Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

geert190380

ik ben de nieuwe wielen gaan hallen en ok hij gaat iets beter maar zit nu met probs met mijn kopelingen die blijven hakken achter iets , is zo en beetje bij mijn oude heris wagons wa kan ik daar aan doen zouden ze hem niet terug nemen dan wacht ik wel op die van ls.

gevaro

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Hallo,

eigenlijk hou ik gewoonlijk mijn commentaar voor mij (ik koop zulke, in mijn ogen, "op een rapke" gemaakte dingen gewoonweg niet meer...), maar dit word echt te gortig om "klanten" gewoon voor blinde idioten te nemen die alles moeten kopen zij het na een "praatje met de fabrikant".

* alleen al die "frisbees" waarop de ruitenwissers staan, vind ik op het grote voorbeeld NIET terug;

* de twee handgrepen onder de frontvenster zie ik niet op de modelfoto (ook geen gaatjes om er welke te bevestigen);

* over die bulten valt te discuteren (vervorming van de kunststof door te lage koeling van de mallen bij de productie, lichtinval en beeldhoek van de modelopname, etc.) maar hier hou ik op om nog verdere punten op te noemen!

Er staan naast artikels op dit en andere fora genoeg fotos op het web om zelf verder OBJEKTIEF de FEITEN model en voorbeeld te vergelijken.

Zelfs op de website van de chinese fabrikant

http://www.run-east.com/Item/Show.asp?m=2&d=251

kan iedereen zelf gaan kijken naar de daar afgebeelde fotos.

En als dan straks de fotos bij de chinese fabrikant verdwenen zijn spreekt dit toch voor zich, of???  

In ieder geval heb ik, en dit is een PERSOONLIJKE beslissing, dit en de vorige jaren al enorm veel geld gespaard door gewoon eerst de geleverde KWALITEIT en het AFWERKINGSNIVEAU af te wachten!
Ik denk dan bv. aan de diverse roco 60 proto (? 150 euro het stuk), een treintje GCI's (200 euro) en een stammeke M6'en (+/- 350 euro).

hopende op minder maar beter, goeienacht

Frieda

deurenkletser

Amai, denk dat ik die ook ga laten passeren, voor mij geen Classix.

the_gold

Ik heb al spijt dat ik ze gekocht heb....[}:)] Ik blijf erbij, lang leve LS...ik wacht liever op iets goeds en daar trek ik nu mijn lessen uit.

Michiel

Persoonlijk vind ik jullie oordeel vrij hard en streng. Ik bekijk het wel met een schaal-N bril, maar om niet in detail te treden; ieder gaat met modellen en modelbouw op zijn eigen manier om. In H0 zijn mooie M6 rijtuigen beschikbaar. Perfect? Nee en dat zal het nooit zijn. Rivettentellers zullen steeds hetr foutje vinden. Afstraffen dan maar? Nee, want de hobby is toch nog steeds modelbouw en niet modelkoop. Beschouw het als een opportuniteit om zelf aan de slg te kunnen gaan, en het model te perfectioneren naar eigen smaak. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

sorry niet aan die prijzen, dan moeten ze goed zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door janjozef

Jan

Inderdaad Jan, voor die prijs kunnen ze net al zo correct maken dan een fout model maken.Matrijzen voor juiste wagons zullen waarschijnelijk even veel kosten als foute matrijzen ! Bovendien valt in de schaal Ho alle details al wat beter op dan in N !
En mocht een 100% juist model enkele euro meer kosten dan zou de echte liefhebber er volgens mij geen probleem mee hebben !
Volgens mij hangt het meer af van mentaliteit van Chin. fabrikanten ( U in de zak zetten = staal en uiteindelijk produkt niet altijd dezelfde kwaliteit hebben ) af dat wij natuurgetrouwe modellen krijgen van deugzame kwaliteit !
Misschien in de buurlanden van China uw licht eens gaan opsteken waar fabrikanten een toch iets professionelere aanpak hebben dan menig Chin.toy-maker !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

Ik denk ook dat het daar ligt, Peter. Ik heb de mensen van Goovermodels serieus horen klagen over de nonchalance in China.
De mensen weten dat de klant (quasi-)perfectie verwacht, maaer redeneren blijkbaar stiekem van "och, 't is toch speelgoed ..."
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik denk ook dat het daar ligt, Peter. Ik heb de mensen van Goovermodels serieus horen klagen over de nonchalance in China.
De mensen weten dat de klant (quasi-)perfectie verwacht, maaer redeneren blijkbaar stiekem van "och, 't is toch speelgoed ..."

