Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

Ferre

zoals beloofd enkele foto's van de "video" trein

de trein :



de camera :



de sleepcontacten en on/off switch:



de cabine in aanbouw :



ik had ook nog enkele foto's gemaakt van de elektronica in de wagon .. maar die zijn op mysterieuze wijze verdwenen.

Ik post die ook nog in de nabije toekomst

Grtz

Ferre

Ferre

Hellow,

We werken nog steeds verder.

De laatste weken is er vooral gewerkt aan het herleggen van de sporen die niet zo heel goed gelegd waren, verder aansluiten van de wissels en blocks. En testen met de pc ...

Maar ook aan het paradevak is al verdergewerkt ... de eerste stukjes scenery komen boven ...

Het eerste tunnelportaal over de geballasteerde sporen :



Een proefje met ons allereerste echt belgische bovenleidingsportaal :


De eerste rotswand :


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Rotsen in Schaarbeek!? [:D]

Het ziet er erg goed uit. Ook het ballastbed vind ik erg geslaagd! Goe bezig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ferre

Hellow,

Al eventjes geleden sinds ik hier nog iets gepost heb.
Er was ook niet veel te vertellen, we zijn een tijdje bezig geweest met elektriciteitswerken, testen met de pc enzoverder (ook het ineen boksen van een nieuwe pc voor de baan ...) dus niet veel spectaculairs.

Eindelijk hebben we dan verdergedaan aan het paradevak, want dat moet eerst bijna af zijn voor we verdergaan. Dit is dus al ver gevorderd, maar nog veel werk aan.
Terwijl ik daaraan verder doe, is mijn vader al aan het uitmeten voor de niveaus die erboven komen ... zoals bvb de plaats waar Schaarbeeck gaat komen (het hoofddoel van onze baan)

Hieronder enkele foto's van de vorderingen van het paradevak, van begin tot bijna waar we nu zijn.
Ik post ze met een bang hartje, want als ik het niveau van modelbouw hier zie op dit forum .... [xx(]  man man, heren zoals Gerolf, Michiel, Ervin, Peter .... en er zijn er nog zoveel meer ... dan ben ik blij dat ik iets maak en kan zeggen : voor mij ziet het er niet slecht uit ...
Voordeel hieraan is : het is een grote motivatie om zelf ook te proberen zo'n resultaten te halen !!!

zo nu de foto's :





























zo, lekker veel foto's,
laat de kritiek, opmerkingen, suggesties, idee?n maar komen ;-)

Grtz

Stefan

Gerolf

Goed dat je met zijn twee?n bent om dit klaar te krijgen. Wat een project, wat een oppervlak [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

goed bezig, het frame ziet er zeer goed en stevig uit.
er is inderdaad nog veel werk aan maar dat maakt deel uit van de hobby. verder werken op dit niveau en het zal een mooie baan worden om trots op te zijn.
laat ons verder mee genieten en post regelmatig wat foto's (indien nodig kunnen we raad of suggesties geven)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Goed bezig Stefan , en haast en spoed is zelden goed, dus neem er je tijd voor, beschouw het als een levenswerk , dat doe ik ook , als je eens geen zin hebt om te bouwen dan kan je je treinen laten rijden en vice versa.[;)]

Knappe foto's trouwens.[:p]

Ferre

Bedankt voor de reacties heren,

en omdat jullie het zo lief vragen [:D], nog enkele foto's

deze keer van de werken aan de volgende niveau's










C-rail

Zo groot!![:0]
Dit wordt echt prachtig als het eenmaal (bijna) af is!

Doe zo voort!

Ferre

Hey C-Rail

Idd het is nogal groot ! [:D]
in totaal gebruiken we 40m2 meter van de kamer voor de baan (de kamer is 60m2)
Er komen al zeker 3 niveau's, en mss nog wel 1 erboven .. zover zijn we nog niet

het onderste niveau is zo goed als afgewerkt (waar het ondergronds station "Brussel Centraal" is/komt, daarboven ligt een tussen niveau, om de rijtijd te verlengen en ook enkele treinen op te stellen, en daarboven dan het niveau met het vormingstation "Schaarbeeck", en mss daarboven dan nog eentje voor wat verkeer ;-)

De namen heb ik tussen " gezet omdat ze eigenlijk maar fictief zijn, we bouwen niet de echte stations na.

Deze week niets gedaan aan de baan [:(] (ik toch niet, mijn vader wel, die woont praktisch in die kamer tegenwoordig lol)

maar dinsdag gaan we verder, en ga ik dus verderwerken aan het paradevak, tenzij we meer zin hebben om te rijden ;-)


ERVIN

citaat:
Geplaatst door Ferre
tenzij we meer zin hebben om te rijden ;-)





Ja dat  " probleem " heb ik momenteel ook , de laatste dagen is het hier weer z??r druk geweest op de sporen , terwijl de rest blijft liggen , mss vandaag nog maar eens een inspanning doen , alhoewel ik momenteel weer flink aan het " bollen " ben!![:p]

C-rail

Ik zie dat jullie ook de "trackbed" van Woodland gebruiken, bij ons in de vereniging gebruiken we die nu ook op de nieuwe baan. Werkelijk fantastisch materiaal, en werkt zeer snel. De kostprijs is wel wat aan de mindere kant.

Ferre

idd, de trackbed van woodland is een prachtig systeem, makkelijk om mee te werken, en makkelijk om mooi af te werken,
en het verduurt niet, vroeger hadden we zo'n mousse, weet de naam niet meer, na 15jaar liggen, rot het gewoon weg ... en dat zal nu niet meer gebeuren, alleen spijtig dat de prijs wat aan de hoge kant is ..

maarja we hebben nu eenmaal geen goedkope hobby gekozen ;-)

Ervin : soms loopt het bij ons ook zo; plannen genoeg om op te bouwavond te doen, maar uiteindelijk niks doen, en genieten van het verkeer [:D]