Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Michiel

Toch even een korte update van de werkzaamheden. Gisteren en vandaag heb ik de kans gehad om me een paar uurtjes bezig te houden met het gips-krassen. Resultaat: weer een kasseibaan, een muurtje en een geploegd veld. De herberg staat nog los (met klassieke spleet onderaan) maar dat komt later wel in orde, als ze definitief wordt verwerkt in het landschap.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Zeer mooi, Michiel !  
Staan de dames te wachten op de offici?le opening?
Wafel met slagroom, met ne franse koffie [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Inderdaad echt mooi. Mag ook in 'Mechelen' staan van mij.
Om het kwaliteitscontrast tussen ondergrond en huisje wat te camoufleren: misschien de dakgoten vervangen door plastieken exemplaren uit de rommeldoos ?

ToThePoint

GOE BEZIG Michiel.
Eerste klas werk!
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vanmiegroet

Ze hebben u toch wel meegeholpen zekerst?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Erg Mooi, Man. Vooral het natuurstenen muurtje naast de weg vind ik prachtig [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De scene werd wat verder ingekleed. Ontbreken nog alle straatattributen zoals hekjes, lantaarns, bankjes, een kapelletje op de hoek, een paar markante bomen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel,  machtig mooi!
Het gebouw, de kasseiweg, het geploegde veld ... Een mooi pareltje ! [:p][:p][:p]
Uit welk materiaal is het dak gemaakt?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Zonder woorden !
Blijkbaar gaan de dames op vakantie met de koets.
Allee goei verlof ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

rixke rail

Dat was wel een h??l kort afscheid, Michiel, blij dat je weer volop mooie dingen zit te maken ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Hoi Eric,

het afscheid was inderdaad nogal kort. Zoals ik al zei, de soep wordt niet zo heet gegeten als ze werd opgediend. Ik hou me wat intensiever en nadrukkelijker bezig met het gezin. En dat valt in goede aarde bij de vrouw, en krijg nu iets meer ruimte om me terug met de bouw van mijn baan bezig te houden. Alle spoorse nevenactiviteiten worden wel op een heel laag pitje gezet. Maar bouwen blijf ik doen. Dat geef ik niet op. Dat is gewoon een deel van mezelf. [;)]

@Jean, het dak is gewoon geprint papier. Zo op foto lijkt het nog wel wat, maar in't echt is het contrast tussen papier/lasergebouwtjes, en gips/kunstof wel erg flagrant. Papier/Laser kan me niet echt boeien, maar goed. Ik wil aan dit baantje zo langzamerhand een einde breien, en heb geen zin om nog veel tijd te steken in het zelf bouwen van een huisje voor deze baan. Brussel-Noord roept! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Fantastisch nieuws, Michiel.
Geniet ten volle [;)][;)]

Je "afscheid" was even een wake-up call: je bent niet de enige, die meer aandacht moet geven aan andere aspecten dan de modelbouw.
Wat meer evenwicht in het leven is ook hier blijkbaar nodig. [;)]

Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Hopla even wat gemist[:0]

TOP! Michiel!

Leuk om naar te kijken[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Michiel,


Gelukkig is het bij een binnenkort gebleven i.p.v. tot ziens !(zoals ik schreef bij je "afscheid")
Inderdaad iedereen heeft wel in een relatie (of op professioneel vlak) eens een periode dat het niet echt mee zit (of zelfs tegenzit), maar gelukkig gaat het nu wat beter ![:)]  Gelukkig maar !

Bovendien is je meesterstukje[:p] bijna af en kun je nu aan een volgend project te beginnen ! Veel succes !

Groeten Peter[;)]