Pendelautomaat DCC

Gestart door Geert, 24 oktober 2014, 14:56:55 PM

Geert

Een pendelautomaat voor digitale treinen in DCC formaat. Ik start dit in een nieuw draadje om wat ideeën van jullie te krijgen.

Wat ik al zeker wil:

-ingebouwde meldingen via stoom of massa detectie (is eigenlijk hetzelfde bij massa detectie gebruik je een R van 1k waar de stroom door loopt)

-mogelijkheden om ook de functies te gebruiken. Zo kan je ook de licht functie, geluid enz... gebruiken.

-gebruik maken van een oude wisselstroomtransfo (bv marklin transfo, of twee 12V halogeenspots transfo's deze worden nu massaal vervangen door 220V LED verlichting)

-instelling via regelbare weerstand van max snelheid, versnelling, vertraging en wachttijd in station.

-mogelijkheid om meerdere haltes te voorzien.


-geen adres instelling! Jawel, is voorzien in DCC protocol....

nog ideeën  :)

testen zijn lopende....



edit: we gaan verder:

-ingebouwde eenvoudige booster

-mogelijkheid om bij een laad-los station via een lichtsluis een trein met diverse wagons verder te laten rijden en stoppen per wagon (leuk voor op een beurs bij een minibaan wedstrijd, die ik ooit hoop is te winnen  8) )


Geert

PS: software is eigenlijk al af maar elk goed idee kan er nog bij....
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Ga dit draadje zeker volgen, ben zeer geïnteresseerd.
Voor mijn 2rail/digitaal trammetje dat moet pendelen tussen twee haltes met nog een halte ongeveer in het midden, die in beide richtingen bediend moet worden.

grt Piet.

Geert

Piet jij bent de eerste die mijn ontwerp mag uittesten. Wel even geduld, eerst zelf nog testen met mijn recente aanwinst de MSM actie lok die meertalig is  :D .

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

Een beeld vanop de simulator. Het opgewekte DCC protocol. Als het direct lukt is dat voor een programmeur bijna hetzelfde als kl***komen...  8)




Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Citaat van: Geert op 24 oktober 2014, 15:22:35 PM
Piet jij bent de eerste die mijn ontwerp mag uittesten. Wel even geduld
Amai Geert, wat een leuk aanbod, maar eh....... ik heb het trammetje van een motor voorzien.
De rails liggen klaar, in de doos maar ik moet nog gaan bouwen.
Dat wordt wel Maart/April denk ik, voordat ik iets heb om mee te testen.

Ik ben de geduldigste modeltrein man die er bestaat.
Maar heb jij zoveel geduld?

grt Piet.