Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

ClassiX - NMBS M6 rijtuigen

Gestart door itchy, 27 februari 2010, 00:26:07 AM

geert190380

citaat:
Geplaatst door geert190380

hey kort koppeling ga zo wie zo niet bij mij , ik heb en gewone koppeling die bij de set zit. nu andere wielen wil ik wel eens doen maar welke .

vandaag eens goe bezig geweest met mijn m6 ik heb van marklin wagons wielen afgedaan en op de m6 gezet en rijd al en stuk beter op mijn stuurstand na (staan nog geen nieuwe wielen onder maar rijd nog cava). ik rij nu met 4 van de 5 wagons .
nu vandaag heb ik wel probs gehad met mijn stuurstand da is da da het kabeltje van de sleper stuk was :( maar is terug in orde .

geert190380

ik heb vandaag goe nieuws gekregen van de modelbouwschop da er een fout zit bij de wagons en da zijn de wielen en ze gaan zorgen voor goei wielen normaal mag ik ze volgende week gaan hallen blijkbaar stonden er wielen op met te kleinen flensjes dus komt goe :)

Binco

Ik heb een filmpje gevonden van de M6'en in actie op de baan. Het filmpje is niet van mij.
Geeft goed weer hoe imposant ze wel niet zijn. [:p]

[:)][;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Binco

Ik heb een filmpje gevonden van de M6'en in actie op de baan. Het filmpje is niet van mij.

Kan best zijn maar dan zou je die "niet" wel moeten weglaten !
Groeten Peter[;)]

Binco

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Binco

Kan best zijn maar dan zou je die "niet" wel moeten weglaten !
Groeten Peter[;)]

Haha, ja, nu zie ik het ook [:I][:I]
Heb het aangepast [;)]

GECE

Als men verlichting aanbrengt in de rijtuigen is de inrichting dan goed zichtbaar door de donker getinte ruiten ? Brengt het op poppetjes aan te brengen? Zijn deze dan zichtbaar ?

Mvg
Guido

Hannelore

Dit weekend ook een keer de M6 en stuurstand uitgehaald voor op onze Marklinbaan. Niets anders dan miserie, geen enkele ronde gedaan zonder dat er ontsporing waren. Alle koppelingen geprobeerd die in de doos zaten.

De koppelingen komen vast te zitten in dan moet je de wagon al depanneren.

We hebben zelfs zo een automatische overweg van Marklin waar de rijtuigen blijven aanhangen.

Ik heb hetzelfde probleem als Geert***, hopelijk bestaat er een oplossing want het is inderdaad een kostelijke set om zo maar aan de kant te laten staan.

@Geert**: wat is er mis met de wielen?

Kan er iemand helpen

the_gold

Ik had er ook problemen mee, even in het boekje gekeken en blijkbaar zijn de draaistellen gemaakt voor tot een bepaalde MM Bocht te nemen. Door ze te draaien en de 2 clipjes die de koppeling vast houden naar de binnekant te stoppen kan je perfect op een Marklinbaan rijden met scherpe bochten...zeker proberen!

Ook misschien andere koppelingen gebruiken? de roco koppelingen zijn opperbest, aan de loc en het 1e rijtuig stop ik het verbindingstuk die in elk zakje bij de rijtuigen zit, anders komen de buffers tegen elkaar... Ik denk dat het moet lukken

geert190380

citaat:
Geplaatst door Hannelore

Dit weekend ook een keer de M6 en stuurstand uitgehaald voor op onze Marklinbaan. Niets anders dan miserie, geen enkele ronde gedaan zonder dat er ontsporing waren. Alle koppelingen geprobeerd die in de doos zaten.

De koppelingen komen vast te zitten in dan moet je de wagon al depanneren.

We hebben zelfs zo een automatische overweg van Marklin waar de rijtuigen blijven aanhangen.

Ik heb hetzelfde probleem als Geert***, hopelijk bestaat er een oplossing want het is inderdaad een kostelijke set om zo maar aan de kant te laten staan.

@Geert**: wat is er mis met de wielen?

Kan er iemand helpen

hey tegen mij hebben ze gezegt da er wielen voor gelijkstroom op sta en da classix da ging oplossen, iets van het loop vlak te klein of zo iets ik heb er echte marklin wielen (van ander wagons) onder gezet voor eens te testen en deze test is zeer goe . wa ik ook gedaan heb is de buffers van al de wagons er afgehaald want de koppeling bleef er achter hangen + gebruik voor koppeling en gewoon oog koppeling die in de verpakking zelf zat .

ik hoop da het in orde geraakt je laat maar eens iets weten

groetjes geert

ps bij mij rijden de wagons op r1 & r2 c rail spoor

2012

Oei, das slecht nieuws dan, ik heb marklin rails, op mijn zichtbare delen zijn dat K rails met slanke wissels, maar in mijn schaduw station heb ik gans mijne voorraad C rails verwerkt, dus ze zouden dara ook moete kunnen gaan uitwijken he ... [V]

the_gold

Lees even mijn post voordat je panikeert...[;)] Hier doen ze het goed op C-rails, ze moeten natuurlijk niet door de wisselstraten vliegen h?, int echt zou dat ook mizerie geven vrees ik [:D]

rixke rail

Bij mij ook niets dan ontsporingen, ik zoek naar een oplossing, anders is dit verloren geld voor mij ! [:o)]
Nu wat anders ...
Dit is het stuurrijtuig van het setje "Antwerpen-Centraal"

What the f... ! [:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Paulogic

Je bedoelt toch die twee bubbels ophef dak toch he.

Amai. Ik heb zo'n vermoeden, met wat ik ook van andere producenten hoor,
dat Mister Chinees deftig zijn achtersteven veegt aan afwerking.
Volgens de mening van enkelen die in China laten produceren (niet allemaal
modelspoor hoor) blijft het voor de chinees TOYS. Dus het steekt zo nauw niet.

Twordt misschien terug tijd om dichter bij huis te fabriceren en misschien te
letten op de kwaliteit en misschien iets minder op de details ?
Gewoon een gedachtengang hoor !
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Vandaag in mijn mailbox (bericht van ClassiX):

Omruilactie AC-wielstellen voor M6-rijtuigen

Bij de uitlevering van de sets M6-rijtuigen voor het 3-rail systeem (artikelnummers 61**) hebben wij een fout vastgesteld bij de gemonteerde wielstellen. Het profiel van deze wielstellen voldoet niet volledig aan de norm NEM 340, wat kan leiden tot ontsporingen, voornamelijk bij gebruik van bogen met kleine straal en bij korte wissels. Bij ruimere boogstralen en slanke wissels treden deze problemen niet op.
Daarom bieden wij een gratis omruilset aan met als referentie 6191, waarmee u alle wielstellen van een vijfdelige set kunt vervangen. Deze omruilset is verkrijgbaar bij uw winkelier, en wordt bovendien vergezeld van een tegoedbon ter waarde van 5? bij aankoop van uw volgende ClassiX-product. De bons zijn geldig tot 30/09/2012.
De desbetreffende sets kunt u herkennen aan de productiedatum. Deze bevindt zich in het deksel van de doos van het laatste rijtuig van de set (61**-5). Indien hier geen datumstempel staat, of indien er een datum staat ouder dan 1 oktober 2011, kunt u bij uw winkelier een gratis omruilset bestellen.
Wij verontschuldigen ons voor eventuele ongemakken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

In het echt zitten daar ook twee 'blutsen'...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum