Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Dirkh

#90
Blijkbaar is het niet alleen de servo die problemen geeft. Ik denk dat ik een defecte OC32 heb.  >:( Zelfs een simpel lampje aansturen lukt niet zoals het hoort soms werkt het soms niet. Ik vind de fout niet en ga er geen tijd meer insteken, alle bedrading ligt er dus als ik nog tijd over heb zal ik nog wel eens terug zoeken.
Eventueel schakel ik de verlichting gewoon met een schakelaartje of zo , ik ga daar nog eens een nachtje over slapen.

Ik ga maar beginnen met een 30 tal stoeltjes te maken en de twee huisjes af te werken. dan is het diorama tenminste klaar. Het zal dan misschien niet functioneel zijn maar het zicht moet er minstens zijn.

Oh ja en voor de liefhebbers nog een fototje van overweg

marc goovaerts

De overweg is in ieder geval ook prachtig. Heel wat HO-ers moeten het met mindere kwaliteit doen  ;)

Michiel

Verbluffend! Je mag gerust zijn, het zicht is er!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Niet veel gebeurt vandaag, een huisje verder aan het afwerken geweest, verlichting geplaatst en gordijnen gehangen, en een paar stoeltjes en een tafeltje gemaakt voor op het terrasje.


En zo zie je al die kleine foutjes met een macro opname, maar ik lig er niet van wakker vanop 10 cm afstand en zonder vergrootglas zie je het toch niet. Morgen eens proberen van die tafel en stoelen een kleurtje te geven en dan kan het dak op het huis en krijgt het een plaats op het diorama.

Nog 1 huisje te gaan en dan nog het terrasje met al die stoelen en tafels.

Dirkh

Deju, groot dilema. Ik heb het net gepresteerd van ipv een stoeltje ineen te lijmen, dat met secondenlijm aan mijn vinger te lijmen   :(

Wat nu, offer ik een stuk vinger op om het stoeltje te redden of offer ik het stoeltje op om de vinger te redden ?   :-\
Of moet ik naar de spoeddienst om die stoel van mijn vinger te laten snijden ?  :D Misschien eens langsgaan bij Gerolf ? ;)

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 16 september 2015, 10:18:32 AM
...  Ik heb het net gepresteerd van ipv een stoeltje ineen te lijmen, dat met secondenlijm aan mijn vinger te lijmen  ...

Hierbij krijg ik een déjà-vu gevoel  ;D ;D ;D
Troost je: mijn eigen vinger is goed genezen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Vinger is gered en het stoeltje ook  :D
Voila eerste huisje is zo goed als klaar, enkel nog dakgoten maar ik vrees dat het niet meer gaat lukken voor Genk.

De verlichting lijkt op de foto te helder maar eigenlijk valt het best mee. Zal aan die smartphone liggen, dat is geen foto toestel.






De kwaliteit van de foto is niet alles maar als je degelijke foto's wilt, kom ze dan maar zelf maken in Genk op de stand van het forum. :D

Dirkh

Ondertussen heb ik het besluit genomen on deze huisjes niet te gaan gebruiken op mijn grote baan. Als ik in detail ga kijken is de kwaliteit niet zoals ik verwachte. Dus heb ik huisje 2 maar een beetje meer aangepast aan het diorama en er een pergola opgezet en het terrasje verder aangekleed.
Zo een diorama bouwen is een goede oefening.

Het moet nu eerst wat drogen en dan kan ik eventueel er nog wat groen laten overgroeien.
Op het terrasje een bbq geïnstalleerd en wat stoelen en een tafel gezet, bloempotje erbij en het geeft een heel ander zicht.




Gerolf

Mooie huisjes en terrasjes.
Teveel lampjeslicht op de foto: Voor de foto dim ik de led altijd, of gebruik véél omgevingslicht

Citaat van: Dirkh op 16 september 2015, 10:18:32 AMWat nu, offer ik een stuk vinger op om het stoeltje te redden of offer ik het stoeltje op om de vinger te redden ?   :-\
Of moet ik naar de spoeddienst om die stoel van mijn vinger te laten snijden ?  :D Misschien eens langsgaan bij Gerolf ? ;)

In kokend water lost dat gemakkelijk  ;D  ;D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 16 september 2015, 15:26:23 PM
In kokend water lost dat gemakkelijk  ;D  ;D  ;)

Helaba ik heb mijn vingers nog nodig. >:( 

Alle draadjes voorzien van de nodige stekkers, buitenlichtje op het terras gemonteerd en de huisjes op het diorama gezet om te kijken waar ik al die stoeltjes en tafeltjes ga plaatsen. Ik zet voorlopig de huisjes nog niet vast zodat,  moest ik nog tijd en materiaal vinden, er nog dakgoten en regenpijpen kunnen aangezet worden.

Naast het spoor moeten nog wat kleine struikjes komen want dat stukje is nog te kaal.


Tussen de kerk en de huisjes komen wat tafels en stoelen om een zomers terras uit te beelden.


bovenzicht van de huisjes


En nog een boompje en bankje bijgezet.


En dan nu nog een 16 tal stoeltjes en een tafeltje of 4 maken om het terrasje te plaatsen. Misschien nog wat bloembakken rond het terras.
Het begint af te korten maar nog zoveel details die moeten gemaakt worden, ik ga me nog niet vervelen.

En hopelijk vind ik een oplossing voor die sturing anders zal het een statische opstelling worden met misschien wat lichtjes die branden.

59erke

Citaat van: Dirkh op 16 september 2015, 16:44:25 PM
En hopelijk vind ik een oplossing voor die sturing anders zal het een statische opstelling worden met misschien wat lichtjes die branden.


Dirk mocht je het niet in orde krijgen met die sturing, heb ik misschien een scenery ideetje

Laat uw slagbomen dicht, en laat uw rode ledjes van de seinpalen branden of flikkeren.
Zet dan nog een lok met een paar wagentjes op de overweg en het is net of de trein de overweg passeert.

Niemand gaat zich dan nog storen aan het feit dat uw slagbomen niet werken en we zwijgen in alle talen er over ....
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Ik wordt het hier stilaan moe  >:( Wil ik deze morgen mijn verkeersborden afdrukken, werkt het rood op de printer niet meer. Dus de fiets op naar de winkel, nieuwe cartridges gaan halen, de printer in, testpagina afrukken en .... Zelfde probleem.  :( Printerkop enkele malen reinigen , nog geen resultaat. Ondertussen telefoon, auto van moeder start niet, dus fiets op naar moeder, en blijkbaar startmotor defect, dus fiets op terug naar huis, auto uit de garage, broer gaan ophalen, auto in gang getrokken en naar de garage gaan doen, weeral meer als een halve dag verloren en nog altijd geen verkeersborden uit die printer te krijgen.  :(
Dus nu maar eerst wat andere dingen proberen verder af te werken en hopen dat er weer niet teveel problemen bovenkomen.

Peter

Er zijn zo van die dagen.......
Laat je niet ontmoedigen Dirk
Met vriendelijke groeten
Peter