In de toekomst ga ik mij er ook aan wagen, misschien de combinatie van de 2, je paradestuk en zichtbare delen Tillig, je opstelsporen,enz Peco,ik denk het alvast zo te doen 
Verstandige keuze!
@ Brainfeeder => Deze keuze zou ik ook aanraden, zelf maak ik hier ook dankbaar gebruik van.
Naar je andere bedenkingen ivm hartafstand van de sporen.
Ikzelf leg mijn sporen in het zicht (Tillig) op 4,8cm hart-op-hart van mekaar (zeker op een doorlopende hoofdlijn), in het station is dat conform de realiteit 5-5,2cm die ik hanteer. Liggen er overloopwissels in de hoofdlijn dan pas ik ze aan, want de standaard hartafstand van 6,4 is niet echt mooi te noemen.
Opstelsporen gebruik ik voor de wissels Peco code 100 in elektro- en insulfrog variant, maar nu bestaat er iets nieuws waarvan de naam me ontglipt (universeel voor beide). Dit wegens hun hoge betrouwbaarheid en doordat het code 100 is kan je als je eens een goedkoop lot flexrails van eender welk merk in code 100 kan aanschaffen je het hier probleemloos tussen gooien, in de opstelsporen geneert het toch niet.
Bij overgang van zichtbaar naar schaduwstation kan je de hartafstand vergroten om kortere bochten te kunnen nemen (anders kan je ze al evengoed in het zicht leggen). Hier ga ik van 4,8 altijd naar 6 of 6,2 zodat ik met rijtuigen op schaal perfect bochten van 48 en 54cm kan hanteren. Hier kan alles probleemloos door.
Andere optie is in het zicht Peco code 75 te gebruiken, dit is ook heel mooi, zeker wanneer je de wissel ombouwt met verende tongen (hier komt nog wel eens een artikeltje van in een of ander bekend boekje).
Peco code 83 is niet echt een optie, daar er Amerikaans bielzenprofiel gebruikt wordt, niet erg bruikbaar voor een baan op het Europese vasteland. Code 75 en 100 zijn wel Europees bielzenprofiel.
Oxidatie van Tillig sporen. Sporen van Tillig zijn standaard gebruineerd, dat rijdt basis gezien al goed van zichzelf. Nu vanaf dat je deze ingebed hebt moet je daar toch eens over met een railgom, dit door het achtergebleven lijmresidu waar je treinen niet echt kunnen over rijden. Nadien worden die niet vuiler dan andere sporen.