AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

Laatste stand van zaken voor de opendeur.
Op de opendeur zal de Tilff steunmuur er ook weer staan.

Bak 1

Overzicht
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Ziet er erg goed uit, Olivier !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Dankjewel heren, hopelijk mogen we heel wat bezoekers ontvangen komende opendeur. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Een paar plaatjes van de baan op de opendeur.



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#231
De baan in zijn volle glorie. Heel wat werkjes komen naar boven wanneer je ze zo aanschouwt. Zowel bij de minst als bij de meest afgewerkte modules.

Belangrijk is wel dat de baan normaal voor de laatste keer op schragen van 80 cm hoog is opgesteld geweest.
De volgende maal (verzamelbeurs ICC Gent zondag 29 mei) zal ze op de nieuwe poten komen te staan waardoor de rails op een hoogte van +- 1m40 komen te liggen. Dit is ideaal voor een betere beleving van de treinen die door het landschap rijden.
De poten waren niet 100% klaar tegen onze opendeur, wat ergens een beetje jammer was, omdat we nu nog geen "ervaring" hebben kunnen opdoen van het opstellen van de baan op haar nieuwe poten.

Hopelijk is tegen dan ook onze achtergrond (zij het alleen in 1 kleur voorlopig) en verlichting voor boven de baan in orde.

Wat ondertussen wel in orde is, is de automatische wisselsturing met koploper. Dat lijkt tot nu toe vrij goed te lopen. Zij het niet altijd perfect, maar wanneer de baan voldoende in het oog gehouden wordt zijn deze kleine euveltjes snel opgelost.

Kortom, nog heel wat werk voor de boeg tegen de volgende tentoonstelling.


Huidige toestand modulebaan by AMSAC Ghent, on Flickr

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Mooie baan. De verschillende foto's in dit draadje hebben dat al meermaals aangetoond.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

BC911

Mijn zoon gaat niet blij zijn met die nieuwe poten ... ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

PeterC

Inderdaad een mooie baan en een praktische opzet en ik denk er sterk over na om iets dergelijks op mijn nieuwe zolder te bouwen.  Lang en smal (max 50 cm breed).  Onder de baan stockage ruimte en de rest van de zolder blijft dan vrij voor eventueel een iets breder gedeelte.
Groetjes, Peter


OlivierV

Citaat van: modelbaanHO op 16 maart 2016, 13:22:22 PM
Mooie baan. De verschillende foto's in dit draadje hebben dat al meermaals aangetoond.

Bedankt voor het lof Luc!

Citaat van: BC911 op 16 maart 2016, 18:13:48 PM
Mijn zoon gaat niet blij zijn met die nieuwe poten ... ;).

Voor de kleinsten onder ons zullen er wel bankjes/verhoogjes/lege bakken (al dan niet van Duvel) voorzien worden zodat ze de baan toch zonder problemen kunnen aanschouwen.

Citaat van: PeterC op 16 maart 2016, 19:11:17 PM
Inderdaad een mooie baan en een praktische opzet en ik denk er sterk over na om iets dergelijks op mijn nieuwe zolder te bouwen.  Lang en smal (max 50 cm breed).  Onder de baan stockage ruimte en de rest van de zolder blijft dan vrij voor eventueel een iets breder gedeelte.

Wel Peter, ge verschiet ervan hoeveel er nog op zo'n bakje past van 50cm breed, wat mij betreft hadden ze gerust 60cm breed mogen zijn, ook dan waren ze nog niet te lomp om te hanteren.
De filosofie achter deze bakken is dat ze zo groot en zo breed zijn als een persoon. 1m80 lang, dat past dan onder de meeste deuren, 50 cm breed, dat past ook tussen de meeste deuren en rechtopstaand zoals een persoon passen ze ook in een lift. ;)

Niet te breed en langs de muur en in het midden van je ruimte een mooie BLOB waar je dan eventueel je werktafel aan maakt, dat moet pas gezellig zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Ziet er knap uit, ik had graag komen kijken, maar zieke dochters hebben op het laaste roet in het eten gegooid...  :-\

OlivierV

#237
Na enkele weken rust na de opendeurdag beginnen we stilletjes aan terug te werken aan de modulebaan.

Dienstpaden werden aangelegd en in de verdunde houtlijm gelegd zodat dat tegen volgend week helemaal hard is.
De bermen werden donkerbruin geschilderd en bovenaan werden stukken pluimkarton gekleefd met middenin een verhoging zodat het duidelijk een straat zal worden. Volgende week ga ik daarmee verder.
Hier staat de toekomstige straat vastgemaakt in de lijm, om te zorgen dat het goed hecht heb ik maar wat gewichtjes geplaatst in de vorm van flesjes Gini.

Werken modulebaan hervat by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 00:40:49 AM
om te zorgen dat het goed hecht heb ik maar wat gewichtjes geplaatst in de vorm van flesjes Gini.


Werken modulebaan hervat

Gini wordt in de club waarschijnlijk niet gedronken te zien aan de bakken Leffe en Duvel  :D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

DFS

tja aan een lege duvel zullen ze ook niet veel hebben voor gewicht he  ;D