Nalatigheden van 15 jaar terug zorgden ervoor dat er aan beide uiteinden de stroomtoevoer moest rekenen op de overdracht via raillassen. Erg verstandig is dit niet want raillassen krijgen na een tijd een isolerende functie.
De oplossing bestond eruit om 8 kleine gaatjes te boren zo dicht mogelijk bij de rail (langs de onderkant van de railstaaf werken zoals ik normaal zou doen ging niet omdat alles al ingebed was). Vervolgens werden de draden aan de railstaaf gesoldeerd. Vervolgens onderaan in de juiste lusterklem aangesloten zodat de detectie van bezette sporen via koploper nog altijd correct kan gebeuren.
Nu nog even overschilderen met roestkleurige verf en je ziet er niks meer van.
Bemerk ook even de realistische hart-op-hart afstand, in H0 kom dit overeen met 46cm ipv de 6,46cm die de fabrikanten standaard hanteren.
Foutjes herstellen by
AMSAC Ghent, on Flickr
Opperhoofd onder de motorkap.
Even de bevindingen van het onderopperhoofd controleren dacht het opperhoofd. (de termen staan hier voor voorzitter en ondervoorzitter). 2 andere leden zorgen voor mentale steun.
Opperhoofd onder de motorkap by
AMSAC Ghent, on Flickr
Na het werkje is de bak klaar om weer naar boven te verhuizen en tot 12 maart onder zijn behuizing te vertoeven.
Den Duvel zag dat het goed was. by
AMSAC Ghent, on Flickr
Groetjes,
Olivier