Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Stedahult

Ga voor de juiste polarisatie eens op deze link kijken http://www.wiringfordcc.com/switches.htm
Deze kreeg ik tijdens On traXs van een bevriende bouwer, ik heb ook
telkens gekloot met de Tillig wissels. Drie stuks zijn al uit de module
getrokken en worden vervangen voor nieuwe exemplaren. Dat is
dan weer een voordeel als de Tillig man bij je module staat en vraagt
naar je ervaringen. Mijn antwoord "Volkomen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend",
deed hem mij een handreiking doen. Het polariseren kan problemen geven, was
zijn antwoord. Ook heb ik hem de link gegeven. Wie weet doet ie er iets mee.
Mvh. Steef

C.B.

Citaat van: martin1967 op 17 maart 2014, 19:04:34 PM
Goede avond Claudio,

Ik heb een vraagje kun je mij vertellen waar de oranje kastjes op pootjes voor zijn, ik heb ze in Zwitserland ook zien staan op het perron en waar heb je deze gekocht?

Is gewoon zelfbouw.
Die op perron dienen voor het vertreksein te geven aan de machinist.
Die ik hier gemaakt heb aan het sein is een soort "hulp" telefoon.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten want ik ben begonnen aan de verbinding tussen beide kamers , wat meer werk en tijd in beslag neem , dan gedacht.

Eerst moest alles nagemeten worden zodat alles in de koker kon passen en aangesloten kon worden met het station in kamer 1.
Dan goed nadenken over het ontwerp en is namelijk het volgende geworden : een soort brug van hout die helemaal afgewerkt gaat worden.

 

De houten brug onafgewerkt en de koker die al voorzien is van zelfklevende tunnelprofielmuurtjes. (Busch)



Oef , alles past en is waterpas.

 

De brug is ondertussen geschilderd (primer + verf) en ik kan beginnen aan de ballast , ook de bovenleidingspaaltjes liggen al klaar.



Ook de nodige kabelgootjes , een reling rechts langs het linker spoor (de 2 rechtse sporen zijn de hoofdsporen naar niveau -1 van het groot 2e schaduwstation in kamer 2.



Nog eens een detail van de reling dat gewoon gemaakt is van overschot Sommerfeldt bovenleidingsdraad met een veiligheidsplaats voor de infra lui.
Dit moet bij mij niet kaarsrecht zijn , want als ik naar het grote voorbeeld kijk , dan hebben de meeste relingen ook soms hun beste tijd gehad.
Het gaat nog wel een verflaagje krijgen.

Als de brug op zijn plaats is geschoven laat ik nog wat beeldjes zien , maar is voor een volgende update.
Groetjes.
Claudio.

Mattias

Mooi bouwwerk hoor! :o
Jou Gotthard-basistunnel heeft duidelijk wat minder tijd in beslag genomen om te boren...  ;D

Ik blijf dit draadje nauwgezet volgen!!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

C.B.

Citaat van: Mattias op 30 april 2014, 10:51:13 AM
Mooi bouwwerk hoor! :o
Jou Gotthard-basistunnel heeft duidelijk wat minder tijd in beslag genomen om te boren...  ;D

Bedankt Mattias, alleen vind ik persoonlijk dat de echte Gotthard basistunnel ook te snel wordt afgewerkt.
Binnen enkele jaren gedaan dat de goederentreinen over de berg rijden....  :(

Nu ja bij mij is het gelukkig maar een afstandje van .... ongeveer 30cm ....  ;D
Groetjes.
Claudio.

martin1967

Goede morgen Claudio,

Het word steeds mooier bij jouw. Is het mogelijk dat ik de maten kan krijgen van de hulptelefoon zodat ik deze kan namaken.

groeten Martin.

PeterC

Groetjes, Peter


C.B.

Citaat van: martin1967 op 01 mei 2014, 09:21:22 AM
Goede morgen Claudio,

Het word steeds mooier bij jouw. Is het mogelijk dat ik de maten kan krijgen van de hulptelefoon zodat ik deze kan namaken.


dank u , Martin.
De totale lengte telefoonkastje : 14 mm. (kastje is 7mm lang - paaltje naargelang hoe diep je dit wenst te bevestigen in de houten ondergrond ; zichtbaar ongeveer 7 mm)

Citaat van: PeterC op 01 mei 2014, 10:50:42 AM

Ik dank u hartelijk voor de reactie PeterC.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#203
De brug is geplaatst , en daarom had ik nog graag volgende foto's laten zien als slot van deze reeks weer;  ;D



Zicht op de kokeringang kant Taverne Torricella.



