Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: railman56 op 28 oktober 2012, 19:50:14 PM
die mannekes van infrabel gaan in een lege kast niet veel kunnen oplossen denk ik  ;)
dieven op bezoek gehad in mol cargo?
marc

Marc, je haalt mij de woorden uit de mond, dat was eigenlijk ook hetgene dat ik onmiddellijk dacht, mogelijks hebben koperdieven zo hard aan de koperkabels getrokken dat ze meteen ook de inhoud uit die kast trokken, 't is ongelooflijk die dieven hebben eigenlijk geen schaamte ! ;D ;)

Groeten Peter ;)

PS hebben je gemist Ervin in Mechelen ?

OMC

Tja elektriciteitskasten in HO zijn al tijd tot de nok gevuld hé ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Trainman

Ik ben afgelopen zaterdag Erwin modelbaan mogen gaan bezichtigen, moet heb daarvoor bedanken deze baan is gewoon een festijn om te zien.
De ontelbare verschillende rij mogelijkheden dat deze baan heeft is gewoon enorm. Geef toe dat niet iedereen niet beschikt over zo grootte ruimte ikzelf heb een zolder te beschikking van 5m. op 7m.
Ik heb daar samen met Erwin van 13 uur tot 18 uur gezeten, waarbij hij mij de werking van zijn baan heeft uitgelegd, hoe je een aantal dingen moet doen en maken en ten laatste maar niet op zen minst de treinen laten rijden heb zelf even ook een van zijn treinen mogen besturen op deze prachtige baan.
Ik was daar aangekomen met een  eigen baanplan waar ik een heel week heb aan gewerkt (zweet en tranen gelaten) was er eigenlijk wel fier op, Erwin vond het ook een goed plan heeft nog wat suggesties gedaan om deze te verbeteren die ik ook goed vond, maar naar daar een 2 tal uren naar zijn baan te kijken heb ik hem verteld dat mijn eigen plan dat ik al op mijn zolder heb uitgelegd om proef te rijden volledig ga afbreken. Een nieuw plan ga maken waarbij ik ga proberen meer verschillende rij mogelijkheden te maken, beter nu dan later tot de conclusie komen dat er te weinig rij mogelijkheden zijn op mijn oude baanplan.(P.S. hij verklaarde mij voor zot, maar ga het toch doen).
Dus nogmaals heb daar een fantastische baan gezien die inspiratie geeft, om zelf een modelbaan te bouwen
Aan Erwin wil ik nog zeggen prachtige baan bedankt om die te mogen zien en voor de nodige info die ik van heb gekregen heb en ongetwijfeld nog zal krijgen, het hartelijk ontvangst  en de prettige dag die ik die dag samen met hem heb gehad
Groetjes JP   

Jurgen

Het is er inderdaad een imposante baan en een vriendelijke ontvangst.

Ik ben er een aantal jaar geleden (zo lang al?) ook eens geweest en toen was de baan nog minder groot. Ik stond toen al met open mond te gapen.  ;D

Ik kan me inbeelden hoe je jezelf voelde bij het zien van die baan. Als een 5-jarig kind in een snoepwinkel waar alles gratis was, nietwaar?  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Ik zou die ook wel eens graag zien. Ik volg zijn reilen & zeilen al zolang dat ik niet meer weet hoe groot zijn baan was ;D
 

ERVIN

@Trainman , ja het was een erg leuke namiddag ,ik ben blij dat ik je wat tips heb kunnen geven , maar blijkbaar heb je mijn " afbraak-microbe" ook overgekregen , je plan was best in orde hoor , maar als je echt je treinen wil zien rijden met veel verschillende rij-mogelijkheden dan dien je natuurlijk wel één en ander aan te passen , veel schetsen , veel nadenken , veel proberen  ,en veel opnieuw beginnen , de aanhouder wint zeggen ze altijd hé , dus ik wens je bij deze heel veel succes , en laat maar zoveel mogelijk zien van je nieuwe baanplan  ,en als je hulp nodig hebt , hier is volk genoeg die je maar al te graag willen verder helpen , en ik erbij natuurlijk.
Ben erg benieuwd naar wat je allemaal gaat veranderen.  ;)

ERVIN

Testje gedaan met de perronverlichting in mijn kopstation , redelijk goed gelukt , ondertussen heb ik een rol led-verlichting besteld van 5 meter , deze gaat mijn perrons verlichten.



Tunnel die dwars onder mijn stationskoepel loopt is nu ook volledig klaar.



Class 66 ( PB19) heeft een realistisch front gekregen nu.



Kolen-terminal is volledig operationeel nu. ( eindelijk)



Lampjes zijn allemaal aangesloten , zodat er ook s'nachts doorgewerkt kan worden.



De loc 1307 heeft eveneens een kleurtje gekregen , niet teveel.



Looppaden zijn aangebracht in de container-terminal.



En hier is de pb19 op weg met een lange sleep ketelwagons , hij ziet er direct helemaal anders ( echter) uit.



En de 55er heeft er een extra preisertje bijgekregen , de machinist zeurde al een tijdje dat hij altijd alleen moest rijden , nu heeft hij wat gezelschap gekregen hé.


doomslu

Goed gewerkt en mooie foto's Erwin.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

soms wel bijna "echt"...

mooi, echt mooi!

Steven123

Prachtige foto's, ziet er inderdaad bijna echt uit.  Zeer knap!  ;)
succes met de verdere bouw,
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Indrukwekkende fotos, Erwin!
Ik hoop er van die baan nog veel te zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

itchy

Mooi mooi mooi! Proficiat!
Ook enkele oude bekenden tegen gekomen... ;-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Trainman

#178
Hallo Erwin,
prachtige fotos en nog altiid onder de indruk van je baan, ben al benieuwd naar de volgende fotos
Jean Pierre

flyingscotchman

Erwin, fantastische baan en mooie foto's, kijk al uit naar het volgende