Modelspoor Expo 2016: Forum Stand

Gestart door Steam.N, 13 september 2016, 13:42:06 PM

Steam.N

Op 15-16 October plannen we op de Modelspoor Expo 2016 alweer een Forum-stand.

Natuurlijk komt dan de vraag:
- Wie komt die stand eventjes mee bemannen?  Welke dag?  Van wanneer tot wanneer?
- Wat kunnen jullie meebrengen aan leuke verwezenlijkingen en werkstukken-in-wording?
- Welke technieken komen jullie graag tonen?

Hoe meer zielen, mooie dingen en activiteiten, hoe meer vreugde !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Jean, de Forumflyers die op MOBexpo zijn gebruikt liggen liggen bij me, zal ze meebrengen...

SuSke

Er was met Luc afgesproken dat de laureaten van de fragmentwedstrijd van MTD van vorig jaar hun stukje zouden meebrengen.
Als er een vitrinekast is of iets dergelijks. Dat zijn dan al zeker 2, waarschijnlijk 3 dioramaatjes op een schijfje van 10cm diameter  ;)

De stand bemannen zal helaas niet kunnen, maar ik wil wel promotie voeren aan onze baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Ik heb er al twee maal gestaan en voor het ogenblik niets nieuws om te tonen. Ik kan toch moeilijk nog eens dat Diorama boven halen, dat zal iedereen ondertussen wel gezien hebben.

59erke

Citaat van: Dirkh op 13 september 2016, 17:30:10 PM
Ik heb er al twee maal gestaan en voor het ogenblik niets nieuws om te tonen. Ik kan toch moeilijk nog eens dat Diorama boven halen, dat zal iedereen ondertussen wel gezien hebben.

blijft wel een mooi diorama hé dirk
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Ik zal er zeker ook een deel van de tijd zijn, met "Maarschalk Connerie"
Ik ben blij dat Jean de forumstand wil organiseren.
Mijn vrije tijd is helemaal benomen door een deadline voor de opvolger  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mnieuwlaet

Ik heb nog een klein dioramaatje om in de kast te plaatsen en een treintje te kunnen zien. Ik sta wel int weekend aan halte strand dus echt op de Forum-stand aanwezig zijn zal iets moeilijker zijn maar niet onmogelijk om eens te passeren voor een half uurtje hier en daar.

Steam.N

Citaat van: mnieuwlaet op 14 september 2016, 10:43:01 AM
Ik heb nog een klein dioramaatje om in de kast te plaatsen en een treintje te kunnen zien. Ik sta wel int weekend aan halte strand dus echt op de Forum-stand aanwezig zijn zal iets moeilijker zijn maar niet onmogelijk om eens te passeren voor een half uurtje hier en daar.

Prima !  wat zijn de afmetingen van je dioramaatje?
Af en toe een half uurtje is ook erg geappreciëerd !!!
Kom maar af  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Snobby Crash

Wij komen helpen met onze club Het Spoor in de bar... dus ik vrees dat ik niet tot MSM stand zal kunnen komen...

Geert

dani

Een prototype van G spoor op WiFi die de mensen met hun smartphone kunnen besturen ?

Ik zou wel willen maar de tijd ontbreekt me.   Ik zal al blij zijn als ik heel even als "bezoeker" kan komen.


Moest er nu iemand zijn die "de honneurs" wil waarnemen, dan kan ik wel snel een prototype maken met een analoge 2-rail lokje op een stukje H0 spoor, en dat een plekje geven op de stand, als ik zeker weet dat er iemand bij blijft.   De  WiFi decoder en aansturing zitten dan niet in de lok maar op een plankje naast het spoor.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Goed idee, Dani.
Ik probeer permanentie te realiseren, desnoods ben ik er de hele tijd zélf  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marctje

Ik zelf zou wel willen maar sta op de minibaantjes met URHA en kan dit niet onbemand laten. Volgende keer misschien.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

erik de noorman

Ik kan het mijn olievat in schaal 0 meebrengen (6 cm op 6 cm).
Ik heb ook nog een metalen brug (gebouwd van karton) wel al op het forum getoond maar nog nooit live.

Erik.

Steam.N

Citaat van: erik de noorman op 14 september 2016, 13:06:50 PM
Ik kan het mijn olievat in schaal 0 meebrengen (6 cm op 6 cm).
Ik heb ook nog een metalen brug (gebouwd van karton) wel al op het forum getoond maar nog nooit live.

Erik.

Klinkt goed, Erik !  Genoteerd.
Ik zoek een vitrientje om alles veilig te kunnen tentoon te stellen

@marctje:  ook genoteerd ;-)  Volgende keer misschien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: SuSke op 13 september 2016, 17:09:37 PM
Er was met Luc afgesproken dat de laureaten van de fragmentwedstrijd van MTD van vorig jaar hun stukje zouden meebrengen.
Als er een vitrinekast is of iets dergelijks. Dat zijn dan al zeker 2, waarschijnlijk 3 dioramaatjes op een schijfje van 10cm diameter  ...

Frans, die kastjes zullen er in principe zijn.
Hoe hoog zijn die microdioramaatjes ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }