Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

#255
PU schuim er op gespoten (afschuwelijke blauwe kleur) en al gedeeltelijk terug bijgesneden. Gaat heel gemakkelijk. Morgen als hij goed droog is begin ik met het gips aan de fijnere afwerking van de hellingen.
PS: die bus is nog niet eens half leeg





Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#256
Stap voor stap gaan we verder. Eerst heb ik met gips van Cantillana alles gemodeleerd, ondanks de tegenslag met het gips. Zoals steeds neem ik traag drogende, en ondanks dat er op de verpakking staat bij verwerkingstijd 1 tot 1.30 uur, stijft hij na 10 minuten al op.
Blijkbaar verkeerde gips in verkeerde zak. Om tot tegen de gebouwen te kunnen smeren om ze mooi in te werken, plak ik de onderste rand af met tape.





De bedding voor het beekje (B?chle) in het Zwarte woud, en een paar paadjes werden ineens mee gemodeleerd.




De volgende stap is een laag acrylverf (wateroplosbaar) over het witte gips. Ikzelf geef de voorkeur aan verf van Brico Excellence
kleur Deep earth nr. 45 (mat) Deze is goedkoop en voldoet volkomen



De volgende stap is eindelijk weer het GROEN Dat zal dan voor in de loop van de week zijn

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#257
Het begroenen in begonnen.
Allereerst gebruik ik als basis voor de ondergrond voor de bomen (Busch Nadelwaldboden ref. 7529)waarbij de randen later nog aangepast worden met allerhande kleuren grasen planten (bv. varens)

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#258
Een eerste stap naar begroening.
Begin me er direkt helemaal thuis te voelen[:)]



Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#259
Leuk, Peter. Staat je kapelletje al vast of gaat er nog (smd-)verlichting in?
Ik zie een spleet tussen kapel en ondergrind, dus ik vermoed dat het nog niet definitief "staat" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

#260
Wow, Peter, dat gaat nogal vooruit zeg. De kleuren zijn echt wel zomers Schwarzwald!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

#261
citaat:
Ik zie een spleet tussen kapel en ondergrind


Het gebouwtje staat er inderdaad slechts los opgezet. Het moet nog wat verweerd worden (hoofdzakelijk het dak) want die kapelletjes zijn over het algemeen HEEL GOED onderhouden (zie foto van ondertekende na een vermoeiende bergtour)
In dat gebouwtje zit een Faller minilampje, waarvan de helderheid door een weerstandje is vermindert.


Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

#262
Aardig het tempo erin zitten ! Benieuwd naar het eindresultaat ..

Peter

#263
En weer een beetje. (de 'echte' tuin had voorrang vandaag)



Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#264
Prachtig, Peter !  Net echt.  Het geeft goesting om er direct naartoe te trekken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#265
als ik dat zie....[:)]

Mooi Peter! echt mooi... de sfeer hangt er in!

Peter

#266
De struiken beginnen ook al te groeien

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#267
Niet vergeten sproeien, met zo'n weer h?, Peter. [:o)]

Mooi landschapje!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#268
Het stuk eens even ingepast op de plaats waar het uiteindelijk moet komen. Eens dat er nog een wolkenachtergrond komt zal het waarschijnlijk beter uitkomen.



En terwijl ik toch bezig was met foto's te nemen, heb ik er ook nog een van mijn stations-emplacement genomen, waarvan de afwerking ook stilaan begint op te schieten. De huizen er achter staan ook weer op een plaat styrodur zodat die straat en huizen ook weer op een betere plaats bewerkt kunnen worden.



En nog eentje met mijn DAV lok

DSCN1763-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

#269
Die 'mit der bahn in die berge' loc is wel zeer mooi!! Maar de rest ook hoor!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum