Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

Dirky

#195
Toch wel degelijk wat te grof dat handvat...Inox draad bestaat wel dunner. Ik heb hier 0.15mm (PS... niet te koop, wel te krijg als ge een stukje moet hebben)

bollen neus

Persoonlijk zou ik deze ook wat fijnder genomen hebben.Ik moet dat ook doen bij Ho en/of O modellen voor de handgrepen en dergelijke. Dus op een deur gaat dit nog meer opvallen. Maar je bent vrij om het zo te laten ook, das handiger als de klanten wat teveel gedronken hebben, ze hebben dan wat meer "houvast".
Den Eric.

Gerolf

Dunnere veerdraad vind je bvb bij Fohrmann (0.1, 0.2, misschien ook 0.15)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


SuSke

Hold your horses Eric.
0,3mm in 1/87 is een buis van 2,6cm diameter in real live. Voor een handgreep is dat een "normale" uitvoering voor "in dien tijd".

Nu zou ze zelfs nog zwaarder zijn door de nieuwe normen. Ter vergelijking: Handgrepen op een trap of leuning hebben normaal een diameter van 4,6cm [1/1] wat overeenkomt met 0,5mm [1/87]
Dus echt niet te zwaar naar mijn mening.

Verder mooi schilderwerk Erik  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

ik denk eerder - sorry als ik verkeerd ben - dat je dikker materiaal hebt gebruikt Eric. De buis is bijna zo dik als een steen hoog dus denk ik dat ze eerder 0.5mm is. Ik blijf de indruk hebben dat ze te dik is...
Meet je eens na?

sdz1976


Persoonlijk vind ik de algemene indruk, van je bouwsel meer dan geslaagd!!


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1


Dirky

Van Eric ben ik gewoon "geslaagde" modelbouw te zien... Vandaar dat ik graag wijs op zaken die me minder lijken. Met dergelijke (positieve) opmerkingen ben ook ik steeds beter geworden...

chef garde

Citaat van: loebaske op 14 januari 2016, 12:02:22 PM
Eens weer tijd > tijd om verder te doen, want over enkele maanden is het zover...expo Leuven

de oude loskaai eens onder handen genomen...




Zeer mooi werk Eric!!  Vooral de perronboordjes zijn knap.  "Oude loskaai" zeg je, er is dus geen passage/beweging meer op??  Dan zou ik nog wat onkruid laten woekeren tussen de voegen van de tegels en tussen de spleten van de perronboorden. 

loebaske

dat was ik van plan Wouter, ook langs de kant van het spoor....moet daarmee nog wachten omdat ik dat nog enkele keren moet manipuleren...


wilgo

mooi gedaan Eric ,Prachtig die loskade

groeten
willy

Steam.N

Citaat van: chef garde op 20 januari 2016, 16:40:32 PM
Citaat van: loebaske op 14 januari 2016, 12:02:22 PM
Eens weer tijd > tijd om verder te doen, want over enkele maanden is het zover...expo Leuven

de oude loskaai eens onder handen genomen...




Zeer mooi werk Eric!!  Vooral de perronboordjes zijn knap.  "Oude loskaai" zeg je, er is dus geen passage/beweging meer op??  Dan zou ik nog wat onkruid laten woekeren tussen de voegen van de tegels en tussen de spleten van de perronboorden.

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

RD25

Citeer
+1
Citeer
+1
Citeer
+1
Citeer
+1
Citeer
+1

ja, voor mij, proficiat
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'