Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

#60
Merci  :D   Ik denk dat het toendertijd inderdaad geen pretje was om daar te werken  ::)

Na wat experimenteren blijkt Liquitape van Microscale een soepele en toch voldoende stevige manier om latex te lijmen
Secondelijm is sterker maar geeft een niet-flexibel resultaat - goed voor de verbinding met de "buik" in styreen
Een nieuw system om de broek te maken is dus gevonden. Kleinere stapjes zijn ook mogelijk.
De 0.2mm fosforbrons "marionettendraden" zijn nu nog te glanzend-opvallend, maar met wat verf komt dat ook wel goed  :)


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy


Dirkh

Knap gedaan Gerold, zeker als je weet hoe klein die beentjes zijn.

Gerolf

Bedankt, mensen  :)

Met de nieuwe broek gaat de beweging nog nét niet soepel genoeg.
Maar er is nog ruimte om iets te verbeteren, en er is dus hoop  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Blijkbaar hadden jullie nog en fotootje tegoed, de broek volledig
(die intussen nog wat bijgewerkt is om meer beweging toe te laten)




Ik ben nu met nogal wat tegelijk bezig, onder andere het mijntje zelf, dat intussen in een lade zit. Zicht "langs achter":




Stand van zaken:
- Transportkistje voor het hele microbaantje is klaar
- In de midden-mijngang komen twee bewegende figuurtjes. Het eerste is op een likje verf na OK,
    voor de achterste (vooraan op de foto nét zichtbaar) zijn er nog wat mechanische werkjes nodig
- Achtergrond voor het bovenste, grotere deel wordt met putty afgerond en glad gemaakt
- Meteen ook wat putty in gebruik om de armen van het kar-duwertje te fatsoeneren (en daarna ook verf ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ziet er super uit, Gerolf !!!
Succes met je volgende stappen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Snobby Crash

Gerolf, wat the f*ck ben je nu aan het maken !
Ongelooflijk wat je allemaal kan op enkele vierkante centimeters !

Gewoon prachtig ! Ik zie er al naar uit om dit baantje in het echt te zien !

Hoedje af !

Geert

Gerolf

Figuurtje aan het eind van de ogenschijnlijk lange mijngang beweegt: http://meb.gerolf.be/home/bm/Micro2/MIJN/f3.mp4

"Foxy Foxtrot" ... Het lijkt overdreven, maar "daar in de verte" moet hij toch genoeg opvallen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chrisrail

#69
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

jean-luc

Mannekes, mannekes, onze Gerolf die kan iets.  :D :D ;)
Wist je overigens dat George Stephenson de mijnwerkerslamp heeft uitgevonden.
Weliswaar op hetzelfde moment als Sir Humphry Davy, rond 1815.
Deze laatste staat daarvoor dan ook vermeld in de geschiedenisboeken.
Stephenson staat dan met zijn belangrijkste uitvindingen in meerdere geschiedenisboeken  :)
Daarmee wil ik gewoon de vergelijking maken: Gerolf de George Stephenson van ons forum  ;)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Bedankt voor de bloemen  :)

Het mijntje geraakt stilaan klaar, foto zoals het zichtbaar zal zijn voor de kijker:



- Lampjes moeten nog afgeregeld worden: de meeste branden (veel) te fel
- Plafond nog te maken: als het even kan afneembaar
- Tweede mijnkarretje met duwertje (nu ik weet hoe, zou dat relatief snel moeten gaan)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Wow wow wow wow ...  Machtig mooi, Gerolf !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Prachtig hoor, Gerolf. Ik zie het hier beeldschermgroot op m'n computer, maar schat ondertussen met m'n vingers de 2cm van het poppetje vooraan... dat beweegt, het karretje dat rijdt, het mannetje dat duwt... man man man... prachtig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)