Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

Jurgen

Bij LS kan je volgens hun vergelijking de koersborden veranderen.

Kan je dat bij Classix ook doen of zitten de plaatsnamen vast op de rijtuigen?
Bij de uitbreidingsrijtuigen zitten volgens mij geen koersborden op de rijtuigen, dus dit zou toch mogelijk moeten zijn?
Kan jij hier een antwoord op geven Geert?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Bij LS kan je volgens hun vergelijking de koersborden veranderen.

Kan je dat bij Classix ook doen of zitten de plaatsnamen vast op de rijtuigen?
Bij de uitbreidingsrijtuigen zitten volgens mij geen koersborden op de rijtuigen, dus dit zou toch mogelijk moeten zijn?
Kan jij hier een antwoord op geven Geert?

Bij ClassiX kan je ze niet veranderen en bij de uitbreidingssets zijn er geen koersborden ('t is te zeggen ze zijn zwart).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Bij LS kan je volgens hun vergelijking de koersborden veranderen.

Kan je dat bij Classix ook doen of zitten de plaatsnamen vast op de rijtuigen?
Bij de uitbreidingsrijtuigen zitten volgens mij geen koersborden op de rijtuigen, dus dit zou toch mogelijk moeten zijn?
Kan jij hier een antwoord op geven Geert?

Bij ClassiX kan je ze niet veranderen en bij de uitbreidingssets zijn er geen koersborden ('t is te zeggen ze zijn zwart).



Dat is ook een beetje dom dan vind ik. Niet dat ik iedere rit de koersborden zou veranderen, maar toch.
Een trein naar Luxemburg met 2 rijtuigen zonder koersborden is toch ook maar niks.

Voor mij is dit een nadeel aan de Classix rijtuigen.
Waarmee ik ze dan niet helemaal de grond wil inboren natuurlijk!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert SBB 460

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Bij LS kan je volgens hun vergelijking de koersborden veranderen.

Kan je dat bij Classix ook doen of zitten de plaatsnamen vast op de rijtuigen?
Bij de uitbreidingsrijtuigen zitten volgens mij geen koersborden op de rijtuigen, dus dit zou toch mogelijk moeten zijn?
Kan jij hier een antwoord op geven Geert?


Beste Jurgen,
Voor zover ik het kan zien zijn de koersborden er op gekleeft. Indit geval "LUXEMBOURG". Wel vermoed ik dat je het plaatje eruit kan klikken en vervangen. Heb dit zelf niet geprobeerd wegens onhandige Harry zijn. De uitbreidingsrijtuigen hen ik nog niet maar ze komen eraan. Wordt vervolgd.
mvg, Geert.

prulleman

och, in de realiteit zijn de toch minstens de helft van de koersborden defect, dus zwart. Dus meng je de rijtuigen zodanig dat het lijkt of er weer wat kapot is[}:)].

evan

citaat:
Geplaatst door prulleman

och, in de realiteit zijn de toch minstens de helft van de koersborden defect, dus zwart. Dus meng je de rijtuigen zodanig dat het lijkt of er weer wat kapot is[}:)].



Lol[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Zijn die koersborden dan ook bij zowel LSM als Classix verlicht.
Die van HobbyTrade in elk geval wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

En als de trein aan het rijden is zie je die koersborden toch niet.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door conducteur

En als de trein aan het rijden is zie je die koersborden toch niet.



Eigenlijk voor zo'n geld vind ik dat men zo'n accessoires toch zou mogen voorzien (dit kan nu toch ook de kostprijs nauwelijks verhogen ! Dit zijn zo'n onderdelen waarmee een al dan niet geslaagd model punten scoort of wordt door afgekraakt als de extra's voor hetzelfde geld of minder wel aanwezig zijn bij de concurrentie!)

Groeten Peter[;)]

Geert SBB 460

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door conducteur

En als de trein aan het rijden is zie je die koersborden toch niet.
Eigenlijk voor zo'n geld vind ik dat men zo'n accessoires toch zou mogen voorzien (dit kan nu toch ook de kostprijs nauwelijks verhogen ! Dit zijn zo'n onderdelen waarmee een al dan niet geslaagd model punten scoort of wordt door afgekraakt als de extra's voor hetzelfde geld of minder wel aanwezig zijn bij de concurrentie!)
Tja...Er zal uiteidelijk wel altijd iets op aan te merken zijn. Ik heb de mensen achter het project "Classix M6" meerdere malen ontmoet op beurzen ten lande tot in N?rnberg toe en het viel me telkens op met hoeveel passie en toewijding men hier mee bezig was(is). De voorbije 4 jaar heeft dit hun volgens mij bloed,zweet en tranen gekost om de rijtuigen te perfectioneren en uiteindelijk op de markt te brengen. Als je bv. alleen al bedenkt wat de prijs van plastiek in die tijd gestegen is (tot 400%) en de daguren van de gele mannetjes dan kan ik me best voorstellen dat je op den duur compromisen moet sluiten. Een groter merk ? la LS Heeft hier volgens mij ook mee te maken maar zullen zich nu concentreren op de eventuele foutjes die Classix heeft gemaakt. Is nu eenmaal eigen aan bedrijven.
Gr, Geert


2012

citaat:
Geplaatst door Geert SBB 460

citaat:
Geplaatst door ward

Dat vermoed ik ook..
Nu voor diegenen die ECHT niet kunnen wachten op een kleine vergelijking..

http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm

Mvg



Hallo medespoorders,

Heb de M6 set enkele weken in huis en ben er tot nu toe tevreden over. Hou er wel rekening mee dat je de juiste set of op zijn minst de juiste assen onderzet(AC of DC).Zelf rij ik AC en bij R1 bochten moet je enkele aanpassingen doorvoeren.Deze zijn terug te vinden op de site van Traintechnologie. Ik heb dan wel geen R1 bochten liggen maar heb dit toch even uitgetest al was het maar dat deze desondanks veel gebruikt worden. Denk maar aan alle startsets. Beste resultaat bekwam ik dus met AC assen eronder en de starre(vaste)koppeling. Alle bochten en s-bochten,wissels en kruiswissels zowel in duw als trek goed doorgekomen op normale snelheid. Wat Ls zal brengen valt nu nog af te wachten. Op hun site gaan ze vindt ik persoonlijk nogal kort door de bocht door de vergelijking te maken met iets wat wel reeds op de markt is. Ik denk dat ze zich in tijd gepakt voelen. Even wachten tot ze werkelijk hun M6 op de markt gooien om een objectieve vergelijking te kunnen maken zal mooi worden.
Mijn conclusie: Mooi stel wagons en tot nu toe tevreden. De LS nemen we er dan ook nog bij(hopelijk met andere uic nr's)
Mvg, Geert.



Ik heb in schaduw station C rails en korte wissels, op de baan zelf zijn dat K rails en slanke wissels. Geen ontsporingen dan op die korte wissels ? Ik heb ze gezien in Blankenberge en vond ze wel mooi allezins. Ik wacht erchter wel op de set met HVR, die zijn er momenteel nog niet. Maar zou graag wat zekerheid hebben als ze kunnen de wissels pakken zonder problemen in mijn schaduw station, C rails dus met korte wissels... lukt dat, iemand ervaring mee ?

ysbeer

Aan een normale wagen zit circa 70 cent plastiek.
dus daar zal het wel niet vandaan komen.
En kleine gele mannejes wonen op MARS.[8)][8)]
In china wonen gewoon chinesen net zulke mensen als belgen.(waarmee ik de chinesen niet wil beledigen)[:D][:D][:D]
wim

janjozef

gelukkig voor de chinezen gelijken ze niet op nederlanders [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door janjozef

gelukkig voor de chinezen gelijken ze niet op nederlanders [:D]

Jan



Rare chinezen die Nederlanders ! Ooit werd hier reklame meegemaakt ![:D][:D][:D]
Groeten Peter[;)]

chef garde

Verkopen de Classix M6'en nu als zoete broodjes????  Vraag mij dat eigenlijk af, want we zien bitter weinig foto's van de M6 op een baan of diorama, of in de rubriek "Uw nieuwe aanwinst" ...