Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

vanmiegroet

Ooit heb ik op dit forum eens geschreven dat ik eigen museumlijn wou openen.
Na wat kritiek ben ik hiermee gestopt.

Maar was ik echt gestopt? Mij kennende deed ik toch in het geniep voort, en nu lijken de plannen zeer realistisch.
Voor het project heb ik wel steun nodig om het bij de gemeenteraad erdoor te krijgen.
Dus zouden jullie het filmpje kunnen bekijken en de petitie willen ondertekenen?
FILM TIJDELIJK OFFLINE
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OMC

Ruben, vertel ons eens wat je al concreet uitgewerkt hebt qua plannen? Want om veel mensen achter je te krijgen, inclusief de gemeenteraad, zal je met meer argumenten moet afkomen dan een filmpje (met mooie foto's overigens!) en een petitie die ondertekend door sympathisanten en treinliefhebbers. Zij willen cijfers zien en vooral ook wat het voor hen eventueel allemaal opbrengt, al gaan ze dat niet laten doorschemeren ;-)

Lovenswaardig initiatief, zeker en vast, maar een goede voorbereiding is al 50% van de winst.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Steam.N

Lovenswaardig initiatief, en inderdaad mooie foto's !
Vvoeg wel de link tot de stem-pagina mee in je berichtje, ipv het alleen in het filmpje te vermelden.

Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

Citaat van: Steam.N op 24 oktober 2013, 07:39:13 AM
Lovenswaardig initiatief, en inderdaad mooie foto's !
Vvoeg wel de link tot de stem-pagina mee in je berichtje, ipv het alleen in het filmpje te vermelden.

Succes !




de link naar stem-pagina ? ?  graag  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

Ruben,

Idd een mooi filmpje, maar in een land zo groot als een zakdoek hebben we al 5 musemlijnen die vrij goed verdeeld zijn over het grondgebied.

Deze 5 museumlijnen hebben al genoeg problemen om te overleven en staan dacht ik niet te springen om er nog een concurrent bij te krijgen.  Daareneboven heeft CFV3V in het verledeen deze lijn al uitgebaat en is er moeten mee stoppen (Als ik me goed herinner, hoopten ze om via Teignes over Frans grondgebied de twee lijnen te verbinden; de lijn over Doische opnieuw aanleggen, en aldus een penetratie van het Frans grondgebied te vermijden was helemaal niet haalbaar.)

Daarenboven wenst men, althans aan Franse zijde de lijn (Dinant-Givet ) te heropenen (ze willen zelfs een deel van de kosten van de werken op Belgisch grondgebied betalen).  Maar de rendabiliteit is er niet (een busdienst doet het evengoed en veel goedkoper).

Dus Ruben alle lichten staan op rood: er is geen nood aan en het is financieel niet haalbaar.

Roland

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Heeft de CFV3V lijn 154 dan niet gebruikt als museumlijn? Ik dacht dat men moest stoppen omdat de kosten om ze te onderhouden te hoog waren en dat men daarom ook lijn 156 afgestaan had. Ondertussen is die omgetoverd tot een RAVeL en er zijn mensen die lijn 154 ook tot fietspad willen omtoveren. Alleen kost dat ook weer handenvol geld en de wens om de lijn te heropenen hebben ze ook tegen.
De toekomst van lijn 154 is dus zo onzeker dat je nog meer kans hebt om de lotto te winnen.

Maar, ik bewonder wel je doorzettingsvermogen. Wie weet loont het wel een keer, maar wat dit onderwerp betreft vrees ik er een beetje voor.  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Dat er een partij is die de lijn wil heropenen is onze kans.
Hier kunnen we ons idee beter vertegenwoordigen.

Want als er een ravel is, is er weinig toerisme.
En een heropening voor goederen willen ze niet wegens de kosten.

Dus wat als we nu eens iets zouden presenteren dat toeristisch is EN waar de gemeentes weinig kosten aan hebben?
Dat iets is de vereniging die ik samen met vrienden probeer op te starten.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

mooie gedachten, Ruben maar ik vrees dat het bij dromen zal blijven !

Groeten Peter ;)

ps Al eens gedacht dat de mensen de ongemakken (lawaai, met stoom stof en lawaai) niet meer hebben en het zeer de vraag is of ze die opnieuw achter in de tuin willen, niet iedereen is museumlijn-minded!

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 24 oktober 2013, 16:03:44 PM
Want als er een ravel is, is er weinig toerisme.

Mag ik dat toch even tegenspreken! Ik ga geregeld fietsen over deze fietspaden en iedere keer trakteer ik mezelf toch eens op iets om te drinken of te eten. Soms zelfs in het grootste boeregat waar ik anders nooit zou stoppen! Ik ben niet de enige die dat doet, dus de handelaars hebben geen problemen met een fietspad op zo'n voormalige spoorlijn hoor.
Stel je nu eens voor dat er een trein langs komt ipv fietsers, die trein gaat niet speciaal stoppen omdat er iemand dorst heeft hoor. Daar komt dan ook bij dat de mensen op die trein een ticketje gekocht hebben heen en terug zonder tussenstops, dus die gaan niet drinken bij die handelaar die onderweg langs de lijn ligt. Meestal is aan het begin- en eindpunt ook wel een klein café te vinden van de museumvereniging zelf waardoor omliggende handelaars bitter weinig toeristen gaan zien.
Je stelling dat er rond een RAVeL geen toerisme is lijkt me dus ook maar uit de lucht gegrepen.


Citaat van: vanmiegroet op 24 oktober 2013, 16:03:44 PM
Dus wat als we nu eens iets zouden presenteren dat toeristisch is EN waar de gemeentes weinig kosten aan hebben?
Dat iets is de vereniging die ik samen met vrienden probeer op te starten.

Mag ik vragen hoe oud die vrienden van je dan wel zijn? Hebben zij geld om de spoorlijn opnieuw rijvaardig te maken? Heb je sponsors gevonden die heel gul zijn? Of zal alles gratis in orde komen?


Leg mij alles eens haarfijn uit hoe jij (en je vrienden) dit project kan betalen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Ik heb al reeds een kostenplaatje gemaakt en gekeken hoeveel het kost.
Het is inderdaad veel, dat ontken ik niet.

Maar ik heb ook partners gevonden die ook wat in het project zien.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michael

Ruben als ik jou was zou ik in de politiek gaan daar lullen ze ook de hele dag zonder wat te zeggen. Misschien een harde opmerking, maar meer kan ik er niet van maken als in dit geval Jurgen een vraag stelt en jij geeft zo'n wazig antwoord, dan kan je dit draadje beter niet starten.
Mooie foto's, succes met je onderneming.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loco

Waar zou je het begin en en einde van deze lijn zien? Heer, Hastière, .... een hele tijd niets meer .... en dan Dinant. Zou knap zijn. Maar ik vrees dat het bij een droom blijft. Ik weet echt niet of ze daar op jou zitten te wachten. Je hebt alvast één voordeel. Op sommige plaatsen liggen er nog sporen en de tunnel in Neffe is nog niet ingestort.

Jurgen

Michaël, je zegt eigenlijk exact wat ik dacht. Maar ik heb maar gezwegen want een antwoord gaan we toch niet krijgen, dat hebben we in het vorige draadje ook gezien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Wat kan ik jullie zeggen?
We zijn er mee bezig, maar echt veel info kan/mag ik niet geven.

Ik geef enkel jullie info als het 200% zeker is.
Wel kan ik zeggen dat morgen en maandag we naar de lijn gaan om alles te inventariseren.
Want dat is nodig voor het bedrijfsplan waar ik mee bezig ben.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer