Mooi initiatief en bijzonder knap afgewerkt!!! Wordt zowiezo een blikvanger in Genk. Daarvoor alleen al de moeite om af te zakken.
Wel alleen op zaterdag vermoedelijk, zondag zijn er anderen die de stand van het forum bemannen en ga ik de beurs zelf bezoeken.
Juist 1 klein puntje Dirk, als ik kijk naar het prachtige kerkje en dan die gele huisjes op de achtergrond dan vind ik dat dit niet echt bij elkaar past... juist mijn mening
Die huisjes zijn eigenlijk gemaakt om in het dorpje van de vaste baan te komen en gebruik ik nu voor het diorama. Aangezien het een frans dorpje is zijn er zulke felle kleuren te vinden. De volgende huisjes gaan andere tinten krijgen maar die zijn nog niet klaar. Dus even roeien met de riemen die ik heb.

Maar we zijn nog wat verder :
Even een testopstelling van de muur met een hekje

En ondertussen hebben de hekjes al een kleurtje en heeft de muur al de basis kleuren gekregen. Ik moet het nog een beetje bijwerken om overeen te komen met de kleur van de kerk maar de verf moet nu eerst drogen. Vervolg morgen.

Ja de kleuren op de foto's zijn niet schitterend maar dat komt door de verlichting met een spaarlamp.
Ik moet nog wel een beetje aanpassen want door de lagen verf zijn mijn hekjes nu enkele tienden te groot waardoor ze een beetje bol gaan staan maar dat komt wel goed door een klein gleufje te maken en de steunmuren.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik nog een deksteen op het muurtje zou monteren of niet.
En even op het diorama alles los gezet :

Het lijstje is al iets korter geworden

Grasjes, struiken en ander groen aanplantenEen muurtje en een sierpoortje voor aan de kerk.Betonnen afsluitingen voor aan het perron en langs de weg.- De slagbomen en de signalen aan de overweg.
- De twee huisjes nog verder voorzien van verlichting en de details ervan afwerken.
- Een tafeltje en enkele stoelen voor op het terras boven de garage van het huisje.
- Een tafeltje en stoelen voor het terras van het tweede huisje.
- Een lading stoeltjes en tafels voor aan het café.
- Verkeersborden en borden voor op het perron
- Een nieuw kruisje voor op de kerk, het andere is afgebroken en verloren.
- En een lading preisers voor alles wat aan te kleden.
- Normaal nog wat straatverlichting als ik hiervoor tijd heb