ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

2012

citaat:
Geplaatst door Binco

citaat:
Geplaatst door 2012

2de klasse en er staat een gele lijn op [:I]
das toch een zware fout zunne ...

Het gaat hier om een gedeclasseerde 1ste klasse afdeling.
Het staat er (in heel kleine lettertjes) zelfs bij, onder de 2 maar is niet te lezen op de foto [;)]

ZUUST [:D]
Zo hebben er inderdaad een paar rond getoert omda er in verhouding teveel 1ste waren tegenover 2de [8D] Ne mens vergeet al snel he. Ma alle, kga die doos toch allezins overslaan, ik koop wel de echte 1/2de klassers[8D]

Davy

Prachtig gewoon zo'n M6 op schaal. Ook al verkies ik Lsm, toch vind ik de Classix wel geslaagt.

krispy

heeft er al iemand persoonlijke testen met deze wagens gedaan?

Ik heb een collega modelbouwer die mij volgende vraag stelde:

Hij heeft een stam M6 aangeschaft , maar zijn stuurstand wipt altijd uit de rails ( Marklin C-rails ).

Bij zen eerste set wou de front verlichting ( leds ) niet werken en ontspoorde altijd , deze werd vervangen door een nieuwe stuurstand , maar ontsporingen op wissels is niet opgelost.

Nu vraagt hij mij wat hij eraan kan doen om dit te verhelpen , iemand al deze problemen gehad ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Meestal ligt het aan de wissels zelf. Bij M?rklin wissels blijft soms de boden en/of de sleper aan de puntkontakten haken. Best vervangen door een fluistersleper van Roco enz.
De draaicirkel van de wissel kan ook te klein zijn voor dit type rijtuigen
Ik heb deze rijtuigen niet, maar vergelijkbare, de rode Dosto's van Hobby-Train en mijn Mintgroen/lichtgrijze van Tillig/Roco gaan vlot door al mijn wisselstraten, en dat zowel getrokken als geduwd. (zichtbare zijn Roco-line, de rest oude Roco messing wissels)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

De M6-en draaien kort. Ik heb ze getest, ze gaan tot 35 cm boogstraal. Zelfs M?rklin zal daar wel niet onder gaan. [;)]
Dat zal het wellicht niet zijn.
De sleper? Misschien...

Op 2-rail heb ik geen enkel probleem met wissels, ook al heb ik S-bogen liggen!

Wat ik al wel gehoord heb van iemand is dat hij de wielen had vervangen om ontsporingen op te lossen op M?rklin sporen. Vervangen door welke wielen? Ik vermoed M?rklin...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wat ik al wel gehoord heb van iemand is dat hij de wielen had vervangen om ontsporingen op te lossen op M?rklin sporen. Vervangen door welke wielen? Ik vermoed M?rklin...

Ik veronderstel dat men automatisch wisselstroomwielen onder de wisselstroomrijtuigen zet.
Maar, bij LS Models heeft men niet alle wielen vervangen door wisselstroomwielen. Bij de wisselstroommodellen is telkens 1 as per draaistel vervangen, de andere as is gewoon een gelijkstroommodel.
Ik weet natuurlijk niet hoe Classix het gedaan heeft.

Een ander probleem zou kunnen zijn dat de sleper niet goed vastgeklikt zit onder het draaistel.

Dit zijn veronderstellingen, dus geen garantie dat er een absolute waarheid tussen zit (behalve dan dat van LS!). [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik veronderstel dat men automatisch wisselstroomwielen onder de wisselstroomrijtuigen zet.
Maar, bij LS Models heeft men niet alle wielen vervangen door wisselstroomwielen. Bij de wisselstroommodellen is telkens 1 as per draaistel vervangen, de andere as is gewoon een gelijkstroommodel.

Als dit zo is, dan kan dat maat alleen problemen geven :

2 - rails assen en wielen versus 3 - rails assen en wielen.

Misschien bestaan deze normen wel in het Nederlands, maar ik heb ze niet gevonden (maar het zijn toch meestal cijfers [;)])

Davy

Ben er bijna zeker van de sleper. Ik rij met K rails en heb dat probleem met veschillende loc's en stuurstand mogen ondervinden, zels met een fluistersleper van Roco. Sleper van B-models(41mm)proberen of sleper van Brawa(50mm).

krispy

Hoi Mannen dank voor de antwoorden

Ik heb de link doorgemaild naar dienen collega zodat hij een kan uittesten

Ik hoop dat het enkel de sleper is  , dan kom hij er gemakkelijk vanaf
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

, ook al heb ik S-bogen liggen!

Luc toch, zoiets doe je toch niet?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

, ook al heb ik S-bogen liggen!

Luc toch, zoiets doe je toch niet?

In het schaduwstation... [:I] Plaatsgebrek h?.
Het is niet goed, ik weet het, maar tegelijkertijd goed om testen uit te voeren. [;)]

geert190380

citaat:
Geplaatst door krispy

hey thx kris voor de vraag op het forum te stellen, nu mijn stuurstand valt nog wel mee maar mijn gewone wagons van mijn m6 die ontsporen gewoon al als ze van wissel naar wissel gaan in mijn station , ik heb de buffers er al moeten afdoen omdat mijn koppeling er tegen komt en dan ook en prob in mijn bochten had da is al iets beter .
nu ik heb ne I 11 van ls en die heeft niets van problemen want kwa lente is deze dezelfde. ik weet niet meer wa doen + vroeger heb ik eens wagon van haris gehad en die heb ik aan de kant moeten zeten van miserie omda die bijna het zelfde doe en da zou ik toch niet graag doen met deze set daarvoor heb ik iets te veel betaald .

dgrr57

citaat:
Geplaatst door geert190380

citaat:
Geplaatst door krispy

hey thx kris voor de vraag op het forum te stellen, nu mijn stuurstand valt nog wel mee maar mijn gewone wagons van mijn m6 die ontsporen gewoon al als ze van wissel naar wissel gaan in mijn station , ik heb de buffers er al moeten afdoen omdat mijn koppeling er tegen komt en dan ook en prob in mijn bochten had da is al iets beter .
nu ik heb ne I 11 van ls en die heeft niets van problemen want kwa lente is deze dezelfde. ik weet niet meer wa doen + vroeger heb ik eens wagon van haris gehad en die heb ik aan de kant moeten zeten van miserie omda die bijna het zelfde doe en da zou ik toch niet graag doen met deze set daarvoor heb ik iets te veel betaald .

Ik zou de M?rklin kort-koppelingen omruilen tegen andere kort-koppelingen, indien je M?rklin kort-koppelingen gebruikt [;)]
De M?rklin kort-koppelingen werken alleen goed met M?rklin rijtuigen (raar, h? [;)]).

doomslu

Koppelingen: de M?rklin koppelingen werken niet bij die M6-rijtuigen want ze komen gewoon boven de buffers (zie mijn testverslag in MSM).

Wielen: als het zo is dat die andere Heris-rijtuigen het ook niet deden, dan kunnen we misschien toch gaan denken in de richting van de wielen van Heris die niet goed zijn voor 3-rail. Kan je niet proberen eens een rijtuig, als test, te voorzien van wielen van M?rklin (als dat gaat)?

geert190380

hey kort koppeling ga zo wie zo niet bij mij , ik heb en gewone koppeling die bij de set zit. nu andere wielen wil ik wel eens doen maar welke .