Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

#420
Die brug is wel 10m hoog hé loebaske.
Je hebt gelijk dat er onder een brug niet te veel groeit, hier is het dan ook maar wat lage begroeiing, hier en daar een braamstruik en verder alleen maar wat kleine blaadjes op het zand.
De afval en het sluikstort komt later  8)

Edit: Fototje bijgevoegd van het zand onder de brug  ;)

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Poging aan het doen om de regenwaterafvoeren aan de brug toch iets aanschouwelijker te maken dan een gewoon recht zwart stukje plastiek  ;)

Men neemt wat aluminium stripjes van 1mm, plooit deze in een aanvaardbare vorm die wat op een beugel lijkt en kleeft deze dan voorzichtig rond dat stukje zwart geschilderd plastiek  8)







of meer in detail



hebben er maar 42 van nodig  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Mooi hoor, het zijn de details die tellen. Prachtige baan!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

philippe_007

inderdaad, mooi gemaakt

Steam.N

Heel mooi gemaakt, Frans !

Citaat van: SuSke op 23 september 2015, 21:55:23 PM
... hebben er maar 42 van nodig  ::)

Maak daar toch een siliconenmal van?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Even offtopic,
maar hoe maak je een siliconemal van zo'n regenpijp,
dan moet je toch 2 halve mallen hebben ?
Giet je dan het volledig stuk en snij je de mal in 2? Of doe je dat in 2 keer?

loebaske

verdomme knap gedaan Frans, ik zit soms te kloten met styreen, maar die alu stripjes is ideaal, zeker als het tamelijk zichtbaar is...
Bedankt voor de tip en veel succes met de massa produktie  ;)

Steam.N

Philippe, je maakt inderdaad een 2-delige mal:
Je maakt een bakje, vul dat half met plasticine die je mooi vlak draait.
Daar druk je het onderwerp half in.
Je vult het bakje met siliconen, en laat dat uitharden.
Daarna draai je de boel om, haal de plasticine weg, spuit het bovenvlak met Trennspray, en vul het bakje opnieuw met siliconen.
Zo bekom je een tweedelige mal.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Jean,
nu je het zo verteld klinkt het logisch...
bedankt voor de info.

SuSke

42 beugeltjes hé mannen.
De regenpijpjes zijn al gemaakt en geschilderd, de beugeltjes al gedraaid en op de pijpjes geplaatst, en een deel is al gelijmd.
De rest lijm ik als ik nog eens diep ademhaal en héééél veel geduld heb, of ik moest een snellere lijm vinden die niet aan een tandenstoker uitgehard is voor hij op zijn plek zit  ;)

Afgieten is mooi, maar dan moet je de beugeltjes schilderen, en dat is nooit hetzelfde effect als die fijne glans die je van dat aluminium krijgt.
Ik gek? Ja, ik weet het (zie bijschrift in avatar) maar het zijn net die details die het het voor mij maken ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Citaat van: SuSke op 24 september 2015, 08:11:11 AM
maar het zijn net die details die het het voor mij maken ;)

Groot gelijk, het zijn de details die het doen. In elk geval mooi gedaan zowel die regenpijpen als de rest.
Dat zal wel een geduld werkje geweest zijn om die allemaal zo mooi te plooien maar zeker de moeite waard.

Michael

Frans, groot gelijk, als je zelf die details kan maken geeft dat uiteindelijk heel veel voldoening. 't Is wel een gepriegel om het netjes te krijgen, veel succes nog met de detaillering van de regenpijpen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Je kan wel een malletje gebruiken om die stukjes folie snel in vorm te krijgen:
Halfrond profieltje op een plaatje kleven, en met een tegen-mal (of pincet) aandrukken ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Hoe denk je dat ik die 42 kleine ondingen gemaakt heb  ;)

Plooien rond een buisje van dezelfde diameter, kleine plooitjes met een pincet (juiste breedte), geheel doorduwen op scherp van een mesje met het pincet, verder rondplooien rond de regenpijp.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach

pff, wat een klus, petje af, ziet er goed uit ;D ;)