Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Aansluiten Digikeysmodules aan Intellibox basic en Loconet

Gestart door FRACHRIFIE, 04 maart 2016, 13:47:19 PM

FRACHRIFIE

Gegroet,
Mijn naam is Frank en ik ben voor de eerste maal op dit forum.  Ik ben (her)beginner en wil mijn nog te bouwen baan met de pc besturen maar ook nog beperkt handmatig bedienen.  Ik ben al geruime tijd bezig met opzoeken wat ik hiervoor nodig heb en hoe ik alles moet aansluiten.
Ik heb een laptop met Windows 10.  Ik wil een IB basic aanschaffen en werken met Loconet en modules van Digikeys.
Ik ga Marklin 3-rail rijden.
Ik heb volgende vragen:
- Hoe sluit ik modules van Digikeys zoals de DR4024 (wisseldecoder) e.a. aan op Loconet ?  Volgens de handleiding ondersteunen zij enkel DCC en Motorola waardoor ik veronderstel dat een aansluiting op Loconet niet kan, of zie ik dat verkeerd ?  Kan dit niet, dan is mijn vraag hoe ik die modules kan aansluiten op de IB.  Achteraan de IB zijn aansluitingen voor Loconet, een booster, 6 aansluitingen voor rails, transfo en een programmeerspoor en nog een USB-aansluiting voor een pc.  Waar blijf ik met de draden afkomstig van de verschillende modules ?

- De baan moet gevoed worden door verschillende boosters op gescheiden baanstukken.  Ik heb begrepen dat de rails hiervoor volledig moeten doorgesneden worden.  Wat gebeurd er echter wanneer er een trein over die scheiding tussen de rails rijdt ?  Krijg je dan geen problemen met het doorverbinden door de sleper en de wielen van de loc ?

Indien mij iemand zou kunnen helpen dan ben ik weeral een eind verder.
Alvast bedankt,
Frank.   :) :-X




dani

voor dat laatste probleemke bestaan er Märklin "sleperwippers"  voor zowel M-, C- als K rail.
Di liften de sleper op en op het kantelpunt slaat hij ineens over naar het andere gedeelte.  Dat werkt prima.  En in principe kan je dat ook zelf maken.

Welkom trouwen !