Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

dieselfreak

Citaat van: conducteur op 03 november 2013, 10:45:01 AM
Het was maar even wishful thinking  ;)


Heel dit project is wishful thinking volgens mij ;). Zoals al eerder gezegd, zolang er geen concrete feiten zijn vind ik dit een indianenverhaal. Er zijn genoeg museumlijnen in Vlaanderen (BVS, Stoomcentrum Maldegem) die hulp kunnen gebruiken, waarom (nutteloze) energie steken in een nieuw project waarvan de slaagkans even groot is als een hittegolf in december of een sneeuwstorm in juli? Keep on dreamin'...
MC

Jurgen

@ Tom: Allemaal goed en wel, maar als een bedrijf zou vertellen "wij gaan een ander bedrijf overnemen" dan mag je er zeker van zijn dat er vragen gaan komen. Als datzelfde bedrijf dan zou vertellen "het is nog niet 100%, dus zeggen we nog niets" dan is de geloofwaardigheid van dat bedrijf bij mij helemaal verdwenen.

Het kan dus goed zijn dat Ruben bezig is met zijn project, maar als ik dan tegelijk ook lees dat hij niet eens de moeite doet om te reageren op mensen die hulp aanbieden, dan stel ik me toch serieuze vragen.
Ik blijf dus enorm sceptisch tegenover het hele idee, maar zoals ik reeds gezegd heb, als hij slaagt dan ga ik persoonlijk mijn excuses aanbieden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Citaat van: dieselfreak op 03 november 2013, 12:36:50 PM
Citaat van: conducteur op 03 november 2013, 10:45:01 AM
Het was maar even wishful thinking  ;)
...
project waarvan de slaagkans even groot is als een hittegolf in december of een sneeuwstorm in juli?
...
Aan vorige winter die tot tegen de zomer heeft geduurd zo men van niets meer mogen verschieten...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dieselfreak

Citaat van: conducteur op 03 november 2013, 12:54:59 PM
Citaat van: dieselfreak op 03 november 2013, 12:36:50 PM
Citaat van: conducteur op 03 november 2013, 10:45:01 AM
Het was maar even wishful thinking  ;)
...
project waarvan de slaagkans even groot is als een hittegolf in december of een sneeuwstorm in juli?
...
Aan vorige winter die tot tegen de zomer heeft geduurd zo men van niets meer mogen verschieten...

Eerlijk gezegd geloof ik eerder daarin dan in dit project. Dromen is niet verboden maar tussen droom en werkelijkheid gaapt een diepe kloof, zeker in dit geval.

MC

vanmiegroet

De onderhandelingen voor een locomotief verlopen zeer goed.
En de locomotief in kwestie is een:
BR50
Deze zal één van deze dagen een waterdrukproef moeten ondergaan.
Als de lok voor de proef slaagt zal deze worden aangekocht en naar Meiningen worden overgebracht.
Eenmaal daar zal ie een grondig onderhoud krijgen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

en al die Belgiche locs die schreeuwen om gered te worden en dan een Duitse kiezen ?
Groeten Peter ;)

vanmiegroet

We willen wel voor een Belgisch loc gaan, maar het grootste probleem is dat deze vaak in slechte staat verkeren.
Maar omdat we nog een apart budget hebben voor de lijn en rollend materieel is de kans wel groot
dat er wat Belgisch erfgoed gaat worden bewaard.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2013, 16:57:49 PM
en al die Belgiche locs die schreeuwen om gered te worden en dan een Duitse kiezen ?
Groeten Peter ;)
Vind ik ook erg jammer.
Trouwens, waarom moet het per sé stoom zijn?  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 03 november 2013, 17:09:35 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 november 2013, 16:57:49 PM
en al die Belgiche locs die schreeuwen om gered te worden en dan een Duitse kiezen ?
Groeten Peter ;)
Vind ik ook erg jammer.
Trouwens, waarom moet het per sé stoom zijn?  ::)

Een dieselloc typisch voor die streek leek me gepaster en misschien zelfs goedkoper.
Maar ja, stoom is natuurlijk spectaculairder en lokt waarschijnlijk meer toeristen. Op dat vlak kan ik het dus wel begrijpen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

wisselstukken ? :o ???

Groeten Peter ;)

vyncky

Citaat van: vanmiegroet op 03 november 2013, 16:55:52 PM
De onderhandelingen voor een locomotief verlopen zeer goed.
En de locomotief in kwestie is een:
BR50
Deze zal één van deze dagen een waterdrukproef moeten ondergaan.
Als de lok voor de proef slaagt zal deze worden aangekocht en naar Meiningen worden overgebracht.
Eenmaal daar zal ie een grondig onderhoud krijgen.

Spuit hem in't groen, en maak er een type 25 van. Als de modelspoorders dit mogen  :P
Verder ben ik benieuwd!.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loco

Een BR 50? Schitterend. Groen of zwart. Maakt niet uit. Dit is een topper. Blijf maar dromen. Ik droom nu al mee. 

renstimpie

Goe bezig,... Ruben...    Is dit de reden dat we je zo weinig gezien hebben in de club?
Doe maar rustig aan! en post wanneer je meer info hebt..!   

Greetz

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

rgp

Hallo,

Van een leugen is nog nioemand doodegevallen, maar toch.

Ruben, nu heens heel concreet: Heb jij of uwe "projectmanager" de NMBS (Historisch patrimonium ) gecontacteerd met de vraag om een historisch erfstuk over te nemen (vb: Lok 64.045, lok 16.012 ?) ?

Indien neen, dan ben je aan het lullen.

Indien ja; wat was hun antwoord en wie (naam( heeft je geantwoord ?

Roland


rgp

Hallo,

Als men alle petities gaat tekenen omdat het "tof" is, dan verdwijnt de "kracht" van een petitie en is dit middel dus nutteloos.

Men doet er dus beter aan "petities" te tekenen voor waardevolle, ernstig onderbouwde projecten die een duwtje nodig hebben om gerealiseerd te kunnen worden.

Roland