Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

C.B.

#210
Citaat van: Dennis1984 op 29 augustus 2014, 23:08:36 PM
Ik ben van harte benieuwd of er deze zomer nog werkzaamheden hebben plaatsgehad. ::)

Toch wel hoor , maar aan een zeer langzaam tempo.
De brug (verbinding tussen beide kamers) is wat meer aangekleed , bovenleidingsdraad in dat tunnelgat hangt voorlopig + ook nog wat aan lokjes gewerkt.
(bv. van een oude Roco dispo 189 SBB cargo geel / blauw heb ik nu een zwarte MRCE lok 189 met LED verlichting omgebouwd , .. en zo verder.)
En af en toe moet ik in het echt ook nog met treintjes rijden : zie maar hier in volgende reportage.  :)



Onkruid en gras ligt er bijna, bovenleidingsmasten worden geplaatst en de bovenleidingsdraad hangt in de tunnel.



Een kijkje langs de andere kant.



Nog eens een overzicht van de eerste kamer.
De bedoeling is dat ik in het najaar eindelijk de heuvels ga dichtmaken met gips en zo verder ...



En gelukkig is grote voorbeeld voor mij niet ver af.
Hupac trein 40241 Antwerpen Muisbroek - Gallarate (I) die ik tot Aachen west mag doen.



Een kijkje in de stuurpost van onze TRAXXEN 28.



Aankomst van de 40241 te Aachen West , waar een lok van SBB Cargo deze trein overneemt.
(dit kan zijn : een Re 421 of een Re 482 of een lok 189 MRCE van SBB Cargo International)

Wordt vervolgd. ;)
Groetjes.
Claudio.

doomslu

Claudio, dat is allemaal wel mooi, maar je mag jouw loc ook eens wassen hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Citaat van: doomslu op 05 september 2014, 23:31:43 PM
Claudio, dat is allemaal wel mooi, maar je mag jouw loc ook eens wassen hé.  ;D

Ach Luc we zijn dikwijls zelf vragende partij , ... echter den deze valt dan nog mee (ik heb er al erger gehad).
Maar wat wil je , bijna geen lok's op overschot en ze staan amper stil.
Groetjes.
Claudio.

martin1967

Claudio,

Dat gras en dat onkruid ziet er mooi uit, met de grasmaster gedaan?
Mooie loc waar je op rijdt lijkt me fantastisch om op te rijden.

groetjes en wacht met spanning op het vervolg,

Martin.

C.B.

Citaat van: martin1967 op 11 september 2014, 17:34:20 PM
Claudio,

Dat gras en dat onkruid ziet er mooi uit, met de grasmaster gedaan?
Mooie loc waar je op rijdt lijkt me fantastisch om op te rijden.

Martin.

Dank je . Nee helemaal niet , gewoon alles zo gedaan : een mix van streepjes wild gras , struikjes en zo verder.
De grasmaster komt er als ik echt begin met het aankleden van de heuvels. ;)
ik ben ondertussen bezig geweest om de verlichting in de locomotieven aan te passen (door een eenvoudige ingreep in mijn geval) zodat deze niet meer branden tussen loc en eerste wagen of enkel het wit licht rechts volgens CH regelgeving, of tussen beide locomotieven ingeval ze in treinschakeling rijden (dubbeltractie) .
Ik zal bij een volgende gelegenheid wel eens een fotootje laten zien van deze ingreep.  ;)
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Ja dat moet ook gebeuren hé Claudio , ik heb hier ook zo enkele locs in tractie rijden waarvan je de verlichting kan schakelen , is een veel mooier beeld.  ;)

Voor de rest ziet er alles , zoals we gewend zijn bij U , héél deftig en knap uit.

C.B.

Bedankt Erwin;  ;)

Nu vandaag , praktisch een hele dag bezig geweest om maar gewoon wat kabelgootjes , kastjes en 2 mini schakelkastjes voor de assentellers en de nodige ballast te plaatsen . (zucht  :)) Nu loopt de werkzaamheden aan deze brug (bovenleidingsdraad / enkele masten nog) is voor later.




Ook snel een foto gemaakt van hoe ik het op dit moment oplos om wat schakelbare verlichting te hebben op de locs. (zodat tussen beide locs in geval van treinschakeling of dubbeltractie , de lichten niet branden , alsook vanachter de verlichting van de lok uit is ,  indien gekoppeld met een trein)
Dit is op zeer eenvoudige wijze gedaan , de meer ingewikkkelde oplossing is voor een later stadium.



