Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Forum MSM

Gestart door Michael, 28 december 2017, 04:32:06 AM

Ronald

Citaat van: PietB op 19 februari 2019, 16:44:46 PM
Citaat van: doomslu op 19 februari 2019, 16:05:44 PM
SMF werkt blijkbaar tot en met php 7.1. en de nieuwe server draaide op php 7.2.
Klopt PHP 7.2 gaat anders om met de functie create, wat wordt gebruikt om een record in de database te 'inserten'.
Het is een beetje lomp dat de PHP community daar pas mee komt als er om gevraagd wordt.

Piet, hartstikke mooi maar het gros dat hier komt snapt er de ballen van ;D Feit; het doet weer prima! :)

PietB

Citaat van: Ronald op 19 februari 2019, 17:57:39 PM
Piet, hartstikke mooi maar het gros dat hier komt snapt er de ballen van ;D Feit; het doet weer prima! :)
Weet ik Ronald, maar het was meer een verklaring richting Olivier en Luc.  :)

grt Piet.

loebaske


database vol....zal dan nog maar eens kuis houden in al die oude "Te koop - Gezocht- enz "

doomslu

Citaat van: loebaske op 20 februari 2019, 07:38:40 AM

database vol....zal dan nog maar eens kuis houden in al die oude "Te koop - Gezocht- enz "
Ha ha, dat zijn peanuts Eric.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


ah OK, toch eens werk maken van oude ( een jaar oude advertentie's) op te ruimen, anders vind men het bos niet meer tussen de bomen...

Herwig

#35
Zoals al gezegd, ben 'k van het verlengdraden-niveau ivm dit onderwerp, maar
al die verdwenen, buitengeflikkerde foto's,  vertegenwoordigen die nog   "data"  op het forum ?
Of waren dat origineel toch slechts verwijzingen (links) naar de externe  'foto-albums'   ?
En maken die erg vele nutteloze blanco plekken/vlakken (ex-foto's) dus niks uit voor de hoeveelheid  "forum-data"  ?

doomslu

Foto's op het forum zijn enkel links, ze nemen dus geen plaats in.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

Dank.
Dit bevestigt m'n, voorzichtig, vermoeden.
Die blanco plekken eventueel opkuisen is dus totaal onzinnig.

( dit in tegenstelling met reële digitale opslag (op PC, back ups) van hedendaagse digitale foto's met hun groot aantal pixels. 
Die nemen nl. wel erg veel  'geheugenplaats'  in )

raf

ik haal ze door de resize en zo worden ze een pak kleiner

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Verbeeld ik het me of is van een groot aantal gebruikers de avatar verdwenen, sinds de overgang van het forum naar een andere plek?

grt Piet.

ACFI

#40
Voor de Heer DoomsLu geeft de link naar de Avatar:

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?action=dlattach;attach=5;type=avatar

404 Attachment not found.

Robrecht

Is er naar een andere webruimte verhuisd? Dan mogelijk de upload folder vergeten, de avatars zitten waarschijnlijk niet bij in de database.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

doomslu

Citaat van: BrainFeeder op 26 februari 2019, 08:53:30 AM
Is er naar een andere webruimte verhuisd? Dan mogelijk de upload folder vergeten, de avatars zitten waarschijnlijk niet bij in de database.
Ik vermoed dat het zo iets is.
Zal het eens verifiëren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Piet (PietB)  zijn kop zie ik wel, deze van mij niet. Dus dat van die database die niet mee verhuisd is ?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Citaat van: Geert op 26 februari 2019, 09:19:05 AM
Piet (PietB)  zijn kop zie ik wel, deze van mij niet. Dus dat van die database die niet mee verhuisd is ?
Klopt Geert, mijn Avatar staat op een externe server. (postimg.cc)