Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

doomslu

Zijn we hier de kasseileggers niet aan't beledigen? [;)]
Liggen die soms niet erg netjes, vooral als ze pas aangelegd zijn?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

kasseien, kasseien en nog eens kasseien...[}:)]

ik woon in Zegelsem, dorpje in de Vlaamse Ardennen met als bijnaam "kasseidorp" ...met jaarlijks de "kasseifeesten"... met de "kasseiworp"...

nieuw aangelegde, hedendaagse kasseibanen zijn idd mooi Luc maar er zijn geen twee identieke kasseien en ook geen twee identieke voegen tussen de kasseien... Je kan best tevreden zijn met een kasseiweg zoals het product van David zijn CNC maar ik zou, als ik er ??n moet kopen, toch wel opteren voor de vormen van Sp?rle zoals Kees-Jan ze op zijn laatste foto's heeft getoond. Daar zit leven in...

vanzelfsprekend met alle respect voor je werk David [;)]


marcgoovaerts

citaat:
Geplaatst door doomslu

Zijn we hier de kasseileggers niet aan't beledigen? [;)]
Liggen die soms niet erg netjes, vooral als ze pas aangelegd zijn?


Luc, zelfs als ze erg netjes gelegd zijn, een echte, mooie kassei is met de hand gehakt en ze zijn dus allemaal verschillend. Zelfs voor een goede kasseilegger is het dus schatten en puzzelen. Om maar te zwijgen over het reli?f waarop ze meestal liggen...
 

MARKLINRIJDER

Vrienden,

Wat mij het meeste zorgen baart is dat bij gegoten gips exemplaren er niet kan gereden worden met FCS.  Daarbij verlies ik contact met de wagens, wegens te dik.  De draden inwerken is geen optie. te breekbaar!!

Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een alternatief.

Suggesties zijn altijd welkom.  Maar ik vrees dat het op deze wijze zal moeten, maar suggesties zijn meer dan welkom.

Groetjes,

David

marc goovaerts

David,

Ik ken niet veel van FCS, maar kan je de draden niet ingieten ?

Ander paar mouwen: Echt op schaal is er tussen kasseien nauwelijks enig hoogteverschil. Om het 'echt' te laten lijken, wordt dat meestal wat overdreven (net zoals bv metselvoegen). Maar gaan bij FCS je wagentjes (zonder vering) dan niet extreem veel hobbelen/springen ?

MARKLINRIJDER

Ingieten is volgens mij geen optie daar de gips zal inwerken op de rijdraad naar mijn vermoeden.

Metaal en gips gaan nu niet zo goed samen.

Dus vrees ik dat het bij mijn cnc kasseitjes zal blijven.

Groetjes,

David

martintje

je kan de sporle mallen ook begieten met resin, en daar later aan de onderkant eem gleuf in frezen, en dan de bochten waar geen mallen voor zijn, met de hand inkerven.
Frezen kan ook wel, maar dan zou ik persoonlijk voor Forex opteren, zodat je naderhand hier en daar een kassei in kan drukken of wegsteken.
ook het oppervlak van forex is al wat ruwer dan styreen, wat later tijdens drybrushen op gaat vallen.
Ik weet niet of je tekenpakket het heeft, maar er zit bij mij een funtie op die rechte lijnen veranderd in willekeurige kronkellijnen.
Niet dat ze echt opvallen, maar de steentjes worden dan niet allemaal meer even groot.
Putdeksles kan je ook meefrezen ed, ik heb er 1 gemaakt met zelfs een oude tekst erop, maar voorbeeldje ben ik natuurlijk kwijt [:(]
Kan een nieuwe maken, maar ben tot 4 januari even tijdelijk vrijwillig werkeloos :)
Mvg Marty

Gizzmo

Hey David,

Je zou natuurlijk ook je CAD patroon kunnen aanpassen ...
Het zal heel wat werk vragen om een onregelmatig kasseien patroon te tekenen, maar eens je dat hebt kan je het keer op keer herbruiken.

ik vind het er in iedergeval al mooi uitzien!
GreetZ,
David

Kris

Hallo,
Met bepaalde software (zoals deskproto) bv kan je van een bitmap , jpg frezen
*je maakt een foto van een kasseiweg (of foto internet)
*je maakt een mooi contrast van zodat de groeven goed uitkomen
*met de software kan je instellen dat wit bv 0mm is en zwart bv -0.2mm en frezen maar
groeten
kris

MARKLINRIJDER

Mijn nieuwste in opbouw zijnde flatgebouw:




Grtjs,

David

ERVIN

Ohh mooi David , h??l mooi.....[:0]

Nieuw project voor Goover-Models??[:I]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ohh mooi David , h??l mooi.....[:0]

Nieuw project voor Goover-Models??[:I]




Ik had ook zoiets al horen waaien ? Zijn dit geruchten of is er iets van aan ? [?]

Groeten Peter[;)]

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Zeer mooi, David !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER

Bedankt Heren,

Verder ziet het er nu zo uit



We beginnen aan de andere lange gevel nu.

Grtjs,

David