Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

Martin Welberg

Vier maar, zekers de rest van de dag achter in de tuin gelegen  ;) ;D

grove den

zeer zekers Martin! veeeel te heet: 30 graden!
Nu lekker op ons terras achterom en heel in de verte de laatste klanken van de rollende stenen /Pinkpop wegebbend...
Jean......alles op zijn tijd...... ;) komt wel goed!

Martin Welberg

Kon je meegenieten met die dinosauriers... ;) ;D Was ook veuls te heet, vandaag een bouwdag, lading draadjes meegenomen denk ga lekker boompies draaien, mooi niet lekker in de warmte liggen puffen  ;) nu met een biertje op het terrras...

grove den

Enkele H0 laanboompjes:

en inderdaad de taxushaag moet nog worden geknipt.... :o :-[ ::)

Jos

vyncky

Knap Jos,

Is dit met statisch gras gedaan? en vervolgens wat "fine turf?

Lijkt me wel een leuke kruin om te experimenteren op m'n appelboom in aanbouw.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Doornroosje

Kan er eens een workshop gedaan worden over boompjes? Al die prachtexemplaren die hier te zien zijn... En ieder heeft zowat zijn eigen stijl ook.

grove den

Yannick:

Deze bomen zijn inderdaad o.a met "statisch gras"gemaakt.
Als je fine turf van Woodland wil gebruiken: vóór dat je dit opbrengt altijd wat korte 2 mm grasvezeltjes aan de langere 6 of 12 mm grasvezels "plakken".

Trouwens deze bomen zijn niet met fine turf van Woodland behandeld maar met "scatter fine"van  The Model Tree Shop
http://www.themodeltreeshop.co.uk/sponge-scatter-p64.html
het lijkt alsof het , wat grootte betreft,  tussen het "fine turf "en "coarse turf"van Woodland inzit.

Jos

grove den

Laatste lichting denneboompjes en loofbomen...vanwege het herfstachtigeweer  helemaal  in de sfeer alsof het modelbouwseizoen- herfst- weer begonnen is! ::)


Jos

GDE

Prachtig Jos ! Dit draadje gaat bij mijn favorieten en van zodra ik bomen moet maken voor mijn baan zal ik dit raadplegen  ;) Bedankt om ons groene vingers aan te leren :)

Steam.N

Mooi mooi mooi ...
Jos de tovenaar  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

grove den

Wat voor H0 geldt , geldt ook voor de boompjes in N schaal...alleen de helft kleiner/minder/dunner/fijner....

boomjes zijn 5 1/2 - max. 10 cm

Jos

grove den

FF een >350 stuks  "groendingetjes"op een rijtje geplant en enkele boompjes dan kan het dit worden.......

De baanscenery  begint heeeel langzaam vorm te krijgen!
Ook  wat H0 herfstlariksjes:

Misschien tot zondag in Leuven !!=)

Jos

grove den

Enkele spoor 0 bomen die zo rond de 33-37 cm zijn:
een beuk;

waarvan de stam wel nog een behandeling moet ondergaan om het glimmende effekt teniet te doen...
2 Sparren met rechts enkele (kleine??) H0 sparretjes.....

en het wordt tijd dat ik op z'n minst één spoor 0 Preisermensje moet aanschaffen

Jos

Steam.N

Super, Jos !
(zoals we van je gewoon zijn  ;) )
Verbazend hoe realistisch je die bomen maakt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Grote stomer

Ik heb vandaag mijn eerste boom afgewerkt, weer een primeur  ::)
Ik heb deze via de Grove Den methode gemaakt (draad wikkelen en PDF zaagsel). Jos, ik hoop dat ik het zo mag vermelden?

Voor een eerste boom vind ik het wel een geslaagd werkje.
Een 'grote' fout die ik wel gemaakt heb is dat ik niet aan de hand van een reëel voorbeeld heb gewerkt. Ik zou dus niet weten welke soort boom dit is. Ben ook geen boomkenner.

Maar het doel was om de methode eens te proberen en die valt heel goed mee en het resultaat is vrij realistisch. Op het niveau van Grove Den ben ik nog wel lang niet...  :(

Wat vinden jullie ervan?





Groeten