Tijd ?

Gestart door rixke rail, 22 juni 2014, 22:30:06 PM

rixke rail

Ik volg dit forum op de voet, sinds het begin, en ik constateer tot mijn grote ontmoediging, dat sommige mensen méér uren in hun dag hebben dan ik.
Ik zie hier zoveel mooie dingen, maar de tijd om op alles te reageren, ontbreekt mij.
Waarschijnlijk denken jullie, dat ik een pretentieuze zot ben, ik post soms zelf dingen in de hoop dat ik reacties krijg, maar zelf heb ik geen pluimen over om uit te delen.
Feit is, dat ik niet genoeg pluimen heb om uit te delen, zonder bepaalde vogelsoorten met uitsterven te bedreigen ...
Kunnen jullie mij zeggen hoe je dat doet, extra tijd creëren, bestaat professor Barabas echt ?
Waar staat zijn "Tijdmachine" ?
Modelspoorse groeten,
Eric,
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

gardevil

Ik ken dat gevoel ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Martin Welberg

Kwestie van je tijd nuttig besteden, heb ook maar 24 uur in een dag zitten..

Huugooke

Ik voel met je mee Eric!
Ik ben nu vier jaar met pensioen, en de dagen lijken wel korter te worden.
Nu ik zowat aan huis gekluisterd ben dacht ik eindelijk toch meer tijd te hebben, maar die vliegt voorbij!
Komt ook door te lang aan de computer te hangen natuurlijk  ;D ; daarom ga ik nu stoppen!
En naar de dokter, de post, de supermarkt... en dan is 't weeral middag!
Zucht.

Steam.N

Op dit ogenblik zit ik in een luxe-positie:
afspraak met 't vrouwke dat (bijna) alle 1:1 aanvragen pas ná 19 October behandeld worden (todo lijstje wordt serieus lang ...), en tot dan (bijna) alle beschikbare tijd mag gestoken worden in de modelbouw.
Ná 19 october zal de tijdsbesteding dus grondig gewijzigd worden !!!

Maar ook hier blijft de beperking:
- slechts 24 uurtjes per dag
- daarvan een 10-tal op 't werk
- om te kunnen overleven: een (beperkt) aantal besteed aan eten en slapen
- tóch wat sociaal contact met gezinsleden en familie ;) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Wel, Eric, ik zat ook met dat probleem. Ik heb voltijds werk, een gezin met 5 kinderen...Tijd, waar vind je dat dan og?

En ik heb de tijdmachine gevonden, de machine die tijd verslind dan wel.
Ik heb in 2004 de TV buiten gezet. Geen TV meer, nooit! Ik win hiermee ettelijke uren per dag! Uren dat ik dan kan besteden aan gezin of vrije tijd. En mis ik de TV? Nee! voor geen seconde. Wanneer je de TV aan de kant zet, merk je hoeveel brol en zinloze uitzendingen er zijn. Een tijddoder, bijna letterlijk!

Een andere tijdverslinder zijn de sociale netwerken en alle gadgets dat daarmee gepaard gaan: SMS'en, facebook, GSM, tablet, smart- of Iphön in de aanslag 24/7 wachtend op dat bericht... dodelijke tijdsverslinders. Werp weg die rotzooi, en leef JOUW tijd, wacht niet op berichten van een ander, ze hebben meestal toch niets zinnigs te zeggen. Koop de goedkoopste telefoon waarmee je enkel kan bellen. Meer moet dat niet zijn.

En dan tijddoder nummer 3, waar ik nog mee kamp: het MSM-forum. Te dikwijls ga ik eens kijken of er iets nieuws is, bladeren door de commentaren en bijdrages. 1 keer per dag zou al meer dan voldoende kunnen zijn. Maar dat is voorlopig voor mij toch nog te hard afkicken.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Tv kijken doe ik weinig, en als ik dan eens kijk dan is het naar 't nieuws of naar (natuur)documentaires enzo, die aan de kant zetten zou voor mij weinig extra tijd opleveren, maar het kan inderdaad de bron van tijd"verlies" nr1 zijn voor bepaalden. Ook fora/facebook/GSM en andere zijn zoals Michiel zegt tijdverslinders.

In september begin ik met lessen piano, graag zou ik daarvoor véél willen spelen om veel vooruitgang te boeken in het eerste jaar. Even alle tijdverslinders uitgezet en uren tijd kwamen vrij voor nieuwe dingen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76

Ook ik zit met het probleem van te weinig tijd.. Zeker nu met de 2de kleine spruit erbij komt er van knutselen heel weinig. Zelfs gaan sporten of me thuis nog wat verdiepen in werkgerelateerde zaken zit er niet direct in.

Thuis komen van het werk, eten, opruimen, huiswerk met de grote, kleintje in bad, grote naar bad sturen en gaan onderstoppen en dan is het 20:30u. De rest van de avond houd ik me dan met het kleintje bezig, wat ik met plezier doe  ;D

Soms heb ik al eens geluk dat ze rond 21 of 21:30u toch al slaapt en glip ik even naar mijn knutselkelder, al is het dan niet lang.
Ik ben ondertussen al ver 2 weken bezig om SMD ledjes in een loc te bouwen  ;D
In het weekend zijn het dan meestal 1/1 klussen om uit te voeren.
Nu ja, traag gaat ook hoor. Het zal wel eens verbeteren  ;)

Doornroosje

Hetzelfde probleem hier. De TV is voor mij een afstofmeubel, madam kijkt er wel naar, ik niet meer.
Maar dan komen de volgende dingen mijn tijd opslorpen:

- mijn werk; fulltime + een wachtdienst, regelmatig ook 's nachts het bed uit (onbetaald!)
- mijn bijberoep als boomverzorger, vooral in de winterweekends het snoeien van schietwilg
- internationaal topsport onder de vorm van triatlon, in de zomer de wedstrijden, trainingen het jaar rond
- ik zit in de organisatie van een vzw dat 2 keer per jaar een groot games-evenement op touw zet, verantwoordelijk voor keuken en bar. Regelmatig vergaderingen op voorhand + afspraken maken met brouwers, externe cateraars, etc.
- 3 kindjes, de jongste is 3 maand, en een vrouwke dat ook wel wat aandacht wil
- een moestuintje voor het kweken van eigen groentjes tot het maken van mijn eigen wijn
- ons huis is nog steeds niet volledig af: blauwe arduin plinten nog te plaatsen en een terras op de eerste verdieping moeten dringend afgewerkt worden (anders boze schoonmoeder)
- het huishouden (eten maken, kuisen, was en plas)

En de rest van de tijd gaat naar de bouw van mijn baan. Soms wil ik het ook eens omgekeerd zien...

dani

ik heb soms last van "procrastinatie"....  waardoor ik de tijd die ik heb, niet echt helemaal optimaal benut, en ik v aak afwijk van waar ik mee bezig ben/was, om eerst iets anders te gaan doen en daardoor weer andere dingen verschuif of vergeet.   Maar daar zijn gelukkig truukjes voor.   En hoe dan ook....  MSM forum, mijn "madam", mijn dochter en mijn treinen dat zijn vaste waarden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Niet moeilijk hoor, ik heb elke dag 25 uur tot me beschikking, ik voer elke avond om 22.30 de wintertijd in waar door het ineens weer 21:30 word. als ik dan om 1200 naar bed ga zet ik de tijd weer op zomertijd en slaap gewoon 1 uurtje minder :D

heb ik mooi meer dag als ik wakker ben.

Maar nu de zolder bijna af is, zal ik veel tijd te kort komen vrees ik :D

Havoc

Moest ik evenveel aan een baan werken als dat ik achter de computer zit het zou nogal vooruit gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 23 juni 2014, 18:44:26 PM
Moest ik evenveel aan een baan werken als dat ik achter de computer zit het zou nogal vooruit gaan.
Probeer het eens een weekje.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: doomslu op 23 juni 2014, 18:47:59 PM
Citaat van: Havoc op 23 juni 2014, 18:44:26 PM
Moest ik evenveel aan een baan werken als dat ik achter de computer zit het zou nogal vooruit gaan.
Probeer het eens een weekje.  ;)

Ik weet niet of mijn baas daar mee tevreden zou zijn als ik hem dat zeg.
zeker in onze "more paper-less office" omgeving waar alles digitaal wordt geregeld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Oh, ik heb de laatste weken anders meer op het werk aan mijn loc gewerkt dan thuis :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.