Het linkse spoor is de toekomstige verbinding naar het zichtbaar goederenstation Lugano Vedeggio , en blijft op niveau +1.
De 2 rechtse sporen zijn de doorgaande hoofdsporen van en naar het nog te bouwen schaduwstation 2 , op niveau 0 in deze kamer.
Ook zie je het verschil van de isolatoren van de bovenleiding : links nog op de oude manier , dat nog steeds gebruikt wordt op industrie-goederen-nevenlijnen bundels en zo verder ...
En rechts zoals het nu meest wordt toegepast wordt op de hoofdlijnen.

Ook is de aankleding begonnen van diverse kastjes en kabelgoten naast de sporen.

Nu ben ik bezig met de elektrische aansluiting van de sporen aan de onderkant , met de stations-sporen van Taverne Torricella. (geen foto).

Tot een volgende update.  :)
Groetjes.
Claudio.

trainspottingjr

Claudio, het blijft fantastisch om steeds die vooruitgang weeral te zien.

Hoever staan de zaken met de aansturing is deze nog steeds in Holland of ondertussen al reeds terug in bezit.

Blijf zo verder doen zou ik zeggen en tot een van de volgende  :D
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Michael

Claudio, ziet er strak uit, ga zo door. Steeds weer is het genieten van jou foto's
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Super gedaan Claudio,
Het blijft steeds weer een plezier om naar je updates hier op het forum te kijken.
Denk dat ik ook eens een SBB lok ga kopen. Vroeger kwamen die tot in Freiburg (Schwarzwald) Heden te dage heb ik al SBB loks (SBB-Cargo) tot in Aachen gezien
Hebben die soms de bredere Duitse sleepstukken op de panto's
Met vriendelijke groeten
Peter

martin1967

Goede middag Claudio,

Bedankt voor de info over de telefoon kastjes, ik ga proberen deze na  te maken. Wat ik ook erg mooi vind is de drie sporen door de muur heen. Zo doe ik toch weer iedere keer weer ideeen op voor mijn eigen baan. Claudio wat betreft de bovenleiding, daar ben ik mee aan het experimenteren wat er zo allemaal mogelijk is. Ik heb heel wat foto's verzameld en het  blijkt dat er heel veel diversiteit is wat betreft de boven leiding. Ik gebruik zelf ook de ophang steunen die Sommerfeldt voor de Belgische spoorwegen gemaakt heeft. Als u het goed vind wil ik wel een paar voorbeelden mailen.

groeten Martin.

C.B.

Citaat van: trainspottingjr op 12 mei 2014, 16:46:07 PM
Claudio, het blijft fantastisch om steeds die vooruitgang weeral te zien.
Hoever staan de zaken met de aansturing is deze nog steeds in Holland of ondertussen al reeds terug in bezit.

Bedankt Jelle , systeem staat nog steeds in NL ...

Citaat van: Michael op 12 mei 2014, 16:52:18 PM
Claudio, ziet er strak uit, ga zo door. Steeds weer is het genieten van jou foto's

Ik dank u vriendelijk Michael.
Ik blijf mijn best doen om de foto's zo goed mogelijk te brengen.

Citaat van: Peter op 12 mei 2014, 16:53:05 PM

Het blijft steeds weer een plezier om naar je updates hier op het forum te kijken.
Denk dat ik ook eens een SBB lok ga kopen. Vroeger kwamen die tot in Freiburg (Schwarzwald) Heden te dage heb ik al SBB loks (SBB-Cargo) tot in Aachen gezien
Hebben die soms de bredere Duitse sleepstukken op de panto's

Dank je wel Peter .
Ze hebben inderdaad enkele Re 4/4 II (vanaf 2002) onder handen genomen (de Re 4/4 II 11371 tot en met 11397) en vernummerd naar respectievelijk Re 421 371 tot 421 397.
Die locomotieven kunnen inderdaad tot Aachen West en hebben ook de brede (Duitse) stroomafnemer.

Citaat van: martin1967 op 12 mei 2014, 17:45:33 PM
Goede middag Claudio,

Wat ik ook erg mooi vind is de drie sporen door de muur heen. Zo doe ik toch weer iedere keer weer ideeen op voor mijn eigen baan.
Ik gebruik zelf ook de ophang steunen die Sommerfeldt voor de Belgische spoorwegen gemaakt heeft. Als u het goed vind wil ik wel een paar voorbeelden mailen.

groeten Martin.

Dank je.
Dit mag uiteraard , geen probleem hoor.
Groetjes.
Claudio.

Dennis1984

Beste Claudio,

Ik ben van harte benieuwd of er deze zomer nog werkzaamheden hebben plaatsgehad. ::)

Met vriendelijke groet,
Dennis