Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Wekelijkse kost

Gestart door loebaske, 27 januari 2015, 12:28:49 PM

OlivierV

Prutst gij maar wat verder, ge doet dat goed.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Hallo Eric,
Je kunt je enig vijlwerk besparen, ik had de ramen zo bedacht dat die van buitenaf met houtlijm (droogt vrijwel onzichtbaar op) in de openingen gelijmd worden, juist omdat ik het netjes maken van raamopeningen zelf ook een irritant karwei vind. Zie hier een close-upje:

Ben wel heel benieuwd wat je hiervan maakt, die meerkleurige baksteen is veelbelovend!

loebaske

Bedankt Floris, had ik dit eerder geweten was het idd. veel werk gespaard en was ook netjes geweest, vind het wel jammer dat zoiets belangrijk niet in de handleiding word vermeld.
Die hoekstenen heb ik wel dicht geplamuurd, zoals op uw foto (rechts) zie je een opening.


Floris

Dan ga ik straks es gauw kijken of het er inderdaad niet in staat. Dank voor de tip!

Dirky

Verbeter me als ik niet juist ben maar ik dacht dat men in Nederland vaak ramen inzet van buitenuit. In België worden de ramen steeds van binnen ingezet...

loebaske

Heb eens de montage tekening bij de hand genomen en moet toegeven dat het wel vermeld staat op tekening 6 misschien niet zo duidelijk, want ik heb het niet opgemerkt...

Floris

Ja letterlijk zo ongeveer alle andere kits ooit gemaakt hebben van binnenuit ingezette ramen dus misschien maar even een opmerking erbij zetten in de handleiding.  ;)

loebaske

Zo is het gebeurt, was gewoon dat de ramen van binnenuit werden geplaatst dat ik er heb over gekeken dat het nu van buitenaf was, moet toegeven dat het heel veel beter is om het van buiten uit te plaatsen...

loebaske

Eens weer tijd > tijd om verder te doen, want over enkele maanden is het zover...expo Leuven

de oude loskaai eens onder handen genomen...






SuSke

mooi patina Eric, like it  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


loebaske

even verder gedaan met de voorgevel, ander handvat geplaatst dan wat er bij was... aan het dak heb ik nog wat kopzorgen, past niet zoals het hoort...




DFS

mooi werk aan de gevel, het is waarschijnlijk door de micro opname, maar is het handvat niet wat de grof?

Aan de andere kant, als het vanop een afstandje wordt bekeken, is het soms beter iets grover uit te werken zodat het nog zichtbaar blijft...

loebaske

Daar heb je wel een punt Sven, is 0.3 inox en in verhouding zou dit veel te grof zijn...maar ja fijner is er niet op de markt.
Heb het eens gedaan met multi cord koperdraad, maar was idd. bijna niet zichtbaar op een kleine afstand met het blote oog.
De openingen tussen de samen gevoegde gevel moet nog bijgewerkt worden, met macro opnamen zie je soms heel veel oneffenheden....


Chrisrail

#194
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }