L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 25 oktober 2013, 12:07:25 PM
Wat kan ik jullie zeggen?

Om te beginnen misschien hoe oud je vrienden zijn waarmee je dit project wil laten slagen? Zijn dat allemaal 17-jarigen zoals jij, of zit daar ook een volwassene met verstand van zaken bij?
Zijn er mensen die willen investeren in je plan? Of zijn er op zijn minst al gesprekken geweest?
Wat zou het begin- en eindpunt van de lijn worden? En wat als die haltes niet haalbaar blijken?

Ik lees hier wel dikwijls "ik doe dit" en "ik doe dat", maar ik heb nog nooit gelezen wat je "vrienden" doen. Wat doen die vrienden eigenlijk?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Citaat van: Jurgen op 25 oktober 2013, 13:25:02 PM
Citaat van: vanmiegroet op 25 oktober 2013, 12:07:25 PM
Wat kan ik jullie zeggen?

Om te beginnen misschien hoe oud je vrienden zijn waarmee je dit project wil laten slagen? Zijn dat allemaal 17-jarigen zoals jij, of zit daar ook een volwassene met verstand van zaken bij?
Zijn er mensen die willen investeren in je plan? Of zijn er op zijn minst al gesprekken geweest?
Wat zou het begin- en eindpunt van de lijn worden? En wat als die haltes niet haalbaar blijken?

Ik lees hier wel dikwijls "ik doe dit" en "ik doe dat", maar ik heb nog nooit gelezen wat je "vrienden" doen. Wat doen die vrienden eigenlijk?


Volgens mij zijn die vrienden net als heel dit project fictief en enkel bedoelt om wat aandacht te trekken, zo denk ik erover.
MC

argilla

#17
Citaat van: vanmiegroet op 23 oktober 2013, 21:54:06 PM
Ooit heb ik op dit forum eens geschreven dat ik eigen museumlijn wou openen.
Na wat kritiek ben ik hiermee gestopt.

Maar was ik echt gestopt? Mij kennende deed ik toch in het geniep voort, en nu lijken de plannen zeer realistisch.
Voor het project heb ik wel steun nodig om het bij de gemeenteraad erdoor te krijgen.
Dus zouden jullie het filmpje kunnen bekijken en de petitie willen ondertekenen?
http://www.youtube.com/watch?v=c9y7HEQYby4


Ruben als ik U met iets concreet kan helpen , laat U het dan weten aub ?  ;)  ik bedoel buiten de petitie tekenen , met de lijn zelve . Vragen staat vrij een neen heb je  een ja kan je krijgen


PS wat vergeten. Heb vroeger 4 u opleiding gehad om met de diesel loc binnen het bedrijfsterrein te rijden ( iedereen kreeg die opleiding binnen de afdeling) praktijk ook 4 uren ( inbegrip opdrukken en afrijden van de wagons)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vanmiegroet

De mensen waar ik mee samenwerk
20
19
37, projectmananger
29
18
16

Dus ik meen het wel.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

factageklerk

Ruben,

Ik vraag me nog steeds af hoe en met wie dat je dit gaat doen. Geef toch meer info en uitleg. Elke spoorwegliefhebber zou willen dat deze spoorlijn blijft bestaan maar de haalbaarheid  :-\  Er is het financïele aspect, vrijwilligers, onderhoud van sporen en materieel............ . Trouwens welk materieel wil je daar gaan inzetten? Heb je al wagons,locomotieven.  Als ik mij niet vergis ben je actief bij De Stoomtrein Dendermonde-Puurs en heb ik je ook al eens op de televisie gezien in een reportage over trammuseum waar jij een tram aan het schoonmaken was (dacht ik). Je moet er ook tijd voor hebben. Ik hoop niet dat je die andere verenigingen als vrijwilliger in de steek zal laten. Het enige haalbare wat je daar momenteel kunt doen is railbiken , voor de rest vrees ik ervoor. Maar desondanks dit gezegd zijnde te hebben wens ik je toch succes ;)
 

Jurgen

Tja, ik heb toch al een volledig antwoord op 1 van mijn vragen en een gedeeltelijk antwoord op een andere vraag. 't Is beter dan niks.

Als je op een dag slaagt in je opzet, dan kom ik eens kijken en bied ik meteen mijn excuses aan omdat ik nu zo sceptisch ben. Veel succes dus.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

De geplande route:
Eerste sectie die open zal gaan:
Heer-Agimont - Hastière
Als de resultaten goed zijn gaan we naar Waulsort.
En dan doortrekken naar Moniat.

In Moniat even wachten met doortrekken.
Na de nodige financiën en steun te hebben opgebouwd gaan we de wissel heraanleggen en naar Dinant rijden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Maar zijn beide stations niet in privé-bezit? Als er in Heer nog een station staat tenminste want daar ben ik niet zeker van.

Afin, het zal een dikke 4 kilometer zijn waarmee jullie eventueel zouden beginnen en dat is toch al een mooie lengte. Maar ik twijfel nog steeds aan de haalbaarheid.
De locomotieven en rijtuigen zullen per vrachtwagen geleverd moeten worden want een hele rondrit door Frankrijk lijkt me niet meteen een optie. Zo'n vrachtwagentransport kost veel en met 1 transport zal je zeker niet genoeg hebben.

Ik heb echt mijn twijfels hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Iemand die enthousiast is en zich ergens wil voor inzetten, die krijgt mijn steun.

Doch, ik vind de opmerkingen van Joris terecht: waarom niet meehelpen met de verenigingen die al bestaan en allemaal op hulp zitten te wachten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Ik ben al bij heel wat verenigingen actief dus inzetten doe ik al genoeg.
Vrachtwagentransport is inderdaad duur, maar spoorvervoer is onmogelijk.

Enkel Heer-Agimont is in Privé bezit, Hastière is van de gemeente.
Waulsort is een twijfel geval, want beide stations zijn privé maar het perron ligt niet aan het station.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Rikkie

Ruben,
ik wens je ongelooflijk véél geluk toe..
véél geld, véél goede buren, véél goede politieke bekommernis, véél vrienden met super werkende handen, véél kennis van wetgeving, véél relaties met spoorweg-instanties, véél kennis van spoorweg installaties, véél advocaten als vriend en vooral véééél tijd toe.
Grt
Rikkie

ACFI

Hi,

Sowieso wordt het een exploitatie in eilandbedrijf.

Ten noorden van Givet zijn op Frans grondgebied ook alle rails opgebroken als ik mij niet vergis.

In theorie zou er dus niet zo veel tegenwerking mogen komen omwille van athus-meuse want geen aansluiting met RFF.

Ook hangt veel af van het  toegelaten tonnage en asdruk op de lijn. Als die niet op nivo is van de huidige doorgaande goederentreinen, kan het ook geen concurrent zijn van ...

Maar tussen theorie en administratieve realiteit liggen veel uitdagingen.

Ruben,

Veel sterkte voor jou en je vrienden. Je hebt een mooie windmolen uitgekozen maar zie wel dat je geen draai van de wieken krijgt.

Als het jullie lukt, proficiat. Als het niet lukt, proficiat om te proberen.

Steven

factageklerk

Ruben,

De verenigingen waarvoor je je nu inzet chapeau. Maar als je werkelijk dit project wil laten slagen zou ik niet alleen op dit forum de oproep lanceren met de vraag om een petitie te tekenen.
- Lanceer je oproep bvb. ook op het hgbtf,beneluxspoor,forum rijdend personeel.........
- Vraag of bestaande verenigingen ook een link naar je petitie willen plaatsen op hun site
- Vraag aan hen ook raad en werk met hun samen ,iedereen word daar beter van
- Vraag aan redactie's van magazines (Spoorwegjournaal,MSM......) of ze geen artikeltje daar aan willen wijden met de nodige info bvb hoe men jullie kan steunen (petitie tekenen e.d. )
- Leg goede contacten met de spoorwegbedrijven & politiek waarmee je wil onderhandelen
 

vanmiegroet

Goed Nieuws

vandaag waren we nog eens naar de lijn gegaan samen met een sponsor.
Na een goede rondleiding op de lijn heeft deze ja gezegd en wil een aardig bedrag schenken. :D

Nogmaals een stap dichter bij de uitbating van L154
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rgp

Ruben,

Ik heb nog wat rondgeneusd en ik moet vaststellen dat uw project rammelt.

Een van de eerste bezorgdheden zou moeten zijn om uw project een draagvlak te geven, eerst lokaal, daarna regionaal en later nationaal.  Als je dus eerst lokaal gaat, zorg er dan voor dat je tekst deftig is en niet vol fouten staat.  Met dit schabouwelijk Frans ga je niet veel deuren openen.  De tijd dat Vlamingen zo stonden te bluffen over hun kennis van de tweede landstaal is dus ver weg (maar dat wist ik al heel lang)

Als je projectmanager dit laat passeren, ja dan weet ik het wel.

Dus eerst wat marketing studeren, verbaal en schriftelijk leren communiceren en dan projecten opstarten.

Roland