Koen, correct enkel de bovenkant verwijderen, voor de straten en stoepen gebruik ik 3 mm, de straat zelf maak ik dan wat platter met een behangrollertje, ongeveer 0.5 a 1 mm dunner, dat gebruik ik ook om de goten nog iets dieper (nog eens 0.5 mm) te maken aan de zijkant.
Voor de stoepen gebruik ik dan gewoon het 3 mm schuimkarton met enkel de bovenlaag verwijderd.
Voor de aansluiting aan de rails verwijder ik ook enkele mm papier aan de onderkant en dan kan je het gemakkelijk op de bielzen drukken om het op de juiste hoogte te laten komen.

Bij het eten kreeg ik ineens een idee voor de afsluiting van het gras rond de kerk. Snel even met schuimkarton een testopstelling gemaakt met nog een hekje dat ik ooit heb gemaakt om te testen wat mogelijk is met de snijplotter.

Dat ga ik nu verder uitwerken met een iets minder ingewikkeld hekwerk en vikopur platen aangezien schuimkarton nogal moeilijk op zo een kleine afmetingen in te krassen is. (Het is nog iets te grof in deze vorm, de palen moeten nog iets dunner)
En nog een extra hekwerk vooraan om het voetpad af te boorden.