Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nielse Kerst ... een UITDAGING ... in Z ...

Gestart door Steam.N, 09 december 2015, 20:27:59 PM

Steam.N

Voorlopig blijft het vlotten !



Precies een geboorte ... leuk gevoel, als je stilaan herkenbare vormen zie verschijnen uit een ruw blok gips  :) :) :)
Eerst de algemene vormen er uit krijgen, dan verfijnen en afvlakken ...
Dan het kraswerk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Leuk bezig, Jean   :D
Dat geverfde gebouwde ziet er in elk geval erg goed uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Het blijft vorderen ...



Nog veel werk aan de winkel ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

De gebouwen zien er goed uit, proficiat,
als je zo verder doet zal het baantje snel schitteren onder de boom

Dirkh

Beetje stlgevallen Jean?
Of grote verrassing met Kerstmis?

Steam.N

Ja en neen: verschillende avonden (verjaardagsfeest-bezoekers over de vloer gehad, thuis wat helpen, ...).
Maar gisteren een deel van het groffe kap- en snijwerk gedaan voor de kerst-kerk.
Deze avond kan ik beginnen detailleren.

Foto volgt.
Ik had problemen met mijn fotocamera: startte niet meer op.
Batterijen schenen niet meer op te laden, dus een vervangoplader gekocht.
Bleek niet te helpen ...
SD-kaartje uit toestel gehaald, om de eerder gemaakte foto's te recupereren op laptop ...
En fototoestel startte plots terug op !
En beide batterijen blijken 100% opgeladen, logisch dus dat de oplader niets meer deed ...
SD-kaartje terug in het toestel: toestel opnieuw zo dood als een pier ...
SD-kaartje vervangen door een nieuwe: alles OK.
Ik kan dus opnieuw aan de slag  :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Pffffff ....  ik zet er een puntje achter, voor deze avond ...

Ruwbouw is klaar :



Nu wordt het weer stenen krassen ...
Eerst wat details aan de toren: kantelen en galmgaten.

Er is nog heel wat te doen  ;)
Onder andere gietfouten corrigeren: er zijn redelijk wat gaatjes te vullen  ::)
Geen verrassing.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Let op dat je die kleine  dingen niet per ongeluk in je koffie gooit he Jean!

Knap priegelwerk  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

 ;D  ik zal opletten, Evan !

Verdomme, ik zit hier nu al enkele uren te krabben, maar heb nogmaar de bovenste helft van de toren afgewerkt ...



Pffff ... ik ga nog even voortdoen, en dan even overschakelen op de schaduwstations van Sedelocus ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Houd de moed er in Jean, je kan je dochter toch niet teleurstellen  8)

Maar alles bij elkaar, je doet het toch maar weer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Wees gerust, Frans: ik geef niet op  ;)
Maar even iets anders dien, en wat uitblazen, kan deugd doen !
Ik ben terug aan de slag !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Citaat van: Steam.N op 19 december 2015, 11:56:16 AM
Ik ben terug aan de slag !
Da's goed  ;D

Je levert weer knap priegelwerk af. een realistische stenen muur!

En even iets anders doen tussendoor,  kan soms productiever werken (da's mijn ervaring toch :p)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Toren is af.  Oef !

Nu de eerste zijbeuk:  eerste gevel is ingekrast.
Nogal wat precisie-kraswerk, heeft wat geduurd, maar het is naar mijn goesting.



Nu de volgende muren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Noeste arbeid, maar het resultaat zijn wel unieke stukjes die gezien mogen worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

zschaalzot

#29
Marklin 81522

ik zie deze er zo al op rondrijden....prachtige gebouwen !