Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

#1665
Hehe.... "Taal barri?re" LOL[:D]


Normaal ging ik vandaag naar RAIL 2012 in Houten, maar gisteren had ik weer een kleine ingreep aan mn linkeroor en verkies dus voor de rust vandaag.

Ik ben mn spoor 1 BR91 oftewel T9.3 aan het pimpen en bovenal ns alle onderdelen aan het uitsorteren die met de hobby te maken hebben[B)]



Moet ook ns gebeuren want ns mens verzamelt wat rommel bij elkaar[^]

Groetjes

EDIT: meer modelbouw van vandaag...
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13831&whichpage=12
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

#1666
oud type wachthuisjes aan het maken uit stukjes plasticard.

dit model, dat ze overal snel snel weg doen
Greetz

Thommy

Bert Ossevoort

#1667
Evan ,bedankt voor de reaktie en uitleg ,
begrijp dat het in de realiteit anders is ,bij mij is het uit  funktioneel oogpunt ontstaan ,namelijk door de ene draad trekkend en de ander duwend tenopzichte van de draag kabel te solderen ontstaat er een stevige kruising van rijdraden op gelijke hoogte ,
dus beter voor de bedrijfzekerheid [dus gerlof wat zou het probleem in model kunnen zijn???]Bouw met messing draad dus afspannen en beweging in de lengte richting zijn bij mij te verwaarlozen ,hoog uit de uitzetting door warmte/kou.
En onder het station is de draad doorlopend ,maar de perron overkapping is demontabel dus mocht er iets fout gaan ,kan er altijd bij ,Bert.

marc goovaerts

#1668
citaat:
Geplaatst door Thommy

oud type wachthuisjes aan het maken uit stukjes plasticard.

dit model, dat ze overal snel snel weg doen



Heel benieuwd naar je verslag en foto's !
Dit type werd (wordt) ook gebruikt in driekwart variant als wachthuisje voor de buurtspoorwegen.

the_gold

#1669
Momenteel een marklin 3152 aan het pimpen,een digitaal decoder, modernere panto's... en laten weatheren! Zal wel een leuke loc worden denk ik... liever dit dan een vitrains loc..


railman56

#1670
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Thommy

oud type wachthuisjes aan het maken uit stukjes plasticard.

dit model, dat ze overal snel snel weg doen



dan zijn wij precies hetzelfde aan het doen? of is het nog een ander model/variant?
marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

wisselstromer

#1671
dit blijf ik volgen
ik loop ook al lang rond om mn 16 te pimpen


quote]Geplaatst door the_gold

Momenteel een marklin 3152 aan het pimpen,een digitaal decoder, modernere panto's... en laten weatheren! Zal wel een leuke loc worden denk ik... liever dit dan een vitrains loc..


[/quote]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

#1672
Kop vol snot...................

Vandaag even wat opgehaald bij Marty en administratie gedaan........

Meld me morgen thuis maar ziek bij mezelf....

itchy

#1673
Veel beterschap Kees-Jan! (ik was vorige week aan de beurt...)
citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Kop vol snot...................

Vandaag even wat opgehaald bij Marty en administratie gedaan........

Meld me morgen thuis maar ziek bij mezelf....

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Thommy

#1674
citaat:
Geplaatst door railman56

citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door Thommy

oud type wachthuisjes aan het maken uit stukjes plasticard.

dit model, dat ze overal snel snel weg doen



dan zijn wij precies hetzelfde aan het doen? of is het nog een ander model/variant?
marc





dat model idd...enkel is mijn uitvoering wat anders [:D]mijne is niet vlak onderaan, eerder planchetten
Greetz

Thommy

marc goovaerts

#1675
Oorspronkelijk waren de vakken gevuld met witte plastic labelletjes.
Heel onderhevig aan sleet, en vooral aan vandalisme.

De ontbrekende/gebroken labelletjes werden dan maar vervangen door stevig plaatmateriaal.
Bij de NMBS werden ze dan ook meteen 'gemoderniseerd' met wat ons-lieve-vrouwkes-blauwe verf.

Foto: Nog een overlevend bushokje in Alken. Ook de wit/rode striping op de hoeken is van recentere datum. Aan de overkant staat er nog een groter exemplaar met centrale ingang. Maar die is alle lamellen al kwijt. Bij de NMVB werd er gewoon donkergrijze verf op gezet?



evan

#1676
citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Kop vol snot...................

Vandaag even wat opgehaald bij Marty en administratie gedaan........

Meld me morgen thuis maar ziek bij mezelf....



Ik heb ook prijs[:(]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#1677
citaat:
Geplaatst door evan
Ik heb ook prijs[:(]
Als het hetzelfde is wat ik heb gehad: 5 dagen, waarvan de middelste 3 behoorlijk "intens" (>40?C) [xx(]
Zelf ben ik er quasi door. Nog wat bij mijn positieven komen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#1678
Verdeel de prijzen aub niet op Ontraxs rond.
Zal in een grote bocht om jullie moeten heenlopen [:D]

[Edit:] Oh ja, natuurlijk een snelle beterschap gewenst.  Eerlijk [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

#1679
Warme witte en rode LED aan het steken in de 2 volgende modellen. Maar ga eens proberen ze ??n per ??n aan te sluiten , dus elke LED apart en niet zoals ervoor met 2 gelijk. Misschien is dit een nog beter resultaat natuurlijk een LED kan je nooit dezelfde tint laten oplichten dan een gloeilamp.[:)]