Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Paulogic

#120
Michiel, het verhaal stond vorig jaar in M magazine nr 2.
Als je wil stuur ik u dat magazine wel op hoor.
Graag dan uw adres via pm en het gaat vandaag op de post.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

#121
Michiel,
Alles wat je over dit treinstel wil weten vind je op onderstaande link.

http://www.glaesernerzug.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

#122
En voor de belangstellenden, ik heb zo nog een Roco 2 rail versie te koop voor 80,00 euro excl. verzendkosten . Vanuit de fabriek zitten er zelfs enkele reizigers in. Catalogus nummer 43527.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

#123
Door veel te weinig tijd ligt het momenteel zo goed als stil, (Spijtig, spijtig) want er zijn natuurlijk dingen die nog belangrijker zijn dan modelspoor.
Een van de dingen waar ik tussendoor een paar minuutjes an spendeer is het stationgebouw dat op mijn modelspoorbaan moet komen. Het wordt een perfekte (hoop ik) weergave van het station "Gengenbach", gelegen aan de Schwarzwaldbahn, ongeveer halverwege tussen Offenburg en Hausach. Dank zij de uitstekende hulp van Dirk (Dirky) die voor mij van voorbeeldfoto's een nauwkeurig plan van de gevels tekent, moet dit lukken. Ik ben hem hier dan ook heel dankbaar voor.
Ik zal een apart draadje openen eens de eerste stukken plasticard gesneden zijn.

Hier alvast een foto van het "Echte" station.



PS: Het station Boom wordt natuurlijk ook verder afgewerkt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#124
We trekken de bergen in[:)] Eindelijk beginnen er bergen (heuvels) op mijn baan te verschijnen. Het wordt trouwens stilaan tijd dat ik terug bomen ga beginnen te zien. Een Schwarzwald zonder bomen is als een zee zonder water[:D]

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#125
En 't is al serieus aan 't sneeuwen geweest in de bergen. [:D][:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#126
Hoi Peter,

Dat beloofd een mooi hoekje te worden. Maar het lijkt alsof er in de tunnel geen tunnelwand is? Komt die later nog? Het lijkt me toch erg moeiljik werken worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#127
Bovenstaande foto is al voorbijgestreefd, want die witte laag is inmiddels al bruin geschildert. Tja, ik werk op dat punt nog altijd op de ouderwetse manier. Eerst aluminium (roest niet) vliegendraad, met daarover een laag met gipswindels. Na drogen, een laag met langzaam drogend gips. Na goede uitharding, matte bruine verf (op waterbasis) uit de Brico. Volgende stap wordt dan het bestrooien met het geschikte strooimateriaal (bosgrond van Busch)

Michiel, de tunnel heeft wel een ca. 20 lange binnenwand. De lijn die je links naat de sporen ziet is waar die binnenwand de ondergrond raakt. De lichtschijn die je ziet komt doordat de "berg" nog maar de halve lengte heeft en er dus lichtinval is.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

#128
Dit wordt ook een baan met vele leuke details.

Rangierhalttafel Ra10 aanwezig , Vorsignal , de kabelgoot langs het spoor , Hektometerzeichen op de bovenleidingsmast en een mooie ballast voor de tunnel.

Ik blijf dit dan ook met belangstelling opvolgen , Peter
Wie weet komen hier ook bruikbare tips voor mijn "Gotthard Anlage"
[:D]
Groetjes.
Claudio.

Peter

#129
Even een fototje van mijn vorderingen tussendoor. (wel niet al te duidelijk)

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#130
En nog een paar[:)]







Met vriendelijke groeten
Peter

vanmiegroet

#131
mooi foto's.
Maar wat is nu het tijdperk want het wordt wel een beetje onduidelijk.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

evan

#132
Hoi Peter,  Leuk sfeertje!

Het viel me wel op dat op de 3e laatste foto je rode reizigerswagens het tunnelportaal wel of net niet raken!  Het zal wel gezichtsbedrog zijn, maar het lijkt "close"

Keep going with the good work![8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

#133
Viel me ook meteen op. Ik denk dat het tunnelportaal net iets te smal is. Maar langs de andere kant, hoe goed kan je dat zien vanaf de plaats waar je naar je baan kijkt?

Het ziet er gewoon goed uit, doe zo verder!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

#134
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

mooi foto's.
Maar wat is nu het tijdperk want het wordt wel een beetje onduidelijk.

Peter durft af en toe eens modern materieel inzetten op zijn tijdperk III-baan. Ik vind dat dat zonder meer moet kunnen. Ik ben dat trouwens ook van plan, om te switchen tussen tijdperken. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *