Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

thuiswerk: ervaringen

Gestart door Havoc, 19 maart 2020, 08:28:09 AM

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 22 maart 2020, 09:54:31 AM
Citaat van: Steam.N op 22 maart 2020, 09:35:48 AM
Citaat van: doomslu op 20 maart 2020, 20:36:14 PM
Citaat van: Dirky op 20 maart 2020, 19:48:04 PM
...
(behalve dat mijn frank/euro te laat gevallen is, en ik vergeten ben langs de Hubo te passeren voor nodige materialen (mortel, compactuna, inbouwpotjes stopcontacten, ...).
Dus de werken aan mijn bakhuis gaan stilvallen.
Damn ...)

bestellen via de webshop van hubo en laten leveren  Jean.

Tja, had ik al aan gedacht, maar mortel moet je bestellen met minstens 48 zakken.
Zo veel heb ik niet nodig voor een muur van 4 x 2.5m en een schouw.
Ik ben nu eerst aan het uitzoeken hoeveel mortel ik nodig heb.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#46
Jean,moet je daarvoor ook geen speciale mortel/cement(warmtebestendig) te hebben?

Tothebeach

't is hier wel gezellig. Normaal ben ik alleen aan het thuiswerken. Nu zitten mijn vrouw en ik samen te werken in ons kantoor. We gaan binnenkort maar een koffieautomaat op de overloop zetten om haar ook nog een kantoorgevoel te geven :D

Groet,
Michel

SuSke

Ik drink al thuiswerkend merkelijk minder koffie  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

gardevil

Ik ook, hier staat Gin in de kast ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Havoc

Citaat van: gardevil op 23 maart 2020, 18:58:00 PM
Ik ook, hier staat Gin in de kast ;)
Dat is een van de voordelen van thuiswerk! En ze kunnen je niet doen blazen zoals op het werk. Met de coronamaatregelen is dat véél te gevaarlijk!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Nou, vandaag thuis aan t werk en bevalt me prima. Gewoon aan hetzelfde bureau waaraan ik gister nog met veel te grote onhandige stukken fabriekshal in de weer was nu lekker rustig vrachtwagentjes schilderen. Eigenlijk veel leuker dan dat hobbygeklungel. ;D

Michiel

Hoe ervaar ik het telewerk? Ik heb snel een balans opgemaakt, en voor mij mag dit wel erg snel stoppen.

Voordelen werken op de werkplek:

    + natuurlijk contact met collega's, aangenamer, vlotter en plezanter
    + comfortabelere werkomgeving: ergonomisch, ruimtelijk en helder
    + scheiding werk en prive: duidelijk en logisch
    + meer beweging, met de ochtend- en avondwandeling naar en van het werk
    + meer afwisseling, kwa omgeving en impulsen
    + betere infrastructuur beschikbaar: computers, netwerk, scherm
    + geen constante afleiding door kinderen, huisdier of andere huishoudperikelen
    + een gezonder eetritme door duidelijkere maaltijdmomenten
    + duidelijker beeld wat je collegas doen, en beter samenwerking mogelijk binnen de groep
    enz...

Voordelen telewerk:

    + ?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Voordelen telewerk: zo heb ik het vroeger ervaren...

+ geen gezaag over duiven die nog moeten vallen of van dat schoon wijf dat ze gisteren gezien hebben
+ flexibele werkomgeving. Als de zon uitzit zit ik in de keuken in de voormiddag, in de eetplaats in de namiddag
+ scheiding werk en privé; geen last van
+ efkens rondlopen op de koer of in de tuin tijdens een korte pauze
+ geen storende afwisseling. Ik doe aan mijn project verder en de baas komt niet om de haverklap zagen over iets dat binnen 3 maand van start moet gaan.
+ infrastructuur; groot scherm van op 't werk meegebracht naar huis.
+ welkome afleiding van de kat die een spinneke komt doen
+ op 't werk at ik steeds tussendoor. Thuis veel stipter op de logische momenten
+ en voor ons Anuna en Co; geen vervuilende ritten van en naar 't werk!

Zo zie je maar Michiel dat niet iedereen zijn job maximaal rendement haalt op de firma zelf...

Stieven76

Zijn er hier nog mensen die met VPN werken en die problemen hebben? Vandaag al de hele dag dat de verbinding continue weg valt. Ook mijn collega's hebben er enorm last van. De Telenet storingenkaart kleurt geel en rood  >:(

modelbaanHO

Ik kan je in een aantal zaken zeker bijtreden, maar ik ben er zeker van dat het voor iedereen wel ergens verschillend zal zijn.
Ik ga er zeker mee akkoord dat het snel mag stoppen.
Een weekje thuis gewerkt, nu zit ik wel op kantoor omdat er aantal zaken moeten gedaan worden die ik niet op afstand kan regelen.

Mijn ervaring
    + natuurlijk contact met collega's, aangenamer, vlotter en plezanter : klopt zeker, maar langs de andere kant komen de klagers en zagers nu ook niet langs...
    + comfortabelere werkomgeving: ergonomisch, ruimtelijk en helder : hangt er van af, bij mij thuis valt dat best mee...
    + scheiding werk en prive: duidelijk en logisch : 100% akkoord, mijn thuisbureau is in mijn hobbykamer, kan je voorstellen hoe snel ik wordt afgeleid...
    + meer beweging, met de ochtend- en avondwandeling naar en van het werk : 100 % akkoord - voor mij wel geen wandeling, maar een klein fietstochtje van 5 km.
    + meer afwisseling, kwa omgeving en impulsen : 100 % akkoord
    + betere infrastructuur beschikbaar: computers, netwerk, scherm : hangt er ook weer vanaf. Ik ben thuis redelijk goed voorzien van materiaal (IT is ook mijn job)
    + geen constante afleiding door kinderen, huisdier of andere huishoudperikelen : geen kinderen of huisdieren in huis, dus geen probleem
    + een gezonder eetritme door duidelijkere maaltijdmomenten : 'tja da's ook persoonlijk. Ik durf op 't werk ook al eens in de koekjesdoos graaien...
    + duidelijker beeld wat je collegas doen, en beter samenwerking mogelijk binnen de groep : zeker waar
    enz...

Voordelen telewerk:

    + soms kan ik me thuis beter concentreren. Op 't werk zit ik in het midden van een landschapsbureau met vooral dames... in het totaal 11 personen. Nu is het er rustig, de meeste werken van thuis. We zitten hier nu maar met 3.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 24 maart 2020, 15:13:53 PM
Zijn er hier nog mensen die met VPN werken en die problemen hebben? Vandaag al de hele dag dat de verbinding continue weg valt. Ook mijn collega's hebben er enorm last van. De Telenet storingenkaart kleurt geel en rood  >:(
Geen problemen, ben al de hele dag verbonden met een medische instelling hun omgeving via een L2TP tunnel om aanpassingen te doen aan switches en access points.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: Stieven76 op 24 maart 2020, 15:13:53 PM
Zijn er hier nog mensen die met VPN werken en die problemen hebben? Vandaag al de hele dag dat de verbinding continue weg valt. Ook mijn collega's hebben er enorm last van. De Telenet storingenkaart kleurt geel en rood  >:(

De verbinding valt niet weg, maar Citrix is een xxxxx (gecensureerd). En email.... Nu al 5 weken bijna dat we naar O365 gegaan zijn en het werkt nog maar met haken en ogen. Je moet tegelijk lokaal in Outlook, via Citrix in Outlook en via webmail ingelogd zijn in dezelfde account als je wil kunnen werken. Compleet van de pot gerukt!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Citaat van: Havoc op 24 maart 2020, 15:39:22 PM
Citaat van: Stieven76 op 24 maart 2020, 15:13:53 PM
Zijn er hier nog mensen die met VPN werken en die problemen hebben? Vandaag al de hele dag dat de verbinding continue weg valt. Ook mijn collega's hebben er enorm last van. De Telenet storingenkaart kleurt geel en rood  >:(

De verbinding valt niet weg, maar Citrix is een xxxxx (gecensureerd). En email.... Nu al 5 weken bijna dat we naar O365 gegaan zijn en het werkt nog maar met haken en ogen. Je moet tegelijk lokaal in Outlook, via Citrix in Outlook en via webmail ingelogd zijn in dezelfde account als je wil kunnen werken. Compleet van de pot gerukt!

Johan, misschien is Citrix een xxxx.
Ik heb er vroeger mee gewerkt maar nu werken we met SAP¨. In vergelijk daarmee is Citrix een zaligheid!

Wat thuiswerk betreft, vind ik het een zaligheid. Nu zit ik buiten te werken. Zaaaaalig  :). Mij hoor je niet klagen.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Floris

maar vinden jullie t niet allemaal prachtig dat je nu gewoon de meest hinderlijke teringmuziek kan draaien tijdens t werk zonder dat iemand volkomen onterecht en zeer aanmatigend begint te zagen?