Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

vanmiegroet

Ik zie ook niet altijd dat ik PM heb want door een zeer rare schikking van deze site op mijn scherm is het bovenste deel altijd verborgen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

factageklerk

Ruben,
Ik krijg het gevoel dat je hier toch wat rond de pot aan het draaien bent en precies meer de vragen omzeilt i.p.v. te antwoorden :'(, excuseer mij voor deze woordspeling. Ik kan de meesten hier toch geen ongelijk geven, dat je buiten die petitie wat meer zal moeten tonen. Laat zien dat dit een serieus gemeend project is. Waarom die geheimzinnigheid ???
 

vanmiegroet

Citaat van: factageklerk op 30 oktober 2013, 21:14:45 PM
Laat zien dat dit een serieus gemeend project is. Waarom die geheimzinnigheid ???
We zijn nog volop in vergadering met sponsors en besturen. En om geen onjuiste antwoorden te geven wil ik niet antwoorden tot het feit
200% vast staat.
Het is dus niet van niet willen, maar het is van zekerheid.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

onzekerheid zou hier meer passen !

Groeten Peter ;)

SuSke

Ruben, alle respect als je zulk een project uit de grond wil stampen en alle succes toegewenst om erin te slagen.

1 bedenking: Als je iets meer informatie geeft, kunnen mensen die ook geïnteresseerd zijn, je gerichte hulp aanbieden. Hulp waar je nu misschien achter loopt te zoeken en dus misloopt. Niet enkel je sponsors en heren van de administratie zijn belangrijk, ook je achterban moet je kunnen steunen. En die steun blijft nu beperkt tot woorden hier op een forum geschreven of als een handtekening op een petitie.
Rome werd inderdaad niet op 1 dag gebouwd, maar ook niet door 1 persoon.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Citaat van: SuSke op 30 oktober 2013, 23:42:58 PM
Ruben, alle respect als je zulk een project uit de grond wil stampen en alle succes toegewenst om erin te slagen.

1 bedenking: Als je iets meer informatie geeft, kunnen mensen die ook geïnteresseerd zijn, je gerichte hulp aanbieden. Hulp waar je nu misschien achter loopt te zoeken en dus misloopt. Niet enkel je sponsors en heren van de administratie zijn belangrijk, ook je achterban moet je kunnen steunen. En die steun blijft nu beperkt tot woorden hier op een forum geschreven of als een handtekening op een petitie.
Rome werd inderdaad niet op 1 dag gebouwd, maar ook niet door 1 persoon.

Voilà, dat wou ik dus bedoelen in post #1. Zeker niet afbreken, ik wil zekerheden maar je zegt dat je nog volop in vergadering bent en dat je geen onjuistheden wil geven. Alle begrip daarvoor maar dan had ik toch misschien beter gewacht met hier steun te vragen tot je harde feiten en zekerheden kon geven om mensen over de streep te trekken voor dit initiatief. Lof oogst je nu al genoeg voor het initiatief, maar het moet van lof voor initiatief naar blijvende steun voor de inspanning gaan, en als dat alles lukt ga je succesvol zijn. Hou het boeiend voor de supporters en maak ze warm voor je project en wie weet zijn er gelijkgestemden die er evengoed keihard voor willen gaan. Geloof erin, maar hou het realistisch en hou je achterban constant op de hoogte dat ze ook zien dat je ervoor gaat Ruben.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

factageklerk

Het is dus niet van niet willen, maar het is van zekerheid.
[/quote]

Ruben,

Als ik een investeerder was, waarbij je bij mij zou aankloppen en ik het maar moest hebben van de informatie die je me gaf in dit draadje had ik al lang afgehaakt. Sorry, maar om mensen over de streep te trekken om je project te steunen zal je toch meer actie moeten ondernemen door o.a. veel informatie te geven. Kijk eens naar die petitie dat is nog geen vol A4 blad. Heb je nu al de tips gebruikt die andere leden en ik je gegeven hadden?
:(
 

vanmiegroet

Geweldig nieuws  :D

We hebben nog een sponsor gevonden die in het project wil gaan investeren, ondertussen zijn we ook al begonnen met de onderhandelingen voor het overnemen
van een trein.

