Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

loebaske

Het kost natuurlijk Gerolf weer tijd om het opnieuw te maken, toch weer fijn gemaakt....

Kautenbach

Geweldig draadje, Gerolf, il had m ff gemist ???
Gelukkig nu niet meer ;D

Johnnytrein

@Gerolf let nu goed op dat het lantaarntje niet nog eens sneuvelt. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Ik zal voorzichtig zijn, Johnny  ;)
Ik heb er gisteren ongeveer 6 uren mee bezig geweest voor het terug OK was  ::)

Vandaag hopelijk de laatste elektriciteitsdraadjes, programmeerwerk en de buis verven
... en nog veel (droogtijden) nodig voor het tram-kopje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Spannend, en hopelijk werkt die Electronics beter dan bij mij. ;)

Gerolf

Nog wat geknutseld aan het trammetje:

Lantaarn die het koersbord zal verlichten:



en de binnenkant van de kop:



... die wou ik eerst al verven "nu ik er nog vlot bij kan".
Ik DACHT dat het niet slecht gedaan was, en nu zie ik die macrofoto  :o
Heel wat retouches nodig voor dat er wat meer toonbaar uit ziet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Gerolf op 22 september 2015, 11:32:45 AM
... die wou ik eerst al verven "nu ik er nog vlot bij kan".
Ik DACHT dat het niet slecht gedaan was, en nu zie ik die macrofoto  :o
Heel wat retouches nodig voor dat er wat meer toonbaar uit ziet ...

Zo macro opnames  zijn voor niets goed ;)

loebaske

Kan er van mee spreken, macro opnamens eens maken voor jezelf OK, maar laat ze hier niet zien of het kot staat in rep en roer als het niet just is....

Gerolf

Ik ben er niet benauwd voor om mindere resultaten te tonen  ;)
Laat het maar een reden zijn om te lachen, of een riem onder het hart (of is dat een hart onder de riem?)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Doornroosje

Citaat van: Gerolf op 22 september 2015, 12:22:18 PM
Ik ben er niet benauwd voor om mindere resultaten te tonen  ;)
Laat het maar een reden zijn om te lachen, of een riem onder het hart (of is dat een hart onder de riem?)

Het spreekwoord is een hart onder de riem steken.

Het komt uit de zeevaart. Roeiriemen sleten een V-vorm in de romp van een schip. Om verdere sleet tegen te gaan werd er een hartvormig stuk hardhout in de opening gestoken, meestal gepaard gaand met een betere behandeling van de slaaf die er zat, want 'die had al veel goed werk geleverd'.

marc goovaerts

Je moet macro opnames nemen voor wat ze zijn: een stevige uitvergroting van de realiteit. Die handig zijn om foutjes op te merken, maar niet weergeven wat een normale toeschouwer ziet.

Als je je huid constant onder een microscoop bekijkt, sta je jezelf ook nodeloos constant te wassen...

Gerolf

Bedankt, Dennis. Dit vroeg ik me al lang af, en nu ken ik het verhaal er achter  8)

Ik ga dat stuk toch wat retoucheren, hoor. Er is teveel gemorst met verf, en er zijn nog plaatsen zonder verf ...
Beter penseeltje, en betere achtergrond bij het verven - dat zou moeten helpen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Een beetje beter, en een beetje meer:





... en de elektronica staat ook al een pak verder, én de buis is afgewerkt

Vanaf morgen weer wat werkdagen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Wat heb je eigenlijk als 'glas' gebruikt ?