ÖBB smalspoorbaan H0e Station Gams Salzatalbahn

Gestart door Hollandserhbfan, 08 augustus 2022, 12:07:14 PM

Dibbes

De boom is niet alleen gepland maar ook al geplant  ;)

Gr Jos
groet, Jos


Hollandserhbfan

Dag Jos,

Oeps taalfoutje :-[, je hebt gelijk. 
Zit nog teveel in de planningsfase ;D

Groet Aad

Hollandserhbfan

Hallo Allemaal,

Hierbij mijn kerstgroet.

Ik hoop in 2023 weer  nieuwe ontwikkelingen uit het Salzatal te kunnen tonen.
Tot dan.

Groet Aad

Hollandserhbfan

Hallo Allemaal,

Allereerst de beste wensen voor een goed en gezond 2022. Uiteraard hopelijk ook weer mooie hobbymomenten in 2023.
Er is een bekend gezegde dat luidt: een modelbaan komt nooit gereed. Wellicht klopt dat ook, maar ik wil toch (voorzichtig) aangeven dat wat mij betreft voorlopig mijn minibaantje gereed is. Er moeten nog stukjes groen worden aangebracht en dat soort artikelen, maar dat is zo weinig aansprekend (lijkt mij) dat ik dat niet direct meer ga tonen. Uiteraard zullen er best kleine dingetje veranderd worden, of aangevuld. Maar ik wil voorkomen dat het te druk, te overladen wordt. Ik heb rond de kerstdagen vrij gehad en heb dus nog wel e.e.a. aan de baan gedaan.
Omdat het spoorplan en dito spoorlengte nogal zeer bescheiden zijn, heb ik wel borden langs het spoor neergezet, maar naar mijn menig in een juiste hoeveelheid. Anders was het m.i. een bordenwoud geworden in het station, echter beveiligings-technisch klopt het niet helemaal. Maar de sfeer heb ik wel proberen te treffen. Deze resultaten wil ik uiteraard hieronder via foto's laten zien.
Wat artikelinfo vooraf:
De telegraafmasten zijn van Kluba, gekocht via Kotol. De Signaalborden zijn alle van Ferro Train. De wegwijzer is zelf gemaakt met paint en zelf uitgeprint (jawel  ;D)



















Dat was het tot zover. Ik zal me weer melden op enig moment als er weer wat te showen is, voorlopig ga ik rijden met beide modelbanen en ik wens jullie een fijne hobbytijd. Groet Aad


Geert

Proficiat dat je minibaantje af is, het is zeer mooi geworden. Ikke weeral jaloers   ;) .

Heb je al een idee voor een volgend project?


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Hollandserhbfan

Dag Geert,

Dank voor je reactie. Ach jaloers hoef je niet te zijn  ;). Het was dus een experiment voor mij, al ben ik wel al ervaren met het bouwen van modelbanen, maar niet op dit kleine oppervlak. Mijn hoofdbaan is groter en toont een BEMO RhB modelbaan.


En nu juist met deze modelbaan heb ik wellicht nieuwe plannen. Ik wil hem ook kleiner en minder diep maken. Een beetje zoals Tiefengraben, maar dan constant 60-70 cm diep en langs de wand.
Maar heel erg concreet is dat nog niet. Mijn huidige RhB baan is ook nog wel leuk om te berijden en weliswaar bouw ik er niet meer aan, ik kan er wel fijn mee rijden. Kortom, plannen wel, maar concreet is het nog niet.
Ik weet ook nog niet wat ik met Tiefengraben ga doen, wellicht op termijn toch verkopen.

Groet Aad

Geert

Mooie foto van je hoofdband Aad. Zeer geslaagd en niet te druk. Je achtergrondovergang is top.  ;)

Geert (nog een beetje meer jaloers  :) )
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Stieven76


Hollandserhbfan

Hallo Geert en Stieven,

Dank voor jullie reactie. Ik zal een apart draadje aanmaken met foto's van mijn grote RhB modelbaan.