Langs 1 kant blijft het zoals het is : wit bij voorruit en rood (of 1 wit rechts ingeval CH) bij achteruit. Dit kun je gewoon in en uit schakelen met F0.
De andere kant waar gekoppeld wordt met de trein of 2é lok , gebruik ik de groene draad (AUX1) voor de rode lichten of 1 wit licht bij CH verkeer , de paarse draad (bij ESU bv.  = AUX2) gebruik ik voor de witte frontlichten.  (of omgekeerd kan natuurlijk ook)
Blauw is de gemeenschappelijke + pool.

Bij sommige Roco locs is dit heel gemakkelijk door gewoon de verlichting strip uit nemen en daarop te solderen.
Nu kan ik met F1 of F2 de verlichting langs die kant aan of uit schakelen.  ;)
Groetjes.
Claudio.

Geert

Er zitten hier in Nijlen, zeer handige modelbouwers  ;)


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Zoals gewoonlijk:  Super mooi afgewerkt Claudio
Met vriendelijke groeten
Peter

martin1967

Goede middag Claudio,

Dat ziet er mooi uit, leuk ook de stickers al op kastjes. Maar ik heb een puntje waar je wellicht nog naar moet kijken, volgens mij staan de bovenleidings masten aan de andere kant van de kabelgoot dus niet in het grind.

groeten Martin.

C.B.

#220
Citaat van: Geert op 24 september 2014, 20:08:04 PM
Er zitten hier in Nijlen, zeer handige modelbouwers  ;)

Dank je wel Geert , ik blijf mijn best doen , hier in de stille voorkempen. ;)

Citaat van: Peter op 25 september 2014, 11:29:34 AM
Zoals gewoonlijk:  Super mooi afgewerkt Claudio

Dank je Peter , en ik dacht eerst dat die brug  (dus de overgang naar beide kamers) iets was van een paar weken , het heeft uiteindelijk een half jaar in beslag genomen.  :-\  En dan zijn de 2 hoofdsporen nog niet aangesloten op het systeem.

Citaat van: martin1967 op 01 oktober 2014, 16:25:45 PM

Dat ziet er mooi uit, leuk ook de stickers al op kastjes. Maar ik heb een puntje waar je wellicht nog naar moet kijken, volgens mij staan de bovenleidings masten aan de andere kant van de kabelgoot dus niet in het grind.


Toch wel Martin  ;)  alle paaltjes staan in het grind , en de kabelgoot is eromheen gebouwd , wat misschien niet goed te zien is op de foto.
Maar enigszins bedankt om het te melden. ;)
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Claudio, nog een vraagje mbt je verlichting, moeten er geen weerstanden tussen gesoldeerd worden of laat je die bestaande verbinding bestaan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Citaat van: OlivierV op 02 oktober 2014, 15:35:29 PM
Claudio, nog een vraagje mbt je verlichting, moeten er geen weerstanden tussen gesoldeerd worden of laat je die bestaande verbinding bestaan?

hallo Olivier , voor Roco en Piko 189 / ES 64 F4 bestaan er LED setjes die heel gemakkelijk in te bouwen zijn , en hierop zijn de weerstandjes al geplaatst.

Bij al het andere materieel laat ik op dit moment gewoon de lampjes of LED's zitten , en zorg ik ervoor dat via bovenstaande eenvoudige wijze de lichtschakeling schakelbaar wordt.
Bij 1 lok heb ik wel eens de lampjes verwisseld door LED's en daar zijn uiteraard wel voorschakel weerstandjes bij ingebouwd. ;)
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Je oplossing zou ik vooral zien zitten voor in mijn locs uit de reeks 20 en mijn bolle neuzen. Laatstgenoemden zijn nog met gloeilampjes, maar de 20's zitten met pcbtjes, echter is de voorziening gelijkaardig met die dikke banden.

Laat je de originele F0 uitgang aangekoppeld of niet? Dat moet ik nog weten, dan kan ik het zelf ook eens uitproberen. :D

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

C.B.

Citaat van: OlivierV op 04 oktober 2014, 19:33:47 PM

Laat je de originele F0 uitgang aangekoppeld of niet? Dat moet ik nog weten, dan kan ik het zelf ook eens uitproberen. :D

Groet

Ja , langs 1 zijde blijft de printbaan zitten en wordt de verlichting volgens rijrichting geschakeld , en dus ook aan of uit met F0.
Groetjes.
Claudio.