Ik denk Koreanen en Vietnamezen(goedkoper!)  al niet veel duurder werken (en als de koreanen duurder zijn dan zijn ze  uiteindelijk veel goedkoper daar ze veel efficienter zijn dan Chinezen !Chinezen dat zijn de Z- Euopeanen van Azie)!
Ik snap niet dat sommige mensen zich in zo'n avontuur storten en dan nog in China ! Ik zou in ieder geval 100 keer nadenken voor ik mij in een Chinees avontuur stort !

Groeten Peter[;)]

geert190380

ok ergens heb je gelijk maar ze moeten toch en beetje goe rijden ook he en da doen ze niet zo als ik hier al gelezen heb dus is niet goe en classix moet daar iets aan doen vind ik en niet ik want ik heb er veel voor betaald voor iets da goe zou moeten rijden :)

citaat:
Geplaatst door Michiel

Persoonlijk vind ik jullie oordeel vrij hard en streng. Ik bekijk het wel met een schaal-N bril, maar om niet in detail te treden; ieder gaat met modellen en modelbouw op zijn eigen manier om. In H0 zijn mooie M6 rijtuigen beschikbaar. Perfect? Nee en dat zal het nooit zijn. Rivettentellers zullen steeds hetr foutje vinden. Afstraffen dan maar? Nee, want de hobby is toch nog steeds modelbouw en niet modelkoop. Beschouw het als een opportuniteit om zelf aan de slg te kunnen gaan, en het model te perfectioneren naar eigen smaak. [;)]

Paulogic

Wacht tot zo'n chinese schone uw ne keer in uw ogen kijkt...
Gebroken voet of niet... er achterlopen ga je doen hoor....[:D][:D][:D][}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Wacht tot zo'n chinese schone uw ne keer in uw ogen kijkt...
Gebroken voet of niet... er achterlopen ga je doen hoor....[:D][:D][:D][}:)][:D]

Mee alle Chinezen maar nie mee den dezen ![:o)]

Groeten Peter[;)]

Ken trouwens 2 Thaise zinnen, maar die ga ik hier niet publiceren daar ze zullen weggefilterd worden ![}:)]

Dirk

Amaai, dat is hier nogal een sfeertje....."de"chinezen, "de"koreanen....En allemaal meningen zoals "ik zou het toch anders aanpakken.."en "daar zou ik toch eens over nadenken"....
Wel heren, pak het dan anders aan, of doe eens iets in plaats van nadenken...
Wie heeft er de ballen om een nieuwigheid te produceren, de voorwaardem:
Prefect in schaal, perfecte rijeigenschappen, Perfecte kleuren, niet vergeten de klinknageltjes te tellen, Binnen korte tijd leverbaar, en zeeerr belangrijk, het mag niks of weinig kosten.
Wie van de betweters gaat de uitdaging aan?
Wat er gebeurd is in Genk is kinderachtig, ik stond aan de inkom, en heb de deurwaarder samen met 2 politie mannen binnen gelaten. Er waren geen opstootjes, alleen wat vragen van de bedrijfsleiders wat ook heel normaal is. Dat alles mee genomen werd is ook begrijpelijk, je kan niet van een deurwaarder verwachten dat hij weet wat een M6 is of eender wat hij in beslag moet nemen.Is zijn job niet, hij voert gewoon een opdracht uit.
Dat die inbeslag name is uitgevoerd is erg vervelend, maar voor mij een bewijs dat vele volwassenen eigelijk kinderen zijn...
En het was niet alleen de inbeslagname, ook BTW controle voor de verkopers was aan de orde, en zondag kregen de buitenlandse bedrijven ook nog eens een keurig formulier van de belastingsdienst. En reken maar dat die ook niet konden lachen.
Het is een klein wereldje met veel centen. Speelgoed dat een winstgevend product is geworden, en waar geld aan te pas komt ....

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Klopt Gerolf.
Je moet niet vragen wat Mr.Olearts met het type 53 meemaakt. Nu zou het zijn voor 1 december ( de uitlevering).
onder voorbehoud:  Volgens een collega , die ook in Genk stond met een baantje ( let op dit is niet mijn mening, hij heeft het van de leverancier in kwestie zelf.)is het een fabriek dat tevens GSM's maakt. Kan je nagaan wat die Chinezen allemaal doen voor de of liever niet doen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

citaat:
Geplaatst door janjozef

Jan

Ze zijn goed. Dus daar ligt het probleem niet.

@argilla, en tevens alle anderen ivm M6/LSM: Een doofstomme vertelde mij dat een blinde de krant, geschreven door een verlamd persoon, vertaald door een analfabeet, had gelezen. (1)
Als je niet 100% zeker bent van iets, zwijg dan. (2)

@Michiel & Dirk: groot gelijk

(1) mijn excuses als ik hiermee bepaalde personen kwets, ik heb heel veel respect voor gehandicapten, mensen in een rolstoel, ...
(2) ik weet hoe de zaak in elkaar zit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum