Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 05 januari 2015, 18:33:33 PM
Ook ik zou liever een rijtest-verslag van dit beestje afwachten,
De laatste tijd zijn we heeeel goede rijeigenschappen van Piko gewoon,maar 6wieltjes,waarvan er 2 met anti-slipbanden overtrokken zijn die de stroomafname niet ten goede komen,dat doet mij een beetje twijfelen.
In dergelijke configuratie zouden afgeveerde assen en/of driepuntsophanging niet misplaatst zijn,maar past dit dan nog in die democratische prijsstelling?
Ik baseer mij hier een beetje op de ervaring die ik met mijn Roco 80ers heb,en die lopen niet altijd even vlot over Piko wissels
Daarbij hebben de Roco's wel geen bandjes zodat ze "meer van stroomtoevoer kunnen genieten".
Maar nogmaals,ik ga mij hier niet over uitspreken,het is maar een bedenking,de praktijk zal het uitwijzen...

;)

Wissels met puntstukpolarisatie he ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sicco

Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 21:04:28 PM
7384 Delta

Uitgerekend 'onze' 7384 blijkt aanvankelijk de roepnaam 'Omega' te hebben gehad (periode Luik) - met dank aan een melding op flickr, daarna een tijd niks (nota bene in Antwerpen ) en op een gegeven moment in Charleroi werd het Delta. U kunt dus uw model naar wens aanpassen  ;D

evan

Citaat van: Sicco op 05 januari 2015, 18:36:25 PM
Citaat van: the_gold op 05 januari 2015, 18:20:40 PM
Aan de hand van de foto's hierboven ben ik niet overtuigd...dan toch liever wachtn op LSM.

Wat zijn je zorgen?

Dat vraag ik me ook af ???

Ik heb het model op de afbeelding vergeleken met het werkelijk model en ben toch best overtuigd.  De kleur zal denkelijk geen probleem wezen daar de groene kleur van de stoomloc type 71 in de catalogus ook bleker was dan het geleverde model werkelijk is.

Ik heb mijn exemplaar ook reeds besteld en was blijkbaar niet de eerste!

:D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

thor

Weet hier iemand welke stelplaatsen loc 7384 & 8217 hebben?
Mogelijk stond dat al ergens vermeld, doch is me niet opgevallen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Sicco

Op het model? 8217 St. Ghislain en 7384 Kinkempois

evan

Merci Sicco!

Kinkempois... weer een meevaller!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

oebr

Piko / Wilfer gaan niet weten wat hen overkomt denk ik, als je het enthousiasme hier zo ziet.
Volgend jaar brengen die 20 varianten uit om van die hype te profiteren.  ;D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

itchy

Citaat van: oebr op 05 januari 2015, 21:29:12 PM
Piko / Wilfer gaan niet weten wat hen overkomt denk ik, als je het enthousiasme hier zo ziet.
Volgend jaar brengen die 20 varianten uit om van die hype te profiteren.  ;D
Laat maar komen. En ze moeten zelfs niet wachten tot volgend jaar.
:P
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

GDE

Citaat van: Peter op 05 januari 2015, 14:06:39 PM
Piko kennende, zou ik vermoeden dat ze die onderstellen nog voor andere types (indien mogelijk) zullen gebruiken (Belgische ??)
Laat ons hopen dat piko tevreden mag zijn over de verkoop en ons nog heel wat nieuwe modellen wilt brengen op basis van het onderstel.  Denk ik dan al aan de 83,  84(waarvan toch maar liefst 3 verschillende bouwseries...) of een 85 en ook de 92.  Behoorlijk wat keuze. Maar ik ben alvast tevreden met al de nieuwigheden die zich nu al aankondigen voor 2015  :D

Rangeerduivel

#114
De 71 zal jammer genoeg buiten spel blijven daar er maar 3(volgens Wikipedia 6?) van gereden hebben...
Doch uit ervaringen met deze loc werd de 77/78 ontwikkeld.
Ooit heeft een Belgisch fabrikant mij eens toevertrouwd dat zo'n project op stapel stond,maar dat zal wel in de lade verdwenen zijn...begrijpelijk.
Ik vind dit een machtige loc,maar ik zal tevreden moeten zijn met mijn scrath-build model op basis van een Roco V90 :(

;)


Sicco

Van de 71 (II) ex reeks 66 waren er drie. Van de 71 (I) waren er zes. Beide hebben een volledig ander chassis (en zelfs asindeling) dan de 73/82

Uit mijn hoofd zijn de chassis van de 83, 84 en 85 nagenoeg identiek dus wie weet brengt Piko deze op termijn ook uit

loebaske

Alle modellen die comform met het huidig chassis komen aan bod;;;; zal wel niet allemaal dit jaar zijn, want anders is de hobbyist zal zakgeld op !!!

Sicco


GDE

Citaat van: loebaske op 06 januari 2015, 18:37:13 PM
Alle modellen die comform met het huidig chassis komen aan bod;;;; zal wel niet allemaal dit jaar zijn, want anders is de hobbyist zal zakgeld op !!!
Prachtig nieuws en voor vele jaren nieuwe modellen dus  :D Ik wacht ondertussen op een mail van de modelbouwwinkel als de 7301 ter beschikking is (lok is besteld  :D)

Brossel


The Gold zal wel willen afvallen.....tot hij een ons weegt!  :D

Citaat van: Sicco op 05 januari 2015, 18:36:25 PM
Citaat van: the_gold op 05 januari 2015, 18:20:40 PM
Aan de hand van de foto's hierboven ben ik niet overtuigd...dan toch liever wachtn op LSM.

Wat zijn je zorgen?
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!