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

conducteur

En mogen we al weten welk materiaal je zou hebben om mee te rijden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vanmiegroet

Ik zou graag willen antwoorden maar het is nog geen 100% voor het rollend materieel.
Vanaf dit zeker is zal je het hier kunnen lezen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

conducteur

#55
OK we wachten in spanning af. Ik ben ervan overtuigd dat er een grote museumspoorlijn in de maak is, stel je voor met de museumtrein van Mariembourg naar Treignes-Givet-Dinant-Yvoir-Ciney en terug...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Rian, tussen Treignes en Givet ligt geen spoor meer! De bedding is op een klein gedeelte ook ingenomen door een bedrijf en ik denk niet dat zij bereid zijn om hun gebouw in te korten. Een ritje Mariembourg - Treignes - Givet zal er dus niet meer in zitten. De tunnel op Frans grondgebied is trouwens ook in privébezit.


@ Ruben: Ik heb het toch stilaan gehad hoor. Je komt hier steeds vertellen "we onderhandelen met dit of dat" zonder iets vrij te geven. Als men dan vraagt wat en hoe dan kom je weer af "het is nog niet 100%".
Als iets niet 100% is dan zwijg je daar in alle talen over. Stel nu dat het niets wordt die onderhandeling, dan sta je weer voor schut.

Wat heb je nu al vrijgegeven?
Je hebt een paar vrienden, het eventuele traject, je hebt 2 sponsors (voor hoeveel? € 10,00 of € 10 miljoen?) en een loc die nog niet 100% zeker is.

Ik stel voor dat je de eerstkomende maanden gewoon zwijgt over dit project en als je verschillende (echte) zekerheden hebt dat je dan nog eens een update komt geven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Het was maar even wishful thinking  ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Cozzy

Citaat van: Jurgen op 03 november 2013, 10:32:33 AM
Ik stel voor dat je de eerstkomende maanden gewoon zwijgt over dit project en als je verschillende (echte) zekerheden hebt dat je dan nog eens een update komt geven.

Ruben toont aan dat hij en zijn team wel degelijk met de zaak bezig zijn, als dit betekent dat hij niet steeds het achterste van zijn tong kan/mag laten zien, kan je dat alleen maar respecteren.
Als het allemaal te wazig is kan je zelf binnen x-aantal tijd terug komen piepen...
Hij geeft ons de mogelijkheid om vanaf de eerste rij alles mee te volgen, wat helemaal niet evident is. en ja, dit is niet altijd even spectaculair maar wel boeiend, elk stapje is er een!

De reacties zijn hier in mijn ogen soms nogal aan de negatieve kant, doe zoals Ruben, ga uit van de mogelijkheden, niet de onmogelijkheden. En misschien is het te hoog gegrepen, hij probeert het wel.

Succes Ruben & Co.
Groeten,
Tom

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

factageklerk

Citaat van: Jurgen op 03 november 2013, 10:32:33 AM


@ Ruben: Ik heb het toch stilaan gehad hoor. Je komt hier steeds vertellen "we onderhandelen met dit of dat" zonder iets vrij te geven. Als men dan vraagt wat en hoe dan kom je weer af "het is nog niet 100%".
Als iets niet 100% is dan zwijg je daar in alle talen over. Stel nu dat het niets wordt die onderhandeling, dan sta je weer voor schut.


@ Jurgen
Tja we worden hier al een tijdje met een kluitje in het riet gestuurd. Ik wil hem best steunen door de petitie te tekenen, maar zolang ik niks meer weet of zie doe ik dat niet. Het aantal handtekeningen op de petitie is trouwens ook niet meer gestegen.