er zo goed uit ...
Hopelijk kan iemand je helpen.  Ik zou het niet weten.  [:(][:(][:(]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#132
Evan, of het lukt bij die vernis ... maar je gaf het antwoord
zelf al : zeep.

Toen ik voor Loebaske een nieuwe gele lijn op zijn loc had gespoten
en ook vernist had, bleek die vernis ook te 'bubbelen'. Dan maar
met een zacht schuursponsje en wat afwaszeep van de gekende
kale man afgeschuurd. Vernis en verf eraf maar ik kon herbeginnen.
Geen verdere schade gehad.

Werkt het niet, sorry, 't proberen waard.
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

#133
Dat is inderdaad balen! Als er iemand is die best weet hoe deze vernis kan verwijderd worden, is het Microscale zelf, denk ik. Een mailtje waard misschien?

edit: oops, Paul, je post kwam net voor de mijne. Ik bedoelde niets persoonlijks. [:I] Jouw tip met zeep is zeker het proberen waard.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#134
Thx voor de ondersteuning Heren!

Wel zeep deed inderdaad iets met de vernis.  Vervellen en overal tussenkruipen.  Ik heb dan maar alles gestript en geschrobd en met een fijn schuurkorrel alles verwijderd.

Hij ziet er niet uit, maar dat komt in orde.



Ik hoopte hem tegen B'berge af te hebben, maar dat is dus niet het geval.
Ik berg het spul even op voor dat hij Michiel zn twee dames achterna gaat[:)]

Ik moet deze week nog "BBC" testen, "Tussendoortje" afwerken,  een defecte loc repareren, 6 nieuwe wagons weatheren, "Oever aan de Maas" met Arnaud klaar maken en... euh gaan werken.

Grts en nogmaals bedankt[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.