Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

janjozef

#150
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Heel knap... als je wil kan je mijn schoonmoeder krijgen om erin te
stoppen...[:D][}:)][:D]



en ze dan "[:(!]rood op lopend[:(!]" langs de bovenzijde er zien uitkruipen, nee bedankt[:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#151
citaat:
hoe groot zijn die bakjes ??? dat ziet er echt wel
heel fijn uit.


Om even een idee van de afmetingen te hebben, heb ik er een figuurtje van Merten (H0) bijgezet.
De Gitterboxen zijn ongeveer half zo hoog (11 mm), de IBC's zijn iets lager dan de schouder van het figuurtje (15 mm)[:)]



Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

#152
Tja... van klein gesproken... doe maar gauw uw kolenkraan !!!

Ik zou bij zo'n jobke veel plakkerkes nodig hebben voor op mijn
verbrandde handen te kleven [:D]

Werk je met soldeerpasta en dan een brandertje of zo ?
mvg,
Paul(ogic)

Peter

#153
Hallo Paul,

Ik gebruik het vloeimiddel van Griffon de S-39 voor RVS /Inox, gewoon soldeer, (zonder harskern) en een regelbaar soldeerstation dat ik van de Miba gekregen heb voor het aanbrengen van een abonee. (ere wie ere toekomt, nietwaar) Dat is een toestel zoals dat van bv. Viessmann. Voor het groffere werk grbruik ik een kleine Weller.
Ik weet niet of ik de juiste materialen gebruik, maar de resultaten zijn, volgens mij, in elk geval goed genoeg. Ik weet niet waar je woont, maar je mag altijd langskomen, hoor, als je nog meer info wil of het gewoon eens zien. Koffie is er altijd.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#154
Goed genoeg?  Het ziet er meer dan prima uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jacques timmermans

#155
Peter,

alle respect voor jouw werkwijze en keuze van materialen. Echter heeft de ervaring al duizenden keren aangetoond, dat de ideale hittebron voor het ineen solderen van messingbouwkits een kleine gasbrander is. Niet dat ik een soldeerbout afkeur, maar de afgegeven warmte is voor het solderen van bij voorbeeld het kraanhuis of de kraanarm nu eenmaal te weinig waardoor deze operaties te lang gaan duren en een onregelmatige soldeerlas het gevolg is. Het gebruik van soldeerbouten is wel aanbevolen voor het monteren van kleine details, waarbij dan nog eventueel met een gasbrander de directe omgeving voorverwarmd kan worden.

Op het gebruik van de alom bekende maar ook giftige S 39 is niets aan te merken; dit is het ideale vloeimiddel. Het kan ook door een 25 % oplossing van fosforzuur vervangen worden, die even giftig is als S 39. Het grote nadeel van deze vloeimiddelen is dat zij na verloop van tijd de coating van de soldeerpunten wegvreten, waardoor deze hun warmte onvoldoende naar het werkstuk overbrengen. Remedie: een nieuwe soldeerpunt!

Veel succes,

Jacques Timmermans

Gerolf

#156
Ik zou hier een boompje kunnen opzetten over solderen, maar dat heb ik elders al eens gedaan [;)]
Een gasbrandertje is zeker niet slecht voor bepaalde werkjes, maar met een regelbare bout kan je ook v??l doen, mits hij voldoende vermogen heeft om extra warmte aan te voeren tijdens het solderen.
Snelheid speelt een grote rol. Een soldeerverbinding moet binnen de 5 seconden gebeurd zijn, anders is je flux uitgewerkt.
Voor de grotere verbindingen (lees: meer metaal dat kan afkoelen) verkies ik daarom een WSA.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#157
Peter,

Tof voor uw aanbod. Ik wil er graag eens op ingaan.

Als ik iets voor jou kan doen... je weet me wel te vinden he !
mvg,
Paul(ogic)

Peter

#158
Een paar nieuwe auto modelletjes voor mijn baan.[:)]

Brekina: Ford 12M Polizei



Epoche: Goliath Dreirad Persil



Herpa: Borgward Isabella



Herpa: Volkswagen Karman Ghia

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#159
Mooie auto's, Peter. Vooral die Borgward is "sjiek" [8D]
Jammer dat die laatste beschadigd is. Vandalisme bestond in TPIII blijkbaar ook al [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#160
Helaas is die laatste niet beschadigd. Dit is blijkbaar een van de mindere Herpa modellen die in het verre oosten geproduceerd zijn.
Je kan de Herpa modellen gemakkelijk openen (buffers eraf halen) en het onderstel valt er zo uit. Wat blijkt: de plexiglas inzet is wat aan de kleine kant voor dit model. Spijtig.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#161
De bushalte begint er nu ook op te lijken. Wat zelfgemaakt borden en wat Preisertjes kleden het al wat meer aan.



En eindelijk een redelijk zeldzaam Wiking model van mijn allereerste auto, een Ford Taunus 12M P4. alleen was die van mij lichter blauw, maar ondanks dat ben ik zeer tevreden.

Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#162
Als ik je auto's en je bus heb ik de indruk dat die uit verschillende periodes stammen, op zichzelf wel mooie karretjes.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Durango

#163
citaat:
Geplaatst door janjozef

Als ik je auto's en je bus heb ik de indruk dat die uit verschillende periodes stammen, op zichzelf wel mooie karretjes.



Dat viel mij ook op. Je auto's zijn meer de jaren 50-60 en de bus lijkt mij eind jaren 70 of 80.
Overigens wel zeer fraaie modelletjes.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

#164
ja, zo nauw kijk ik nu ook weer niet. Trouwens hier in de buurt zijn er verschillende mensen die met een oude wagen rondrijden, oa. een VW Karmann Ghia, een DKW 3=6 en een Ford Taunus 17M (die met de bliksem opzij).
Die autobus is de voorlaatste kleurstelling van de SBG. Vanaf 2008 is men begonnen ze allemaal eenvormig rood te spuiten met opschrift "S?dBadenBus"
Met vriendelijke groeten
Peter