Groet Aad

Hollandserhbfan

#54
Hallo allen,

Door omstandigheden moet ik het casco van Tiefengraben en Gams gaan verkopen (of slopen) :(. De bomen gaan terug naar de Sils baan, waar ze ook van geleend zijn ;D. Gebouwen, rails en laag groen, hekjes en ander klein groen gaan mee in de verkoop. (trein- en verkeerbordjes, seinpaaltjes, Telegraafmasten Loks en wagens gaan niet mee  in de verkoop.
De modulebaan is rijklaar, echter de wissels zijn niet aangedreven. De baan is aangesloten voor digitaal gebruik, dus geen geïsoleerde rails. Je kunt de baan als basis voor een eigen baantje gebruiken. Zelfs zonder bomen is het nog een aardig gezicht.

Afmetingen: Fiddle Yard 70x21 cm
Tiefengraben: 150x52 cm en 30 cm achtergrond opstaande rand.
Gams 130x 30 cm
De houtenpoten zijn 120 cm hoog.
Hierbij de foto's zoals de baan weg kan gaan:


De loks en wagens horen niet bij de verkoop.

Zonder bomen, de rest van het groen gaat mee in de verkoop.



Dus met het groen en de gebouwen van Faller en Pola .
upload image online

Lasercut station van een Tsjechisch bedrijfje, mooi op schaal.





de overgangen.


en zo staat hij op zijn pootjes.


De baan gaat in ieder geval niet weg wegens niet functioneren, maar wegens te groot gebleken omvang op de zolder.
Serieuze biedingen graag via een persoonlijk bericht. Afhalen in Zuid-Nederland, vlakbij Postel, E3 grensovergang Retie.

Hartelijke groet Aad




Hollandserhbfan

Hoi Allen,

De module FY en Module met Station Gams zijn niet meer te koop.

Het gaat nu alleen nog om de Module Tiefengraben. Ik ga ervanuit dat daar geen of nauwelijks belangstelling voor is. Zo ja, laat het weten, na het komende weekend gaat Tiefengraben naar de afvalverwerker.

Groet Aad

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Hollandserhbfan

Dag Geert,

Puur toeval dat ze op de foto staan, maar inderdaad ik ben trouw lid van het blad, bevalt mij prima, ook al ben ik Zwitsers banen en beetje Oostenrijks gericht.

Dag Allen,

De stand van zaken met betrekking tot de verkoop. Tiefengraben krijgt een nieuw leven bij de (een) Antwerpse Modeltreinclub. Gams en FY blijven bij mij, achteraf gezien bleek dat nog wel op te slaan op de zolder en zo kan ik mijn ÖBB materieel nog wel een keertje laten rijden.
Ik zal dus nog wel af en toe wat vorderingen laten zien in Gams.  Dank allemaal voor het volgen en de intresse bij de verkoop en we houden contact via het forum.

Hartelijke groet Aad

Ronald

Citaat van: Hollandserhbfan op 18 januari 2023, 15:30:18 PM
Ik ga ervanuit dat daar geen of nauwelijks belangstelling voor is. Zo ja, laat het weten, na het komende weekend gaat Tiefengraben naar de afvalverwerker.


Het klinkt bijna als een dreigement... kopen of ik gooi 'm weg!  ;D Alle gekheid, zet er dan gewoon een prijs bij als je er vanaf wilt. Of; geef het aan iemand die nog beginnen wil en misschien niet veel centen heeft ;) Dan maak je ook nog eens iemand blij.

Hollandserhbfan

Hoi Ronald,

Uiteraard was het zo niet bedoeld, maar het hielp wel een heel klein beetje  ;D.
En ik heb hem ter geruststelling, keurig weggegeven aan de Antwerpse Modelbaanclub. Weet je voor zo'n casco kun je weinig vragen en dus is het nu mooi opgelost. Ooit zal dit baantje ergens weer opduiken op een beurs of tentoonstelling. leuk lijkt me dat. Ik en jullie weten dan waar het allemaal begonnen is.

Groet Aad