Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

loebaske

Pas tegen eind deze maand Geert, dus nog eventjes wachten voor je een mail gaat krijgen...

reeves

Citaat van: loebaske op 06 januari 2015, 18:37:13 PM
Alle modellen die comform met het huidig chassis komen aan bod;;;; zal wel niet allemaal dit jaar zijn, want anders is de hobbyist zal zakgeld op !!!

Dus ook ne 84?

Groet Tom

loebaske

hmmm zo veel weet ik er niet van, denk dat Sicco daar meer van op hoogte is wat kan...

Sicco

Ja maar ik kan geen antwoord geven of Piko het gaat doen  ;D

reeves


Sicco

Het basis-chassis van de 73/74/82 is gelijk aan dat van de 83/84/85 en zelfs 92. Uiteraard met verschillende details en met verschillende opbouw. Ik kan niet inschatten in hoe zwaar juist de verschillen of de overeenkomsten wegen in de overweging om die varianten ook te maken, omdat ik niet weet op welk gebied de hoogste kosten liggen om iets aan te passen. In elk geval had LSM met de 73/82 ook de 84/85 (en ik geloof min of meer ook de 83) aangekondigd. Het zou natuurlijk leuk zijn! De 84 is een grote serie die je ook veel zag, de 85 is heel karakteristiek voor de Antwerpse haven en de 83 is in mijn optiek het fraaist en kan in diverse interessante schilderingen gemaakt worden.

loebaske

Super bedank voor de info Sicco, ik weet ook niet in hoever Piko gaat gaan, maar als dit klopt kunnen ze nog lang doorgaan, weet dat er nog veel op stapel staat maar totaal geen idee wat/waar/hoe/wanneer ik kan maar iets zeggen als ik ook 100% zeker ben van de info....

theedooz

Dat nog geen enkele fabrikant hier eerder op is gekomen en het daadwerkelijk heeft uitgevoerd.  ;)

En dat terwijl er al een zesde versie is van een bolle neus, drie van de 80, 55 en 59 en van de 60, 62 zijn ook al dubbele uitgaven.
 

KoenGRA

Kzal de tekeningen van de 84 maar in de kast steken met het verlengd platform en verschillende varianten.
Er zijn nog genoeg modellen die kunnen uitgebracht worden, waar nog niemand aan gedacht heeft.
De mijne zijn alvast besteld.

reeves

De reeks 85 zag ik vroeger zeer veel toen we voor den bareel stonden, ik woonde in Melsele en daar passeerde wel een paar treinen per uur die naar de haven van
Linkeroever reden , geweldig om ze te horen aankomen.

Groet Tom

yannickvw

En als Piko volgend jaar dan de M5' en zou uitbrengen gaan ze hier helemaal gouden zaken doen  :D

Houdini

Ik heb het misschien gemist, mijn excuses daarvoor, maar zijn de prijzen al gekend 
(Ik zag dat de basisversie 129 euro zal kosten, en de overige versies)?

Houdini

Citaat van: yannickvw op 06 januari 2015, 21:22:40 PM
En als Piko volgend jaar dan de M5' en zou uitbrengen gaan ze hier helemaal gouden zaken doen  :D

Daar zit ik ook op te wachten ;)

dieselfreak

#133
Ik heb het altijd al gezegd, er is nog zoveel ander Belgisch materiaal wat men kan uitbrengen i.p.v. de zoveelste versie van de bestaande modellen waarvan we er al verschillende hebben. Eindelijk krijgen we wat meer variatie op de modelbaan dankzij het initiatief van Piko, al mogen we zeker ook David van Goovermodels niet vergeten want die gaat ook nog heelwat fraai materiaal uitbrengen.
MC

GDE

Citaat van: KoenGRA op 06 januari 2015, 21:04:49 PM
Kzal de tekeningen van de 84 maar in de kast steken met het verlengd platform en verschillende varianten.
Er zijn nog genoeg modellen die kunnen uitgebracht worden, waar nog niemand aan gedacht heeft.
De mijne zijn alvast besteld.
jammer Koen voor het tekenwerk dat je er al hebt in gestoken.  Ik hadden zelfs al enkele extra donor v60 ers aangekocht.  Toch blijf ik verder doen aan de bouw van je eerste 84.  Blijft in mijn ogen een mooi model.