Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

Forum MSM

Gestart door Michael, 28 december 2017, 04:32:06 AM

ACFI

Citaat van: PietB op 26 februari 2019, 09:41:30 AM
Citaat van: Geert op 26 februari 2019, 09:19:05 AM
Piet (PietB)  zijn kop zie ik wel, deze van mij niet. Dus dat van die database die niet mee verhuisd is ?
Klopt Geert, mijn Avatar staat op een externe server. (postimg.cc)
IDD. Volgens mijn plaatstelijke IT gurus een oord des verdefs. TTZ geblokkeerd op de firewall.

8) 8) 8)

Geert

Het zal andere ook wel opgevallen zijn dat er steeds veel gebruikers on-line zijn.  Heel veel nieuwe leden per maand, sommige draadjes krijgen enorm veel bezoekers per dag en dit is zo al enkele maanden bezig.... Voor veel forum beheerders zalig nieuws, maar ik denk dat er meer aan de hand is?

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Metpetergaathetbeter

svvander

BOTS en zoekrobots. Het vreemde is wel dat ze maar als "gast" blijven.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

doomslu

Citaat van: svvander op 15 oktober 2019, 17:26:28 PM
BOTS en zoekrobots. Het vreemde is wel dat ze maar als "gast" blijven.
Waarom is dat vreemd?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Toen ik mijn webshop nog had, kreeg ik dagelijks een heel pak aanmeldingen van bots op het bijhorende forum. Maar dan wel via een account (dus eigenlijk nieuwe leden... die geen fysieke leden waren). Daarvoor dienen die vreemde vragen met foto's die je soms ter beveiliging moet beantwoorden... "ik ben geen robot".
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

doomslu

Bij ons komen die niet binnen, omdat elke aanvraag door één van de admins moet worden goedgekeurd.
Wat denk je dat ik bvb met de laatste aanmelding doe? FinlayFulm, email: FinlayFulmer@eu.citetick.com  ;) Vuilbak!

Wees gerust er zijn vele, soms tientallen aanvragen zoals deze per dag!  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Dan zullen het zoekbots zijn. Maar zoveel? (Nu zouden er 866 gasten online zijn... het is 6:09 's morgens  :o )
Hebben jullie geen (gedetailleerde) historiek dat je kan raadplegen?

Gerolf

Niet alleen zoekrobots denk ik. Wat denk je van mailadressen die eindigen op @nicetits.com en zo?  ::)
Ik heb er daarnet nog 8 verwijderd, maar het blijft opletten dat je geen "echte" aanvragen wegkiepert ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Citaat van: Gerolf op 16 oktober 2019, 10:19:38 AM
Wat denk je van mailadressen die eindigen op @nicetits.com en zo?  ::)

Als ge op dit forum fotos kan vinden over dat ondewerp niet verwonderlijk  ;)

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Havoc

Citaat van: Geert op 16 oktober 2019, 10:43:49 AMAls ge op dit forum fotos kan vinden over dat ondewerp niet verwonderlijk  ;)Geert

Eerlijk gezegd, als je nu nog weet dat die 2 foto's in 2013 hier gepost zijn en als je dan zo van streek bent dat je plots fouten begint te schrijven....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

oebr

beetje dood precies. ik was m'n paswoord kwijt en kon enkele maanden niet meer binnen - maar blijkbaar was ik niet de enige... 

Echt raar is dat niet want de meeste draadjes hebben weinig vlees aan het bot zitten, maar toch ergens vreemd wanneer je ziet hoe succesvol de expo toch weer was.

Enfin, alles heeft z'n tijd zeker?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Koen

Ik heb net nog een paar fotootjes geplaatst  ;) maar inderdaad, het forum is dood aan het bloeien. Vroeger waren er zelfs bijeenkomsten van forumleden. Denk maar eens aan de bijeenkomst in Erik zijn restaurant. Dat waren mooie tijden  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

traxx2837

Inderdaad Koen,

Het forum is niet meer zoals vroeger:
Onderwerpen die niet over modelbouw gaan zijn de enige die veel belangstelling trekken.
Waar ik me het meeste aan erger zijn de berichten omtrent verjaardagen.
Er waren in het nabije verleden meerdere dagen dat de verjaardagen in de meerderheid in het dagoverzicht waren.
Laat die nu eens over een een ander seniorenforum, hier zijn ze alles behalve op hun plaats.
Toen er en tijdje geleden iemand mee stopte dacht ik: joepie ze gaan er in schoonheid mee eindigen, helaas niet.
Luc, kijk toch eens even op Nederlandse en Duitse fora, bij modelbouw horen echt geen verjaardagen.

Met vriendelijke groeten,
Dirk

Peter

Waar is de tijd dat een achttal modelspoor leden gezellig bij ons thuis zat om allen samen met Jos (Grove Den) te leren
bomen te maken met verschillen maten staaldraad (heb nog verschillende liggen) en waar mijn lieve echtgenote voor alle
leden broodjes had klaargemaakt als middagmaal (gratis he). Toen waren het prachtige, eigenenlijk onvergeetelijke dagen.
Met vriendelijke groeten
Peter