MSM220 : praktijk, bepleisteren van een gebouw

Gestart door 59erke, 04 januari 2022, 16:50:33 PM

59erke

Kleine tip ivm bovenstaand artikel.

Wie werkt in de kleinere schalen N,Z,TT kan het wat lastiger zijn om te werken met modelgips, een mooi alternatief is de gevel bekleden met schuurpapier korrel 180 of groter. Daarna in het gewenste kleurtje verven en klaar.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirky

Inderdaad... en dat is OK voor ALLE schalen! Gewoon de keuse van korrel aanpassen.

Een jaar of 10 geleden heb ik hierover een artikeltje geschreven in MSM. Het onderwerp was "café Leon". Waar is de tijd? :-)

p87 20130112 007 by Dirky dyniMo, on Flickr

Tothebeach

yep en aan de hand daarvan heb ik weer eens een huisje gebouwd:


Dat een aantal jaren later weer leidde tot dit artikel :)

Groet,
michel

Steam.N

Citaat van: 59erke op 04 januari 2022, 16:50:33 PM
Kleine tip ivm bovenstaand artikel.

Wie werkt in de kleinere schalen N,Z,TT kan het wat lastiger zijn om te werken met modelgips, een mooi alternatief is de gevel bekleden met schuurpapier korrel 180 of groter. Daarna in het gewenste kleurtje verven en klaar.

Ah, voor mij is werken met modelgips een leuke variatie met véél mogelijkheden !!!
Drie jaren geleden ben ik hiermee zeer actief geweest: zie maar in mijn draadjes vav kerstbaantjes en PiraN's Crossing.
Binnenkort plaats ik mijn laatste werkjes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }