Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

C.B.

#240
citaat:
Geplaatst door Peter

Claudio,
de ondergrond bestaat uit ...

Hartelijk bedankt voor deze info , Peter.
Nu weet ik naar wat ik ongeveer moet kijken bij het bekleden van de ondergrond en wat ik kan aanschaffen.
Als ik de foto's bekijk die hierna zijn bijgekomen : dit is zeker fijn werk en ziet er helemaal natuurlijk eruit.
Knap!
Groetjes.
Claudio.

Peter

#241
De witte lijnen die de wegrand markeren zijn ook aangebracht met de zelfklevende "zeer" dunne lijnen van Heki....geproduceerd door 3M[:D]
Neem je tijd en doe het voorzichtig dan lukt het van de eerste keer.





Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#242
Knap Peter.[;)]

Martin Welberg

#243
Ziet er goed uit maar ga je nog wat doen aan de golfbaan....is wel erg netjes gemaaid dat gras [;)]

Dirky

#244
Het Zwarte Woud (Duitsland in het algemeen trouwens) ligt er gemiddeld zeer netjes bij... Duitsers hebben meer gevoel voor netheid dan wij Belgen...
Voor mij is die golfbaan gewoon "Duits"...

(uitzonderingen bevestigen de regel... In Duitsland ligt het hier en daar ook wel vuil, en in Belgie ook hier en daar wel proper...)

Peter

#245
citaat:
Ziet er goed uit maar ga je nog wat doen aan de golfbaan....is wel erg netjes gemaaid dat gras


Martin,
Je zal toch eens (wat meer) naat het Schwarzwald moeten gaan.Het overgrote deel van de weiden ziet er inderdaad mooi groen uit
Zie foto's



Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

#246
Inderdaad , je moet zeker niet gaan vergelijken met Belgi?.
Dit is toch echt goed nagemaakt hoor.
Groetjes.
Claudio.

Martin Welberg

#247
Ooops ! Peter beschouw m'n commentaar maar als niet geschreven, idd mijn huiswerk niet goed gedaan...je laatste werk ziet er idd uit als op een van de foto's ...grote klasse



Maar eens met de clubs naar het Schwarzwald dan [;)]

Peter

#248
Na de zoveelste "Stellprobe" oftewel proefopstelling, heb ik volgens mijn echtgenote, de kinderen, kleinzoon en mezelf eidelijk een uitgebalanceerde opstelling gevonden. Veel is er nog niet te zien, maar dat komt nog wel.
Nog even een tip geven: als je met glooiende of hellende oppervlaktes werkt in het aan te bevelen met een waterpasser te kijken of je gebouwen wel "pas" staan.[:)]
Ik zal alvast blij zijn als die hoek ook groen is. En om nog een vraag te beantwoorden: Ik ben geen voorstander van de partij GROEN, ook niet in Duitsland van "Die gr?nen"[:)]



Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#249
Je mag dan mss geen voorstander zijn van de partij Groen , mooi is het anders wel hoor Peter , maakt toch direct een groot verschil h? , als alles een kleurtje krijgt.[;)]

Durango

#250
Zier er zeer mooi uit. Net echt dus getuige de voorbeeld foto's.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Huugooke

#251
Ja, die weiden en bermen... een collega die iedere vakantie daar doorbracht vertelde altijd lachend dat men waarschijnlijk 's nachts het gras kwam bijschilderen! Werkelijk prachtig.

Peter

#252
De ondergrond van watermolen/kapelletje begint stilaan wat vorm te krijgen door allerhande (afval) stukken styrodur er op te lijmen.
Mijn zoon had toevallig nog een bus PU-schuim over (van de bouw van zijn huis) en die gaat goed van pas komen om al die ruwe stukken in te bedden tot een glooiend geheel. Al laatste zal dan weer dat fijn gips het bovenlaagje vormen om de fijnere details aan te brengen.

Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

#253
citaat:
Geplaatst door Peter

Mijn zoon had toevallig nog een bus PU-schuim over (van de bouw van zijn huis) en die gaat goed van pas komen om al die ruwe stukken in te bedden tot een glooiend geheel.



Pas op, h? Peter, ik weet niet of je daarmee ervaring hebt. Dat zwelt enorm, niet te veel gebruiken, of je helpt je mooie landschap naar de Filistijnen !
Modelspoorse goeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

evan

#254
Goed bezig peter!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.