Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

vanmiegroet

#180
Evan,

nu ik het zie, je zal pen station moeten namaken, en dat  is een niet zo al te kleine halte
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#181
Oei Ruben,

Daar begin ik niet mee hoor.  Penn Station ligt zelfs wat verder verwijderd van het Meatpacking District en de ruimte die ik heb is te beperkt.

[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#182
Hier mag je de garage inpalmen als je dat wil...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dirkkerckhofs

#183
Da's een goei [:D][:D][:D]
citaat:
Geplaatst door Paulogic

tof... als je hulp nodig hebt ??? [8D][:D]

Kadeemagneet :

Evan = Kadee    
Zijn bouwwerken : magneet.

Nu snap ik het.[;)][:D]



evan

#184
Weer een update van de Kadee[8D]

Deze dagen wordt er veel gewerkt aan de bovenleiding op mn job en dit op de meest gekke uren, maar er is nog een beetje tijd voor modelbouw.

Vandaag heb ik de planning en uitwerking gestart van de "Bell Laboratories tower"


Een schets op de computer zal dienen als rode draad om aantekeningen en maten op te schrijven.


Zoals gewoonlijk zijn het weer compromis alom, maar de generale sfeer zal er zeker zijn[:p]
De tijd, vooral ruimte, materiaal ea zijn de factoren die het model wat zullen doen afwijken van het echte[:I]

De bouw zal bestaan uit een verzameling raampjes van Pikestuff, stationsgebouw van Jouef en styreen die ik nog in voorraad heb[:)].

Deze week hoop ik er tussendoor wat aan te werken[:p]




Wordt vervolgd, maar nu eerst weer de nacht gaan werken[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#185
Goede middag,

Hier een voorlopig resultaat van de eerste gevel.





Bovenop komt nog het tweede gedeelte, maar dat springt in achter de bovenste sierlijst van het reeds bestaande stuk.

Wat beelden van dichter bij:









We zien al duidelijk waar de treinen gaan achter passeren[:)]

Tot Kort[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#186
Waar dan ? [:D][;)]

evan

#187
Geduld Marty[}:)][:D]

Ondertussen heb ik de "Cudahy Packing Co " ook aangepast.

Initiele grootte:


De aanpassing:


En dan al ns een wash om de bakstenen weer te geven:




En onze Chessie is nog steeds van de Partij


Tot Later weer
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#188
Aardige panden Evan, fries maar een stuk hoger bij deze modulen ?
Mooi weer bij jullie trouwens [8D]

Gerolf

#189
Imposante gebouwen, Evan [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#190
Knap, Evan.
De schildering van de gevels geeft al direct sfeer af.
Wilde dat ik dat ook onder de knie had.
Dit belooft weer voor komende dagen en weken [:p]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#191
Hoi allen,

Weer het draadje onder het stof vandaan gehaald.

Tijdens Dortmund heb ik in functie van de Highline en ook andere projectjes mezelf getrakteerd op een aanvulling van m'n mallen van Langmesser.

Kaaimuren, steunmuren, betoneffecten van allerlei kaliber... kortom een leuk arsenaal om verder te kunnen.

Gisterenavond hebben m'n vrouwke en ik een stevige lading afgietsels gemaakt in Zellaan ( Acrylaat-gips van Vosschemie).



Vandaag heb ik een compositie gemaakt voor de uiterst linkse module van de Highline.



Een detail van de kade:


Nu is dit maar een kleine try-out om de maten te noteren en te berekenen voor het schrijnwerk.  Ik kan eigenlijk direct beginnen, maar vermits ik buiten zaag en het regent, gaat m'n plan niet door.[:(]  Bovendien ben ik van het principe dat er zondag niet te veel lawaai moet zijn naar de buren toe want omgekeerd vind ik dat ook maar niets.

Dus vermits ik toch wat wil knutselen ga ik een klein tussendoortje bouwen om wat van die elementen te verwerken en te schilderen als test.  Dit zal ik bij Scenery plaatsen deze avond.

En dit alles gebeurt onder toezicht van ons Chessie[:D]


Groetjes en tot later[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#192
Evan,

Zellaan ? Waarom dit en de voordelen ?

Groeten Peter[;)]

Mooi project, mocht ik niet zoveel Belg. materiaal hebben, dan zou ik wel weten ![:p]

Gerolf

#193
Dat Zellaan ga ik toch eens uittesten - al veel goeds over gehoord en gelezen [8D]
Veel knutselplezier - goe bezig [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

#194
Goed weer eens wat te zien Evan !