Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2016

Gestart door pandur, 23 januari 2016, 10:39:57 AM

janieburton

Citaat van: Sicco op 28 januari 2016, 15:10:51 PM
Staat al in het bijbehorende topic  ;D
En nee, dit is eveneens een catalogus, dus niet alles zal al in 2016 verschijnen  :)

Op pagina 1 staat duidelijk "New 2016 Neu"

Het model van de MSM actie 2016 kan me wel bekoren als dit ooit met M2 heeft gereden.
 

Sicco

Uiteraard, zou ik zeggen  :)

ward

#122
Voila, mijne is al besteld se  8) Krijgen de eerste 10 nog een extra'tje?  :-X
Prototype zag er al heel goed uit, en heb hier een sublieme 23 van VBV rondrijden.. een tweede mocht zeker niet ontbreken  ;D

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske


Michiel

Mag in nog eens terugkomen op de initiele tussenkomst in het begin van dit draadje betreffeden de haalbaarheid van een schaal N-model?

In welke mate is een omschildering niet een optie? Het lastigste is nog om een model te vinden dat nog in productie is (occasie is geen optie). En, het hoeft niet in grote aantallen te gebeuren. Series van 10-25? Is dat haalbaar? Is er voordeel te halen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

  • Luxemburgse KATO bollen neus omspuiten en beletteren in Belgisch groen (type 204 / reeks 54)
  • Een recente DB V60 (DCC ready) omspuiten en beletteren in Belgisch groen (type 260/ reeks 60)
  • Een recente DB V36 omspuiten en beletteren naar type 231 in Belgische kleuren
  • Een DB/DR VT 857 omspuiten en beletteren naar railbus type 600 Belgische kleuren
  • ...

Een ander brainstormspruit is om vb een beperkte oplage van een Messingmodel the laten assembleren en schilderen (vb AM54 of AM56). Of nog een mogelijkehid: een bestaande kap (vb MTE, reeks 62) in beperkte oplage (10-25) van chassis voorzien  en beschilderen. Is daar interesse/voordeel bij?

Ik denk dat de grootste bekommernis is nog het gebrek aan idee hoeveel N'ers er effectief bereid zijn om een dergelijk model te kopen. Wie wilt dat risiko dragen? Langs de ander kant zal er iemand moeten opstaan om het allemaal te regelen. Zoiets komt niet vanzelf, en vraagt veel inzet om het tot een goed einde te brengen.

Bon, ik besef dat er eigelijk geen hoop is, maar het zou toch interessant zijn om concrete antwoorden te krijgen over haalbaarheid, kosten, risiko's en potentiele kopers. In N blijkt dit allemaal erg fussy logic....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Michiel, voor spoor O is dat niet veel beter hoor.
Den Eric.

rgp

Bollen Neus,

Dat is dan nog zeer positief uitgedrukt, want uitgezonderd creaties in club/federatieverband en één winkelier is het "armoe troef".

Roland

Peter

Ik weet het, en zou het eigenlijk niet mogen zeggen, maar bv. bij Modellbahnshop Lippe heb je toch een redelijke keuze en aan lagere prijzen dan hier
in Belgie.
Ik weet het. :-[ :-[ :-[ het weeral in het buitenland
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Citaat van: rgp op 01 februari 2016, 13:59:50 PM
Bollen Neus,

Dat is dan nog zeer positief uitgedrukt, want uitgezonderd creaties in club/federatieverband en één winkelier is het "armoe troef".

Roland

Tja maar ik zaag of zeik der niet over zoals de meeste hier die liggen mekkeren welk modellke het MOET worden aan de laagste prijs in Ho dan nog maar hé, Enfin, verbouw ze liever hoor, mij hoor je zeker nie klagen.
Den Eric.

efl045

Citaat van: bollen neus op 01 februari 2016, 13:04:16 PM
Michiel, voor spoor O is dat niet veel beter hoor.
Ah, kweet niet, mijn Gils spoor 0 AM54 is toch al meer dan 50 jaar oud en in H0 springen ze al een gat in de lucht dat VB die nu zal maken, in spoor 0 kun je soms al ver vooruitlopen  ;)

Michiel

Ik klaag ook niet hoor. Voor alle duidelijkeheid.  ;) Ik vroeg me enkel af of er in schaal N ook niet een actie mogelijk was. Geen hele nieuwe loc, maar iets bescheiden, waar zowel klant als producent beter van zouden kunnen worden.

Franky, jouw Gils AM54 smoelt fantastisch! ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Hebben we enig idee hoeveel actieve N-ers er hier op het forum aanwezig zijn?
Als het aantal voldoende hoog is, kunnen we eens pollen of die volgens Michiel's voorstel kunnen akkoord gaan om één of ander model ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik had een tweetal jaar geleden ook al eens aan de boom geschud: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19459.0.html

We hadden toen in dat draadje een twaalftal geïnteresseerden...  :-\  Misschien zijn er nu meer N'ers? Maar wie weet, misschien kunnen we het nog eens proberen?  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Michiel, dat klagen gaat meer over Ho modellen dus geen paniek ge zijt er helaas niet bij.
Zit hier al wat jaartjes op dit forum en nu zijn ze nog steeds niet gekend hoeveel N rijders er hier zitten, das spijtig. Dus hangt het eigenlijk wel zelf af van de N rijders zelf? Of ze dat willen of niet bekend maken. Enfin, vind het ook raar der is niets mis mee om dat mede te delen.
Voor alle zekerheid ik ben er dan ook niet bij maar zoals geschreven tis niet enkel voor "N" rijders hoor.
Ik denk dat er voor spoor 1 soms meer mogelijkheden zijn van varianten van modellen of ben ik daar verkeerd in?
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

poll organiseren wie rijdt N ? :-\